2024-11-19, 11:35
Medlem
Husdjur är en familjemedlem så inget konstigt med detta , resonerar man annorlunda ska man nog inte ha husdjur.
Citera
2024-11-19, 11:46
Medlem
Trixtons avatar
MSB håller som vanligt på och fantiserar om att allt är farligt. Det är ju de som tycker att man inte skall gå med hörlurar på sig ute, för att man då kanske inte märker om det kommer en terrorist och smyger sig på.

Blir det ett tredje "världs"-krig så drabbar det gissningsvis inte mig. Vi har ju haft ett par sådana där världskrig tidigare, då det inte har bombats här. Det har inte varit krig på svensk mark sedan 1809. Bara en sån sak som att det aldrig har varit ett flyganfall i Sverige, för att när det var krig här senast så var inte flygmaskinen uppfunnen än...

Men det är klart att man inte överger sin hund. Varför skulle man göra det?
Citera
2024-11-19, 11:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det finns ingen frisk människa som hade prioriterat något husdjur framför ett barn och det är inte heller vad som står i broschyren eller vad någon menar.

Jo. De flesta hade nog prioriterat sina husdjur över någon annans barn.
Citera
2024-11-19, 11:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbajskorv
Precis, när det krisar på riktigt får instinkten ta över. Kommer svälten åker katten på grillen lika mycket som att katten hade ätit upp mig om jag dött i hemmet. Sett ganska råa videos när katter sitter och gnager på döda soldater i Ukraina. Såg någon prepper som hade fullvuxen gris springandes i hemmet, där finns det mycket mat om det skulle skita sig.

Din katt hade dock inte ätit upp dig innan du faktiskt var död. Tycker du borde lämna bort din katt till någon som faktiskt bryr sig om den.
Citera
2024-11-19, 11:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jaha, det är ETT land, är det en självklarhet? Alla beslut är inte nödvändigtvis de bästa, inte heller i krigstid. Kanske bara bevisar att Storbritannien är ett skitland, då och absolut nu.

Som jag sa, det finns olika synsätt, det är väl inte mitt fel.
Citera
2024-11-19, 12:04
Medlem
HORTENZAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
MSB verkar tycka det har prioritet.
Helt sjukt, då fattar de inte att ett riktigt krig är mkt allvarligt och då gäller det att överleva själv (måste bara jobba feminister o woke personer där).
Själv skulle jag skita fullständigt i hunden o katten när bomberna faller.

”Skulle bomber börja falla över Sverige tycker MSB att husdjuren ska sättas i säkerhet på skyddade platser ”som källare, garage och tunnelbanestationer.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kriget-kommer

Dessa personer som skrivt denna ”instruktionsbok” är ju uppenbarligen dumma i huvudet.

Folk äter sina husdjur om det behövs i krig.
Skulle det bli krig på verkligen, verkligen riktigt så skulle jag själv se till att mina husdjur fick dö innan.
Tänk er skräcken hos vilket djur som helst när det smäller och dånar. Hur många hundar, katter, fåglar, hästar och annat blir inte absolut livrädda bara när åskan går eller när det skjuts fyrverkerier?
Även vilda djur blir ju skräckslagna då.

Nej, jag skulle aldrig i livet utsätta ett husdjur för den absolut ultimata skräckupplevelsen att tvingas höra när bomber, granater och vapen avfyras och smäller och sedan dessutom stänga in dem på det när det enda djuret då vill är att fly för livet.
Herregud, det finns ju även människor som blir mycket svårt traumatiserade av de här ljuden och det även fast de intellektuellt förstår vad det kommer ifrån, djuren kan man inte ens förklara för.

Jag har i dagsläget endast ett husdjur och det är jag glad för med tanke på detta skarpa läge som nu är och det djuret tar jag då bort så det slipper genomleva ett helvete eller då bli skrämd till döds.
Citera
2024-11-19, 12:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Källa på det?

Läs och gråt.

https://www.bbc.com/news/magazine-24478532
Citera
2024-11-19, 12:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Ja för föda till människor är mkt viktigare samt att djur kan sprida smitta i kaos.

Innan har man försökt rädda liv genom att inte acceptera människans gränser. Man ska vara tuff och inte "lat". Numera tar man med psykologin i svåra situationer, man förstår att djuren troligen gör mer nytta än skada.
Citera
2024-11-19, 12:15
Medlem
Det tar förhoppningsvis LÅNG tid innan man behöver äta sitt husdjur! Har man börjat med det i Ukraina? Om man kan så skyddar man väl sitt husdjur på allra bästa sätt?!
Citera
2024-11-19, 12:28
Avstängd
Djur tillåts inte i skyddsrum och därför behöver det komma en lag som förbjuder människor att ha djur i städer. Jag menar, vem har tillgång till källare och garage mitt inne i stan? Även om man har det så kommer ju en massa människor befinna sig där när bomberna faller. MSB är en hycklarmyndighet som alla andra hycklarmyndigheter i Sverige. Fullproppade med kärringar med höga löner. Har de ens ordnat tillräckligt med skyddsrum åt alla miljoner utlänningar som de har importerat till Sverige de senaste två decennierna? Knappast.

Endast vi på landet ska kunna ha djur. Det är det många som har men de flesta håller sina djur inomhus eftersom detta är horsverige och djur inte får vara i fred. Får staten tjuven och dess myndigheter upp ögonen för dina djur så kommer de med bräckjärn och slägga för att ta sig in och stjäla djuren om de känner för det. De misshandlar dig också om de får chansen som de ynkryggar de är. Sen vallas djuren till deras släkt och vänner och du får ett utpressningsbrev där de vill ha en jävla massa kosing.

Efter allt detta tjuter de om att de vill att man ska kriga för Sverige. Vilka pos.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo. De flesta hade nog prioriterat sina husdjur över någon annans barn.
Absolut. Andras barn får andra ta hand om.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2024-11-19 kl. 12:31.
Citera
2024-11-19, 13:58
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Om de finns rum är de prioritet.
Det påverkar stridsviljan och psykologiskt försvar.
Däremot kan inte en hund ta ett barns plats. En hund lever kanskw 8 average o en människa i 70 år OCH de är någon BARN. Aldrig samma sak som en fucking hund. Du kan ersätta en hund mkt lättare också. Vissa kan bara få ett barn.
Aja de va kanske OBVIOUS men vissa hundmänniskor o barnlösa tänker annorlunda.
Citera
2024-11-19, 14:21
Medlem
bomhulls avatar
Husdjur blir bra mat vid svält
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in