Citat:
Ursprungligen postat av
Skvisten
MSB verkar tycka det har prioritet.
Helt sjukt, då fattar de inte att ett riktigt krig är mkt allvarligt och då gäller det att överleva själv (måste bara jobba feminister o woke personer där).
Själv skulle jag skita fullständigt i hunden o katten när bomberna faller.
”Skulle bomber börja falla över Sverige tycker MSB att husdjuren ska sättas i säkerhet på skyddade platser ”som källare, garage och tunnelbanestationer.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kriget-kommer
Dessa personer som skrivt denna ”instruktionsbok” är ju uppenbarligen dumma i huvudet.
Folk äter sina husdjur om det behövs i krig.
I storstäder där det är begränsningar till skyddsrum osv får man kanske förstå att man tyvärr inte kan ta med alla husdjur och att människor prioriteras. Men på andra platser är det ju inget som säger att man inte kan rädda sina djur.
Jag hade självklart räddat min hund, om det är möjligt.
Men blir det krig håller jag mig borta från storstäderna och flyttar ut i skogen. Där lär man få vara ifred och knappast bli varken bombad eller skjuten.
Det finns hur mycket skog som helst i Sverige så det räcker nog till många.
Jag vet redan platser jag skulle söka mig till. Bra platser för jakt, övergivna hus, bra möjlighet till allt jag kan komma att behöva bara dryg mil hemifrån.
Packar bilen och fyrhjulingen sen åker jag iväg med familj och hund.
Hunden är en familjemedlem som vem som helst i familjen så jag skulle aldrig lämna henne, och hon skulle aldrig överge mig heller.