• 1
  • 2
2024-11-18, 00:09
Medlem
Intuitionimpulses avatar
Brukar köpa denna tvål i 4-pack för c.a. 35kr.
Men de har tagit slut i alla butiker nära mig. Deras kundtjänst brättade att de har problem i produktionen.

Har ni några rekomendationer till alternativ?
Jag tycker inte om flytande tvål till händerna, då jag ofta upplever att det fortfarande är lite klibbigt efter jag sköljer händerna. Så jag letar efter en "bar soap" (har vi något svenskt ord för den typen?) till liknande pris, om det finns.
Citera
2024-11-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionimpulse
Så jag letar efter en "bar soap" (har vi något svenskt ord för den typen?) till liknande pris, om det finns.

Det heter fast tvål. Palmolive är väl ett av de största märkena som ligger i samma prissegment och finns "överallt".
Citera
2024-11-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Det heter fast tvål. Palmolive är väl ett av de största märkena som ligger i samma prissegment och finns "överallt".
Jajamänsan det gör det!
Fast & Flytande tvål
Citera
2024-11-18, 00:27
Medlem
Intuitionimpulses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Just ja, fast tvål låter bekant.
Ska kolla om jag hittar en variant från Palmolive i sammaprisklass. Tack.
Citera
2024-11-18, 04:22
Medlem
Citat:
Men de har tagit slut i alla butiker nära mig. Deras kundtjänst brättade att de har problem i produktionen.

Jag tycker inte om flytande tvål till händerna, då jag ofta upplever att det fortfarande är lite klibbigt efter jag sköljer händerna. Så jag letar efter en "bar soap" (har vi något svenskt ord för den typen?) till liknande pris, om det finns.

Jag brukar använda änglamarks fasta tvål. https://www.matspar.se/produkt/fast-...coop-anglamark
Citera
2024-11-18, 06:28
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Dove.
Citera
2024-11-18, 08:23
Medlem
zombie-nations avatar
Lux är billig. Men tror den är parfymerad. Finns ju butiksmärken med. Hårdtvål trodde jag den hette.
Citera
2024-11-18, 08:25
Medlem
Neutral har parfymfri fast tvål.
Senast redigerad av KamratBlue 2024-11-18 kl. 09:25.
Citera
2024-11-18, 09:22
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Jag brukar använda änglamarks fasta tvål. https://www.matspar.se/produkt/fast-...coop-anglamark
Hittar inte om den är parfymerad? Eller så Zoomar jag bilden, tack!

Tack till TS, jag söker också denna tvål med ljus och lykta, just för att den är parfymfri och har samma uppfattning som du ang tvätta händerna med flytande tvål.
Citera
2024-11-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Hittar inte om den är parfymerad? Eller så Zoomar jag bilden, tack!

Tack till TS, jag söker också denna tvål med ljus och lykta, just för att den är parfymfri och har samma uppfattning som du ang tvätta händerna med flytande tvål.

Den är oparfymerad, men det kanske du märkte ?
Citera
2024-11-19, 07:54
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Den är oparfymerad, men det kanske du märkte ?
Jag skrev ju det.
Citera
2024-11-22, 20:13
Medlem
Citat:

Det som gör Barnängen lite speciell är att den är överfettad vilket är väldigt snällt mot huden men trots det tvättar rent. Sök på "överfettad fast tvål" så lär du hitta ett gäng med alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in