Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 04:19
Medlem
Hej flashback!

Är en kille som börjar komma uppåt i åldrarna och har tänkt efter ett bra tag nu

Jag börjar bli trött på att vara en del av det svenska systemet och undrar hur man går tillväga för att komma ifrån det så mycket som möjligt alltså jobba och slita för mig själv och ingen annan

Ska sälja bilen snart, mina saker ligger i förråd, sålt ett par saker lägenheten är borta sedan 1 år nu

Jag jobbar som frilansare så använder datorn för det mesta tjänar ok per månad

Känner att jag har ingenting mer att tjäna på systemet längre och rent utav avskyr hur Sverige beter sig och ser ut även befolkningen är något man inte ska ens vara i närheten av

Har ni några tips ni som lever såhär? Börjar seriöst bli trött på skiten😂
Citera
Igår, 04:34
Medlem
sebastian66s avatar
Jag kan vara ärlig och säga att jag är klar för att slippa det svenska systemet.
Det innebär att det är enklare att bo i Asien och jobba online på hemmaplan.
Man slipper alla svenska myndigheter. Man slipper alla bostadsproblem. Man löser bostäder och hyra väldigt enkelt.
Folk är mycket trevligare och mer öppna än vanliga svenskar. Därför kan jag säga att jag inte längtar till att köra i heller.
Jag saknar inte ens kaviar sill eller svensk choklad.
Citera
Igår, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag kan vara ärlig och säga att jag är klar för att slippa det svenska systemet.
Det innebär att det är enklare att bo i Asien och jobba online på hemmaplan.
Man slipper alla svenska myndigheter. Man slipper alla bostadsproblem. Man löser bostäder och hyra väldigt enkelt.
Folk är mycket trevligare och mer öppna än vanliga svenskar. Därför kan jag säga att jag inte längtar till att köra i heller.
Jag saknar inte ens kaviar sill eller svensk choklad.
Precis man märker hur allvarligt skit det är här när man får träffa nytt folk det känns genomruttet på nåt sätt

Får man fråga hur du gick tillväga? Vad fick dig att lämna Sverige the last straw?
Citera
Igår, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Hej flashback!

Är en kille som börjar komma uppåt i åldrarna och har tänkt efter ett bra tag nu

Jag börjar bli trött på att vara en del av det svenska systemet och undrar hur man går tillväga för att komma ifrån det så mycket som möjligt alltså jobba och slita för mig själv och ingen annan

Ska sälja bilen snart, mina saker ligger i förråd, sålt ett par saker lägenheten är borta sedan 1 år nu

Känner att jag har ingenting mer att tjäna på systemet längre och rent utav avskyr hur Sverige beter sig och ser ut även befolkningen är något man inte ska ens vara i närheten av

Du bör naturligtvis flytta hem till till ditt hemland
Citera
Igår, 04:49
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Precis man märker hur allvarligt skit det är här när man får träffa nytt folk det känns genomruttet på nåt sätt

Får man fråga hur du gick tillväga? Vad fick dig att lämna Sverige the last straw?
Var inte ens tanken från början hade soft bra arbete. Men var på holiday 3 veckor fastnade för landet och statusen.
Man kunde leva gott på mindre pengar träffa trevligt folk. Åkte tillbaka hem hyrde ut huset.
Drog ner igen på 2 månaders semester lite hotel hostel etc etc.
Träffade en soft kvinna som gjorde att livet blev mer skoj.

Man har liksom inga krav ingen myndighetskontakt inga bidrag bla bla.
Inga skjutningar som man oftast läser om i sverigelandet. Man känner sig trygg merparten talar bra engelska med så det underlättar.
Här kan man koppla av i sverige kopplar man sällan av även att man har bra ekonomi hus barn etc.
Hela samhället är stressat för att påvisa hur bra man har och inte har.

Här skiter alla i vilket därav kan man slappa även att man jobbar hemifrån men gött att man kan träffa familjen 100%.
Har även hemhjälp så det blir mer soft om man säger så, Idag har man mer fritid även att jag b jobbar mer än vanligt Detta gör jag lite pga investeringar som är bra i fratiden.
Citera
Igår, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du bör naturligtvis flytta hem till till ditt hemland

Jag är född i Sverige, så jag är svensk, tyvär.
Citera
Igår, 04:52
Medlem
Citat:
Var inte ens tanken från början hade soft bra arbete. Men var på holiday 3 veckor fastnade för landet och statusen.
Man kunde leva gott på mindre pengar träffa trevligt folk. Åkte tillbaka hem hyrde ut huset.

Inga skjutningar som man oftast läser om i sverigelandet. Man känner sig trygg merparten talar bra engelska med så det underlättar.
Här kan man koppla av i sverige kopplar man sällan av även att man har bra ekonomi hus barn etc.

Här skiter alla i vilket därav kan man slappa även att man jobbar hemifrån men gött att man kan träffa familjen 100%.
Har även hemhjälp så det blir mer soft om man säger så, Idag har man mer fritid även att jag b jobbar mer än vanligt Detta gör jag lite pga investeringar som är bra i fratiden.

Du lever gott! en sån resa för mig vore inte dumt faktiskt
Citera
Igår, 04:55
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Du lever gott! en sån resa för mig vore inte dumt faktiskt
Om du inte har några barn och familj så vet jag inte vad du tvekar på. Du kan ju ta med dig datorn och jobba var som helst i världen.
Jag har fyra polare som jobbar runt om i världen i olika länder. Ingen av alla dessa vill återvända för att man har fått smak på det goda.
Om du fortfarande är i bra ålder och har Hälsan i behåll. Då skulle jag rekommendera dig att bara testa om inget annat.

Jag tänker på att man kan inte förlora så mycket. Det verkar som att du inte har någon lägenhet och ska sälja bilen. Det känns som att det måste vara bättre att beställa en biljetter redan igår.
Passar på att leva livet innan det blir värre. Nu vet jag inte var i Sverige du bor men jag ser och läser att det är väldigt mycket High Chaparall i Stockholm.
Citera
Igår, 04:56
Medlem
Citat:

Vad har du för priser för boende där levnadskostnader etc..?
Citera
Igår, 05:02
Medlem
Citat:
Om du inte har några barn och familj så vet jag inte vad du tvekar på. Du kan ju ta med dig datorn och jobba var som helst i världen.
Jag har fyra polare som jobbar runt om i världen i olika länder. Ingen av alla dessa vill återvända för att man har fått smak på det goda.
Om du fortfarande är i bra ålder och har Hälsan i behåll. Då skulle jag rekommendera dig att bara testa om inget annat.

Jag tänker på att man kan inte förlora så mycket. Det verkar som att du inte har någon lägenhet och ska sälja bilen. Det känns som att det måste vara bättre att beställa en biljetter redan igår.
Passar på att leva livet innan det blir värre. Nu vet jag inte var i Sverige du bor men jag ser och läser att det är väldigt mycket High Chaparall i Stockholm.
Har ingen egen familj tack gode gud för det för att skulle jag ha haft med en svensk tjej så skulle jag tagit livet på mig för länge sedan

Jag är rätt så ung 36 och i bra form

Ska forska lite mer om detta
Citera
Igår, 05:08
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Har ingen egen familj tack gode gud för det för att skulle jag ha haft med en svensk tjej så skulle jag tagit livet på mig för länge sedan

Jag är rätt så ung 36 och i bra form

Ska forska lite mer om detta
Vad kostnaderna är väldigt svår bestämma och berätta. Du måste ju berätta om förutsättningarna eller hur.
Det beror lite grann på vilket boende du vill ha naturligtvis. Jag kan bara ta ett exempel på en vanlig liten lägenhet på ett rum och kök 25 kvadrat med soffa säng något bord en TV.
Detta kanske du kan få loss för 3000 till 3500 svenska. Maten beror lite grann på hur du kommer att göra. Många utlänningar går ut och äter många lagar sin egen mat.

Du kan klara dig på maten för 2000 spänn varje månad. Samtidigt kan du äta för 4000 också.
Vi måste tänka lite grann på situationen för att det beror ju på att du gillar att laga mat eller inte. Taxi och transport 10 gånger mindre än i Sverige. Ungefär ett paket cigaretter kostar ungefär 30 spänn.
En vanlig hyfsad öl kan du få för mellan 15 och 20 svenska.
Hur mycket du vill leva och vad du vill göra på din fritid naturligtvis. Ska du ut och resa och leva djävul så kommer det naturligtvis att kosta .

Jag har en ganska stor familj betalar för pojkens skola har hemhjälp betalar El ström och mat. Jag lägger ungefär 13.000 svenska varje månad. Det innebär att min sambo jobbar inte utan Hon är hemma och tar hand om barnen hjälper till hemhjälpen åker och handlar med mera.
Man kan ta ett exempel på att du kan klara dig på 5000 eventuellt 6000 svenska på en månad om du kör vanliga rutiner.
Om du ska köra andra aktiviteter så måste du nog lägga till ett par 1000.
Citera
Igår, 08:20
Medlem
Citat:
Hej flashback!

det vanliga tipset är att skaffa något torp på landet, finns sådana som säljs utan el o vatten om du vill ha det riktigt spännande o endast betala fastighetsskatt på skiten,

ibland tänker jag detsamma, så jävla trött på samhället alla regler och detaljstyrning av medborgarnas liv. Det en svensk betalar in i skatt skeppar regeringen vidare till något korruppt uland som förskingrar det, eller till någon muslimsk intresseförening i förorten som köper en mercedes för pengarna och anklagar sverige för rasism
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in