Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 21:39
Medlem
Flygandetacoss avatar
Jag är gravid i sjunde månaden nu, har försökt att sluta röka under hela graviditeten men har inte lyckats, nu funderar jag på att gå över till några nyttigare cigaretter sista tiden, har ni något tips på vilka jag borde köpa? Röker just nu röda prince.
Citera
Igår, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygandetacos
Jag är gravid i sjunde månaden nu, har försökt att sluta röka under hela graviditeten men har inte lyckats, nu funderar jag på att gå över till några nyttigare cigaretter sista tiden, har ni något tips på vilka jag borde köpa? Röker just nu röda prince.
Gul Blend
Citera
Igår, 21:52
Medlem
franges avatar
Inga alls.
Citat:
Vad är det för risker med att röka under graviditeten?

Om mamman röker under graviditeten ökar risken för komplikationer såsom missfall, avlossning av moderkakan, dödfött barn, för tidig födsel, låg födelsevikt och missbildningar som läpp-, käk-, och gomspalt. Även andra skador, som klumpfot och hjärtfel, kan ha ett samband med rökning. Under spädbarnstiden är barn till kvinnor som rökt under graviditeten mer sårbara och utsatta för sjukdomar jämfört med barn till icke-rökare.
Risken för plötslig spädbarnsdöd är tredubblad och risken för astma dubblerad. Det är också vanligare att dessa barn får diabetes eller fetma.
https://www.1177.se/globalassets/117...l-1177-002.pdf
Citera
Igår, 22:13
Medlem
Lyzzas avatar
Läste en gång att varje gång du drar ett bloss så hickar barnet. Vet inte om det är sant men jag la siggen samma dag.
Citera
Igår, 22:16
Medlem
hockexs avatar
Köp cigarrer istället eller en trollstav så du kan trolla lite till
Citera
Igår, 22:18
Medlem
knark-kungens avatar
Om du måste röka håll dig till bong, vattenlåset filtrerar bort mycket skit.
Citera
Igår, 22:20
Medlem
sommarlovs avatar
Det är bara att låta bli!
Ja, det är inte svårare än så!!
Citera
Igår, 22:27
Medlem
Pröva att snusa istället. Visserligen är cigaretter inte bra för barnet men absolut inte för dig heller.
Citera
Igår, 23:01
Medlem
Låter som att graviditeten definitivt var planerad.
Tänk att människor ser barn och djur som en "kul" grej.
Citera
Igår, 23:14
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygandetacos
Unna dig, gumman. Nyttigheter hit och nyttigheter dit, man ska väl få leva också?
Citera
Igår, 23:17
Medlem
Jag vill absolut inte vara oförskämd nu, men .....

Hur JÄVLA svårt är det att sluta röka under graviditeten och ev tiden du ammar? Det är för ditt eget barn skull! Ditt BARN, som du ska sätta före dig själv tills det är vuxet.

Och innan du säger att jag inte förstår. Det är inte så svårt om man inte är egoist. Jag slutade direkt jag fick reda på att jag var gravid. 2 ggr. Kan jag, kan du!
Citera
Igår, 23:42
Medlem
SmegmaFris avatar
Det blir garanterat diagnoser på den ungen.
Ingen idé att sluta nu, du lär ju knappast sluta när den väl kommit till världen och ger dig huvudvärk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in