Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-18, 20:17
Medlem
Skvistens avatar
MSB verkar tycka det har prioritet.
Helt sjukt, då fattar de inte att ett riktigt krig är mkt allvarligt och då gäller det att överleva själv (måste bara jobba feminister o woke personer där).
Själv skulle jag skita fullständigt i hunden o katten när bomberna faller.

”Skulle bomber börja falla över Sverige tycker MSB att husdjuren ska sättas i säkerhet på skyddade platser ”som källare, garage och tunnelbanestationer.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kriget-kommer

Dessa personer som skrivt denna ”instruktionsbok” är ju uppenbarligen dumma i huvudet.

Folk äter sina husdjur om det behövs i krig.
Citera
2024-11-18, 20:19
Avstängd
Crabbofixs avatar
alla tycker itne som du
Citera
2024-11-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Helt sjukt, då fattar de inte att ett riktigt krig är mkt allvarligt och då gäller det att överleva själv (måste bara jobba feminister o woke personer där).

”Skulle bomber börja falla över Sverige tycker MSB att husdjuren ska sättas i säkerhet på skyddade platser ”som källare, garage och tunnelbanestationer.”

Dessa personer som skrivt denna ”instruktionsbok” är ju uppenbarligen dumma i huvudet.

Du verkar ha en väldigt svartvit bild av det hela. Antingen flyter det på och allt funkar smärtfritt, inga inställda tåg, allt går i tid osv. Eller så blir det en pandemi av böldpest, smittkoppor och kolera samtidigt som det regnar vätebomber.

Med en sån verklighetsbild är det ju rätt meningslöst att preppa för husdjuren eftersom man ju tillsammans med husdjuret kommer utgöras av en askhög i en stor vätebombskrater...
Citera
2024-11-18, 20:23
Medlem
Hazizas avatar
Jag hade prioriterat min hund framför någon random människa alla gånger i veckan.
Citera
2024-11-18, 20:25
Medlem
MuscleSharks avatar
Är detta en bait tråd?

Klart att man som normalt funtad människa som har egna djur bryr sig om dom.
Är man typen som inte bryr sig så ska man inte ha djur.
Citera
2024-11-18, 20:25
Medlem
Jag är för alla välsmakande husdjur, fler borde skaffa minigris och kelhöns.
Citera
2024-11-18, 20:29
Medlem
When the going goes down, så kan väl du nåla fast en lapp på bröstet med "Skvisten", så vet vi vem vi kastar ut ur bunkern först.
Citera
2024-11-18, 20:33
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten

Jag ser att du inte har djur själv. Dom blir som en familjemedlem.
Citera
2024-11-18, 20:34
Medlem
zombie-nations avatar
Ukrainarna tog ju med sina katter, de hade massor.

Klart man preppar för djuren med. Det är ju dessutom enklare då de nöjer sig med torrfoder och vatten. De är ett moraliskt stöd om det blir krig.

Har en nätkompis i Israel, han tar med sin kanin varje gång det larmar och han går till skyddsrummet. De får det.
Citera
2024-11-18, 20:34
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Är detta en bait tråd?

Klart att man som normalt funtad människa som har egna djur bryr sig om dom.
Är man typen som inte bryr sig så ska man inte ha djur.

Vem vill trängas i ett skyddsrum med andras husdjur?

Skulle aldrig tänka tanken att prioritera plats där framför ett barn.
Citera
2024-11-18, 20:35
Medlem
Hundar och katter har hjälpt människor överleva under tusentals år. De är värdefulla. Inte bara för att vi älskar våra husdjur.

Jag hade haft större chans att överleva med min hund än utan. Till jakt, värme och sällskap.
Citera
2024-11-18, 20:39
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag skulle ta hand om min Schäferhund, självklart inte lika mycket som mina ungar och hustru, men näst intill, för hon skulle hjälpa till att skydda familjen i vått och torrt och vara en helt essentiell tillgång till familjen på oräkneliga sätt.

Den enda nackdelen med hundar, är att de förstör fisket genom sin glädje att hoppa i vattnet och skrämma fisken.
Senast redigerad av Knivur-273 2024-11-18 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in