Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 07:39
Medlem
Nu när julmusiken har börjat spelas lite smått börjar i alla fall jag känna att det rycker i ansiktsmusklerna och kokar i huvudet när man hör vissa låtar. För mig är de största hatobjekten ”Santa tell me” och ”Santa Claus is coming to town”. Vem i helvete blir kär i jultomten, och varför måste man slänga in ett skränigt ”oh yeah” mitt i en jullåt? Nu undrar jag, vilken är er julhatlåt och varför?
Citera
Igår, 08:13
Medlem
kalkryggars avatar
Vet nog ingen speciell låt som jag skulle tycka illa om. Det är väl mest att man åker in till stan och vandrar runt och första dan för året som man hör julmusiken så tycker man att det är lite mysigt första timman. Sen börjar det bli tjatigt och efter någon vecka så hatar man alla jullåtar. När det väl är julafton så lackar man ur rejält om mormor sätter på någon jullåt.

Sen lever man ett helt år tills man återigen befinner sig i stan första dagen de spelar jullåtar och man myser lite av det någon timme tills allt upprepar sig...
Citera
Igår, 08:45
Medlem
One2Manys avatar
'Vi längtar efter Julen" av Slisker Sjögren får mig att vilja dra näven genom närmsta vägg
Citera
Igår, 08:47
Medlem
kvastsvanss avatar
"Fina paket" och "jag såg mamma kyssa tomten". Mest pga fruktansvärda texter där någon tydligt försöker vara rolig på ett sätt som bara är pinsamt. Den tillhörande musiken är inte heller något som tilltalar mig. Själv föredrar jag mer stämningsfulla jullåtar.
Citera
Igår, 09:20
Medlem
All julmusik som inte finns med på Onkel kånkels fantastiska julskiva En gammeldags jul är skräp. Jag såg pappa suga tomten i natt och Bögen överraskar röven är mina personliga favoriter.
Citera
Igår, 10:08
Medlem
Laidbackwoffs avatar
defenitivt maria carey eller vad hon heter
Citera
Igår, 10:14
Medlem
Av de som dyker upp på radion någorlunda ofta är det tyvärr Tänd ett ljus med Triad. Den blev helt sönderspelad trots rätt bra kvalitet.

Bonustips: Om originalet av Vår julskinka har rymt börjar kännas lite trött finns First Said Kits cover från i fjol.

https://youtu.be/L5povLyPxkw?si=z6Yb1ObJOF0pR9j2
Citera
Igår, 11:00
Medlem
WitchcultTodays avatar
Just D - Juligen.

Arbetar man i butik så är den låten närmast att trigga psykos under jul, haha. Överdriver inte om man säger att den körs var tjugonde minut under hela arbetspasset.
Citera
Igår, 11:33
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittrabritta
Nu när julmusiken har börjat spelas lite smått börjar i alla fall jag känna att det rycker i ansiktsmusklerna och kokar i huvudet när man hör vissa låtar. För mig är de största hatobjekten ”Santa tell me” och ”Santa Claus is coming to town”. Vem i helvete blir kär i jultomten, och varför måste man slänga in ett skränigt ”oh yeah” mitt i en jullåt? Nu undrar jag, vilken är er julhatlåt och varför?

Allt med Carola eller Christer Sjögren.
Värst är när dom sjunger duett. 🤮
Citera
Igår, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Just D - Juligen.

Arbetar man i butik så är den låten närmast att trigga psykos under jul, haha. Överdriver inte om man säger att den körs var tjugonde minut under hela arbetspasset.
Ja den är hemsk. Last christmas med Wham hatar jag. Skönt man inte jobbar i butik.
Citera
Igår, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Ja den är hemsk. Last christmas med Wham hatar jag. Skönt man inte jobbar i butik.
Fler än jag som har svårt att behöva lyssna på Last Christmas med Wham, jag lämnar såna butiker, svårt att undvika, de spelas ju överallt.
Citera
Igår, 15:00
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Allt med Carola eller Christer Sjögren.
Värst är när dom sjunger duett. 🤮

Absolut ALLT med Carola! 🤮
Citera
  • 1
  • 2