2024-11-19, 07:13
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Uppenbar ragebait.

Jag hade tagit med mina hundar. Men de är små.
Och bajsar mycket

Mmm mumma, så mysigt med lite hundfisar, kiss och bajs. och kattskit, det är fan de bästa!!! Och vart går gränsen, får man ta med sig sin hamster och sina tre fåglar? Så kan man skapa ett helt zoo

Jag röstar för djurförbud.

Googlade. Det är förbjudet

Vilket är toppen. Det står att skyddsrum är till för människor och inte djur. Vilket är sant. Tänk vilka konflikter som hade uppstått annars.. men man kan ju låta hunden vara i en källare eller garage typ utanför ett skyddsrum?
Citera
2024-11-19, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Haha, Tramsiga golvmoppar kommer också äta lik när matransonerna uteblir.
Till och med människor kommer att göra det.

Är vanligare än många tror.
Citera
2024-11-19, 07:19
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Jag hade prioriterat min hund framför någon random människa alla gånger i veckan.

Samma här 😊

Man har ofta större nöje och nytta av sin hund än vissa hysteriska människor.

Bra av MSB.
Citera
2024-11-19, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Och bajsar mycket

Mmm mumma, så mysigt med lite hundfisar, kiss och bajs. och kattskit, det är fan de bästa!!! Och vart går gränsen, får man ta med sig sin hamster och sina tre fåglar? Så kan man skapa ett helt zoo

Jag röstar för djurförbud.

Googlade. Det är förbjudet

Vilket är toppen. Det står att skyddsrum är till för människor och inte djur. Vilket är sant. Tänk vilka konflikter som hade uppstått annars.. men man kan ju låta hunden vara i en källare eller garage typ utanför ett skyddsrum?

Tar med ett gäng skadeskjutna vilda fåglar och råttor jag hittar på vägen till skyddsrummet också.

Vilken tur att det inte kommer stå myndighetsutövande vakter vid samtliga skyddsrum vid varje bombning. Det innebär att vi trots förbudet helt enkelt kan ignorera detta och göra precis som vi vill. Det blir alltså hundar i skyddsrummet.
Citera
2024-11-19, 07:27
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Tar med ett gäng skadeskjutna vilda fåglar och råttor jag hittar på vägen till skyddsrummet också.

Vilken tur att det inte kommer stå myndighetsutövande vakter vid samtliga skyddsrum vid varje bombning. Det innebär att vi trots förbudet helt enkelt kan ignorera detta och göra precis som vi vill. Det blir alltså hundar i skyddsrummet.
Folk kommer agera vakter i sådana situationer. Fittest of survival + majoritet.
Citera
2024-11-19, 07:32
Medlem
Leapchilds avatar
Majoriteten av mänskligheten dör inte av kärnvapen, de dör av den massvält som drabbar jorden i efterhand. Alltså kommer husdjur och vapen som man har hemma att vara värdefulla för att skydda den lilla mat man har och för att skova åt sig andras mat och tillgångar. Hundar är bra i sådana överlevnadssituationer.
Citera
2024-11-19, 07:35
Medlem
Ja jag vet. Vid svält och umbäranden kommer vilddjuret i oss fram.
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Till och med människor kommer att göra det.

Är vanligare än många tror.
Citera
2024-11-19, 07:36
Medlem
Ja om inte desperata mammor och pappor med allergiska barn slår ihjäl er förstås.
Citat:

Citera
2024-11-19, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Folk kommer agera vakter i sådana situationer. Fittest of survival + majoritet.

Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja om inte desperata mammor och pappor med allergiska barn slår ihjäl er förstås.

Vi får se om ni vågar stå ivägen för mig

Det lär därtill vara fler hund- och kattriddare i skyddsrummet än föräldrar till barn med hundallergi.
Citera
2024-11-19, 07:49
Medlem
De flesta normala människor föredrar att skydda människor än en jävla hund eller katt. Så ni lär bli lynchade när folk inte får sin plats i skyddsrummet p g a husdjur folk släpat med sig. Förresten lär det ju vara civila vakter där. Hemvärnet, Lotta kåren osv lär vara utstationerade.
Citat:

Det lär därtill vara fler hund- och kattriddare i skyddsrummet än föräldrar till barn med hundallergi.
Citera
2024-11-19, 07:50
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Jag tror att om alla får plats så kommer alla släppa in allas husdjur, min teori är mer att en hund inte får ersätta en annan människas plats. Klart att vi behöver hundar men det är en prioritering som kommer på andra eller tredje plats efter människan och födan. Och en hundägare eller tre hade inte haft en chans om några pappor sa nej och hjälptes åt. Och blir det en sådan situation så får man ju rent mentalt förbereda sig för att antingen lämna hunden utanför eller stanna utanför med sin hund.

Hade jag älskat min hund så pass mycket att jag inte hade kunnat leva utan den så hade jag legat kvar i sängen och kramat min hund. Och valt att dö ihop. Nu har jag ingen hund och livsglädjen är på topp så jag hade valt skyddsrummet och överlevnad och försökt samarbeta så mycket som möjligt. Och det kommer folk göra. Ingen vill lämna någon åt döden om man inte måste.
Citera
2024-11-19, 07:57
Medlem
DieselnDusts avatar
Klart jag skulle bry mig om djuren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in