Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-18, 20:48
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vem vill trängas i ett skyddsrum med andras husdjur?

Skulle aldrig tänka tanken att prioritera plats där framför ett barn.
Jag prioriterar mina hundar framför grannens ungjävlar.
Jag skulle kasta ut alla ungar under 15 år.
Citera
2024-11-18, 20:58
Medlem
Det går väl inte från en dag till en annan. Initialt i ett krig finns säkert omsorg om sitt djur.
Citera
2024-11-18, 21:08
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag prioriterar mina hundar framför grannens ungjävlar.
Jag skulle kasta ut alla ungar under 15 år.

Hästar och kossor då? Är de mindre värda än en katt/hund, eller skall bönderna ta med dem till skyddsrummen oxå?
Citera
2024-11-18, 21:11
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Hästar och kossor då? Är de mindre värda än en katt/hund, eller skall bönderna ta med dem till skyddsrummen oxå?
Jag skiter i vilket, jag tar med mig mina hundar, och om någon har nåt att klaga på, då får dom en lavett.
Citera
2024-11-18, 21:14
Medlem
Charaxess avatar
Här stannar vi kvar hos våra kissar alla gånger. Skyddsrum är inte av intresse. Ryker vi så ryker vi HELA familjen tillsammans. Vad finns för övrigt kvar i ett land som redan före ett krig bara är jämmer och elände. Det blir som det blir och som det är bestämt att bli. Inga sura miner här!
Citera
2024-11-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charaxes
Här stannar vi kvar hos våra kissar alla gånger. Skyddsrum är inte av intresse. Ryker vi så ryker vi HELA familjen tillsammans. Vad finns för övrigt kvar i ett land som redan före ett krig bara är jämmer och elände. Det blir som det blir och som det är bestämt att bli. Inga sura miner här!
Samma här vad gäller våra hundar. De kommer inte överges
Citera
2024-11-18, 21:20
Medlem
Solestrollss avatar
Citat:
MSB verkar tycka det har prioritet.
Helt sjukt, då fattar de inte att ett riktigt krig är mkt allvarligt och då gäller det att överleva själv (måste bara jobba feminister o woke personer där).
Själv skulle jag skita fullständigt i hunden o katten när bomberna faller.

”Skulle bomber börja falla över Sverige tycker MSB att husdjuren ska sättas i säkerhet på skyddade platser ”som källare, garage och tunnelbanestationer.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kriget-kommer

Dessa personer som skrivt denna ”instruktionsbok” är ju uppenbarligen dumma i huvudet.

Folk äter sina husdjur om det behövs i krig.
Skulle göra allt som stod i min makt för att skydda och rädda min hund vid ett eventuellt krig.

Edit: Och då menar jag verkligen allt.
Citera
2024-11-18, 21:21
Medlem
Citat:
Vem vill trängas i ett skyddsrum med andras husdjur?

Skulle aldrig tänka tanken att prioritera plats där framför ett barn.

Jag. Det ena utesluter inte det andra. Vid krig kan jag tänka mig att trängas helt absurt, med djur, och människor jag hatar för att vara i säkerhet. Skulle aldrig falla mig in att lämna mina djur eller någon människa i fara. I extrema situationer ser man inte saker så, då hjälps man åt.
Citera
2024-11-18, 21:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det går väl inte från en dag till en annan. Initialt i ett krig finns säkert omsorg om sitt djur.

Vi ser det olika numera, bara gamla minns kriget. Det är numera självklart att djuren ska få överleva. Men så fort som Storbritannien gick med i WW2 så blev folk tillsagda att döda sina husdjur. Vilket de gjorde. De led hellre för sitt land. En halv miljon hundar och katter dödades.
Citera
2024-11-18, 21:24
Medlem
Solestrollss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vi ser det olika numera, bara gamla minns kriget. Det är numera självklart att djuren ska få överleva. Men så fort som Storbritannien gick med i WW2 så blev folk tillsagda att döda sina husdjur. Vilket de gjorde. De led hellre för sitt land. En halv miljon hundar och katter dödades.
Det kände jag inte till. Måste ju ha orsakat en hel del trauman.
Citera
2024-11-18, 21:25
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Ja för föda till människor är mkt viktigare samt att djur kan sprida smitta i kaos.
Citera
2024-11-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontessyster
Hundar och katter har hjälpt människor överleva under tusentals år. De är värdefulla. Inte bara för att vi älskar våra husdjur.

Jag hade haft större chans att överleva med min hund än utan. Till jakt, värme och sällskap.

Vad fint uttryckt! Jag håller verkligen med. Vilken otrolig tillgång våra husdjur är för oss. Att lämna dem åt sitt öde vore inte rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in