Citat:
Ursprungligen postat av
Skvisten
MSB verkar tycka det har prioritet.
Helt sjukt, då fattar de inte att ett riktigt krig är mkt allvarligt och då gäller det att överleva själv (måste bara jobba feminister o woke personer där).
Själv skulle jag skita fullständigt i hunden o katten när bomberna faller.
”Skulle bomber börja falla över Sverige tycker MSB att husdjuren ska sättas i säkerhet på skyddade platser ”som källare, garage och tunnelbanestationer.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kriget-kommer
Dessa personer som skrivt denna ”instruktionsbok” är ju uppenbarligen dumma i huvudet.
Folk äter sina husdjur om det behövs i krig.
Skulle det bli krig på verkligen, verkligen riktigt så skulle jag själv se till att mina husdjur fick dö innan.
Tänk er skräcken hos vilket djur som helst när det smäller och dånar. Hur många hundar, katter, fåglar, hästar och annat blir inte absolut livrädda bara när åskan går eller när det skjuts fyrverkerier?
Även vilda djur blir ju skräckslagna då.
Nej, jag skulle aldrig i livet utsätta ett husdjur för den absolut ultimata skräckupplevelsen att tvingas höra när bomber, granater och vapen avfyras och smäller och sedan dessutom stänga in dem på det när det enda djuret då vill är att fly för livet.
Herregud, det finns ju även människor som blir mycket svårt traumatiserade av de här ljuden och det även fast de intellektuellt förstår vad det kommer ifrån, djuren kan man inte ens förklara för.
Jag har i dagsläget endast ett husdjur och det är jag glad för med tanke på detta skarpa läge som nu är och det djuret tar jag då bort så det slipper genomleva ett helvete eller då bli skrämd till döds.