Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Idag, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Nostalgin slår i taket.

Man ska inte dö nyfiken - förhoppningsvis finns det ännu mycket av 'första gången' kvar att pröva, trots jag lämnat tonåren en bra bit bakom mig.

Ja, julklappar och födelsedagspresenter gör ju inte en direkt glad på samma sätt. Det är ju mest en ekonomisk vinning nu. Med det sagt inte att jag är så extrem så att jag inte vill ha/ ge dem- klart det är trevligt och en del av det sociala utbytet man har med sina nära och kära. Det är bara inte....samma sak....känns det som.
Citera
Idag, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingalundaintresse
Det är precis vad en nära vän säger till mig när jag pratar för mycket gamla minnen. Seize the Day liksom. Men då tänkte man ju inte liksom på att de skulle bli just härliga minnen att se tillbaka på. Känns lite konstlat att göra saker för att det ska bli till minnen. Typ.

Jag gillar inte att prata gamla minnen, jag tycker det på sätt och vis är meningslöst. Ger mig bara känslor att hantera. Jag blir påmind om att verkligheten är sämre.

Men i lagom dos, liten vindpust här och där, kan jag vidröra det förflutna.

Annars gillar jag här och nu och imorgon.
Citera
Idag, 03:47
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Exakt, inget gott utan något ont, och vice versa.

Kontraster är ett måste, och perfekt äcklas jag av.

Ja.

Men det krävs att man går igenom några liv för att förstå det.

Tänk om vi lever fler liv i evighet.

Vi kanske har skapat jorden som en intressant plats att vara på.

Fylld av svårigheter.

Men det händer alltid något.

Det kanske finns andra platser i universum som är mer harmoniska, men man kanske tröttnar och vill prova ett liv på jorden igen.

Låter galet men kanske är sant
Citera
Idag, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Ja.

Men det krävs att man går igenom några liv för att förstå det.

Tänk om vi lever fler liv i evighet.

Vi kanske har skapat jorden som en intressant plats att vara på.

Fylld av svårigheter.

Men det händer alltid något.

Det kanske finns andra platser i universum som är mer harmoniska, men man kanske tröttnar och vill prova ett liv på jorden igen.

Låter galet men kanske är sant

Beror på vem du frågar, jag tycker inte alls det låter så galet.

Inte med tanke på hur galet livet på jorden redan är.
Citera
Idag, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prvxo
Denna tanken har jag haft ett tag och efter mycket googlande och diskusterande vill jag nu ha flashbacks inspel.

När mådde samhället som bäst egentligen? Jag tänker på en internationell nivå och väger in saker som krig, antal mördade/generell kriminalitet, fattigdom, procent som har vatten, mat, utbildning eller är på flykt exempelvis osv.

Var det bättre förr? Och hur långt bak får vi backa innan det blir sämre igen? När pikade världen? Pikar vi nu? Knappast är min tanke.
Människan pickade bokstavligen när den förökade sig.
Citera
Idag, 03:52
Medlem
Citat:
Jag gillar inte att prata gamla minnen, jag tycker det på sätt och vis är meningslöst. Ger mig bara känslor att hantera. Jag blir påmind om att verkligheten är sämre.

Men i lagom dos, liten vindpust här och där, kan jag vidröra det förflutna.

Annars gillar jag här och nu och imorgon.

Jo, det är ju delvis sant. Man påminner sig själv och ältar vad man kunde göra annorlunda osv.

Universum har funnits miljarder år före oss och kommer att finnas miljarder år efter oss. Vi får omkring max 100 år (om vi har jävligt tur d.v.s)
Citera
Idag, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingalundaintresse
Jo, det är ju delvis sant. Man påminner sig själv och ältar vad man kunde göra annorlunda osv.

Universum har funnits miljarder år före oss och kommer att finnas miljarder år efter oss. Vi får omkring max 100 år (om vi har jävligt tur d.v.s)

Och ändå spenderar vi år framför dumburken med chips och cola.

Ovärdigt livet själv.

Men samtidigt ska man nog passa sig för att tro sig kunna få ut maximalt av livet. Vet knappt vad det innebär.

Men ibland är det bra påminna sig om att det är bara att köra, så länge är vi inte här och om hundra år är du förmodligen glömd.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in