Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 14:48
Medlem
morgonstjaernans avatar
Om AI tar över världen på riktigt och dikterar villkoren för oss människor att rätta sig efter skulle du kunna infinna dig i detta eller hur hade du reagerat?
Citera
Igår, 14:58
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Om AI tar över världen på riktigt och dikterar villkoren för oss människor att rätta sig efter skulle du kunna infinna dig i detta eller hur hade du reagerat?

Villkoren för att uppnå vilket resultatmål?
Citera
Igår, 15:01
Medlem
Sereenas avatar
Beror ju helt på vad villkoren är och hur det påverkar mig och min livskvalité.
Citera
Igår, 15:01
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Förhoppningsvis är man död innan dess. 2024 är redan deprimerande nog för att överväga självmord.
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Förhoppningsvis är man död innan dess. 2024 är redan deprimerande nog för att överväga självmord.
Nej brossan den här ai kan göra alla våra arbetsuppgifter sen kan vi bara vila 😀
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Kontrollen vill jag ha själv, men jag skulle gärna vilja överlåta uppgiften att söka 500 jobb på 72h timmar till 100% åt ett AI
Citera
Igår, 15:05
Medlem
Citat:
Ja, om AIn tar hänsyn till människors välfärd kan det kanske vara bättre än en värld styrd av mänskliga politiker.

Men om AIn på något sätt förslavar människor är det ju inte lika kul.
Citera
Igår, 15:21
Medlem
SnutteFia03s avatar
Man är ju redan nu tvungen att leva i ett samhälle där politiker genom en massa dåliga beslut ska diktera ens tillvaro.

Skulle en AI vara bättre eller sämre? Ja, att vara sämre lär bli svårt i alla fall.
Citera
Igår, 15:35
Medlem
AI kommer säkert kunna fördela jordens resurser på bästa sätt. Jag tror att det kan bli väldigt blodigt i ett första skede när denna omorganisation ska göras. Många människor kommer säkert behöva avrättas om AI bedömer att deras genetiska arv är skadligt eller att de helt enkelt inte uppnår kraven för att kunna inkluderas i den exklusiva skara människor som den beräknar behövs. Men när stålbadet är genomfört tror jag att harmoni kommer uppnås.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Villkoren för att uppnå vilket resultatmål?
Villkoren för överlevnad.
Citera
Igår, 15:50
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Villkoren för överlevnad.

Ja men på vilka premisser? Nyckeln är inte svaret, det är frågan. Om AIn har som enda styrande parameter att mänskligheten ska överleva lämnas rejält med utrymme för saker jag inte är beredd att skriva under på.
Citera
Igår, 15:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Undrar om det blir så mycket sämre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto