Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-14, 18:19
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Den första tråden med forumbuggar har växt till nästan 2 000 inlägg och mycket av det som finns med där är antingen inga buggar över huvud taget utan handhavandefel från användarna, eller så är det diskussioner om funktioner och i praktiken en ren support-tråd.

För att en tråd med buggrapporter ska vara av någon egentlig nytta för utvecklarna så funkar det inte ifall tråden inte bara innehåller just buggrapporter, och därför startas den här tråden där följande gäller.
  • Upplever ni en bugg så beskriv den här
  • Visar det sig att felet ligger hos er så blir ert inlägg raderat
  • Finns problemet redan beskrivet så blir ert inlägg raderat
  • Diskussioner om tillvägagångssätt som ni anser funka för att komma runt en eventuell bugg raderas
  • Rena supportfrågor raderas.
  • Frågor om när problemet åtgärdas raderas

Följande problem är redan kända och kan diskuteras vidare i sina respektive trådar:
Citera
2015-12-20, 05:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tråd jag skrev i redan 2011 bumpades och visades i listan över prenumerationer, skrev ett inlägg och då försvann prenumerationen, när jag gick in i tråden och manuellt la till en prenumeration ökade antalet trådar jag prenumererar på med 1, har ställt in att prenumeration ska läggas till när jag skriver nytt ämne eller svarar i befintlig tråd.

Det här är ett gammalt problem som aldrig verkar fixas...
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-12-20 kl. 05:50.
Citera
2016-01-06, 13:21
Medlem
Jag har en prenumeration som fortsätter att vara fetstilt hur många gånger jag än besöker tråden, besöker varje individuell sida i tråden, trots att det inte tillkommit några nya inlägg.

Jag har ctrl-f5:at för att försäkra mig om att det inte är cache:ad prenumerationssida, och gjort detsamma på trådens olika sidor för att försäkra mig om att servern mottar en ny begäran och således märker att jag varit inne i tråden på alla sidor.

Jag kan inte tänka något som skulle ha provocerat fram denna buggen. Jag har skrivit långa inlägg i tråden, citerat och blivit citerad, prenumererat på tråden - men inget som skiljer sig från det vanliga eller som skulle förklara att prenumerationssidan inte fattar att jag är ikapp med tråden.

Än så länge har det bara hänt en tråd och beteendet kvarstår so far.
Citera
2016-01-09, 19:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Funktionen som blockerar en efter fem misslyckade inloggningsförsök är endast kopplad till ip och ingenting annat. Man når ej andra konton på samma ip och man har oändligt med försök så länge som man byter ip.

Känns obra då det blir det sämsta av två världar. Vill jag BFa ett konto är det inga problem att byta ip på regelbunden basis. Har man glömt lösen till alt.konton blir man helblockad trots goda intentioner.

Bör det inte vara kontot i sig som blockeras helt i 15 min oavsett yttre parametrar?
Citera
2016-01-11, 21:31
Medlem
sebnies avatar
Något skumt med indexet just nu. Söksystemet och mycket annat uppdateras inte korrekt så nya trådar finns inte med i indexet.
Citera
2016-01-15, 09:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
När jag klickar på högerpil efter klockslaget för detta inlägg (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad hamnar jag bl.a. här (FB) Vilken kockkniv använder du? vilket är helt orelaterat.
Citera
2016-01-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
När jag klickar på högerpil efter klockslaget för detta inlägg (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad hamnar jag bl.a. här (FB) Vilken kockkniv använder du? vilket är helt orelaterat.

Ja, den tråden är ju från 2010, långt innan du blev medlem och även innan pilen, som anger vilka inlägg som citerar inlägget, infördes.
Citera
2016-01-15, 20:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Ja, den tråden är ju från 2010, långt innan du blev medlem och även innan pilen, som anger vilka inlägg som citerar inlägget, infördes.
Det är ingen förklaring, men kan leda till en.
Citera
2016-01-20, 00:08
Medlem
sebnies avatar
Vad får flashback att hänga sig så mycket i Edge nu för tiden? Några kodändringar som gjorts på det senaste. Det händer stup i kvarten nu, de senaste 2-3 dagarna. Jättestörande. Och nej, det är inget med min dator, 5930k med 6 kärnor, 32 GB ram, Intel 750 SSD, GTX 980 Ti, borde inte ha några problem att rendera flashback.

Nej, det hjälper inte att trycka på "Återställ webbsida", man måste döda Edge i processhanteraren.

http://i.imgur.com/u7plTTb.png
Citera
2016-01-26, 21:53
Medlem
Magnet83s avatar
Tråden (FB) Judiskt inflytande som bidragande orsak till massinvandringen (sammanfogade ämnen) fungerar av någon anledning inte som den ska, om man bortser från första och sista sidan får man upp meddelandet: "Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer." om man försöker att läsa alla inlägg som en användare skrivit i tråden. Vissa saker som jag vet att står i tråden, exempelvis "Bloomberg", får man inga resultat om man söker efter medan andra sökningar, exempelvis judar/muslimer ger resultat. På ren svenska: Vad i helvete är det för en bugg egentligen?
Citera
2016-01-30, 18:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
I listan Aktuella brott och kriminalfall finns en tråd: Polisjakt med Helikopter efter pundare? med två svar, sista svaret kl 15:46 av #blomvattnare, men tittar man in i tråden ser man att #blomvattnare skrev sitt svar 15:35, och att sista svaret skrevs av #Syclone71 kl 15:46.
Citera
2016-02-15, 00:08
Medlem
fizzles avatar
Upptäckte nyligen att, om man skriver ett inlägg, markerar texten och därefter trycker Numrerad Lista (oavsett om du trycker OK / Cancel) så försvinner texten och du kan inte ångra (ctrl z) tillbaka texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in