2024-11-19, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vi ser det olika numera, bara gamla minns kriget. Det är numera självklart att djuren ska få överleva. Men så fort som Storbritannien gick med i WW2 så blev folk tillsagda att döda sina husdjur. Vilket de gjorde. De led hellre för sitt land. En halv miljon hundar och katter dödades.
Jaha, det är ETT land, är det en självklarhet? Alla beslut är inte nödvändigtvis de bästa, inte heller i krigstid. Kanske bara bevisar att Storbritannien är ett skitland, då och absolut nu.
Citera
2024-11-19, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Ja för föda till människor är mkt viktigare samt att djur kan sprida smitta i kaos.
Dumheter. Snarare tvärtom, katter tar råttor som brukar vara kända smittspridare. Därför man skaffade dem som husdjur från första början. Och sällskapsnyttan ska inte underskattas.
Citera
2024-11-19, 06:08
Ingen som levt i krig vet vad det innebär.

Folk utan barn kanske prioriterar djur. So what?
Citera
2024-11-19, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Typ 90% av svaren i tråden tycker det är självklart att prioritera husdjuren. Vissa t.o.m. före människor. Jag är själv en stor djurvän, och kan i viss mån förstå de svaren. Men de svaren visar framförallt hur oerhört oförberedda svenska folket är för krig och verkligt krisartade situationer.

Människor som varit med om krigets fasor hånler åt det resonemanget att man skulle prioritera djuren i krig. De vet bättre vad som sker med djuren när kriget slår till på allvar, särskilt om det blir långvarigt. Men MSB och svenska folket är så naiva.
Skitsnack. Jättemånga från Ukraina prioriterade sina husdjur, ja de drar t.o.m. med dem i rasmassorna i Gaza.. blir det likt ett nytt halodomar eller belägringen av leningrad så DÅ är det en annan femma, men i sådana lägen kan folk även bli kannibaler.. snarare sådana som du som är svartvita som tror att alla krig ser likadana ut eller tänker ut det allra, allra värsta scenariot. Blir det så illa släpps djuren loss och/eller äts upp men lär även dessutom bli massa etniska konflikter och plundringar.
Citera
2024-11-19, 06:29
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilas
Så alla ni husdjursägare kommer desertera och springa och gömma er när kriget kommer? Har jag förstått er rätt?

Nej, du har förstått fel.

Vad skulle det ena ha med det andra att göra?

För övrigt är det mängder av hundar som är krigsplacerade i Sverige och även dessa kommer rycka in för att bidra till Sveriges försvar om kriget kommer.
Citera
2024-11-19, 06:35
Medlem
Den får ändå inte komma in där p g a allergiker.
Citat:
Ursprungligen postat av petoro2
Jag skulle offra min plats i ett skyddsrum till förmån för min katt, och jag skulle offra DIG o din plats till förmån för MIG😈
Citera
2024-11-19, 06:48
Medlem
Haha, Tramsiga golvmoppar kommer också äta lik när matransonerna uteblir.
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
I en riktig kris när råttor tar över och äter lik och springer överallt och sprider bakterier och sjukdomar har vi nytta av katter och hundar.

Tramsiga sönderavlade golvmoppar dör snabbt så de räknas inte.
Citera
2024-11-19, 06:53
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Jag hade prioriterat min hund framför någon random människa alla gånger i veckan.
Okej så om alla inte fick plats så hade du valt din hund framför en stackars oskyldig människa? Det har jag faktiskt svårt att tro. Men om det är sant så är du psykiskt sjuk och borde stå utanför med din hund. Så kan ni dö tillsammans

Måste finnas lite sunt förnuft. Annars behöver inte världen dig. Jag förstår att man älskar sitt husdjur och att det blir som en halv-familjemedlem men du kan inte värdera ett hundliv över en hel människa.

Kan garantera dig att du hade blivit utsparkad med din fitthund för ingen annan människa hade hållit med dig att din hund ska ta det utrymmet framför en människa.
Citera
2024-11-19, 06:54
Medlem
Mina djur är mer till nytta en 20 årig Instagram brud. Katten håller ohyra borta, hunden jagar med mig. Båda djuren hade dessutom hjälp mig hålla min son säker.
Citera
2024-11-19, 06:55
Medlem
Uppenbar ragebait.

Jag hade tagit med mina hundar. Men de är små.
Citera
2024-11-19, 07:05
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Ja för föda till människor är mkt viktigare samt att djur kan sprida smitta i kaos.
Tänk längre, vilka är det som skapar kaos?
Citera
2024-11-19, 07:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inga husdjur i skyddsrummen. De ska ut eller dö.
Det finns väldigt få skyddsrum sett till befolkningsmängden. De allra flesta kommer inte ha tillgång till ett skyddsrum öht.

Till den som är olycklig sänder gud en hund!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in