Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-19, 21:25
Medlem
krakkans avatar
Ja, jag är trött på att denna jätten stampar mig på tårna. Ständiga höjningar men bönder går på knäna. Hur går det ihop?
Bojkotta jätten och hitta alternativa grossister som vågar visa sin verksamhet. Folket mot kapitalismen!
Citera
2024-11-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakkan
Ja, jag är trött på att denna jätten stampar mig på tårna. Ständiga höjningar men bönder går på knäna. Hur går det ihop?
Bojkotta jätten och hitta alternativa grossister som vågar visa sin verksamhet. Folket mot kapitalismen!

Många bönder är många miljonärer, vad snackar du om?
Citera
2024-11-19, 21:29
Medlem
Själv undviker jag att handla där. Så tröttsamt när deras egna varor tränger undan felix.findus.m.m. allt mer. Deras skit vill jag inte köpa vill ha orginal inte deras fucking kopior.
Citera
2024-11-19, 21:31
Medlem
Finns inga alternativa grossister än de stora blocken egentligen.

Finns bara arabbutiker som är billigare men de säljer ju massa genmanipulerat skit som ris och skräpmajs,soja osv och billiga skräpoljor och annat som gör folk sjuka som tillexempel inlagd gurka från afrika med farliga azofärger.

Ica kvantum och ica maxi brukar ha ett bra sortiment och stort urval jämfört mot många andra europeiska länder där de har extremt smalt sortiment.
En hel del saker kan man faktiskt köpa billigare på ica i sverige än i många östländer där de har under halva svenska lönen.

Bara i finland har de bättre butiker med extremt stort urval av schyssta varor men priserna är ju ofta 50 till 70% högre där.

Nä ingen bojkott mot ica.
Snarare bojkott mot skit som costco som säljer massa supergiftiga genmanipulerade skitvaror.
Senast redigerad av Blatteman 2024-11-19 kl. 21:38.
Citera
2024-11-19, 21:34
Medlem
Vet inte om Axfood är så mycket bättre, men vi behöver mer konkurrens, och då kan dom vara ett bra vapen.

Coop kan vi glömma.
Citera
2024-11-19, 21:38
Avstängd
ziejacools avatar
mig veterligen så är alla bönder i Sverige tacksamma över ICA och anser att ICA och ICA Maxi beter sig bra
Citera
2024-11-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Finns bara arabbutiker som är billigare men de säljer ju massa genmanipulerat skit som ris och skräpmajs,soja osv och billiga skräpoljor och annat som gör folk sjuka som tillexempel inlagd gurka från afrika med farliga azofärger.
Arabbutiker har samma krav som övriga butiker. Om de säljer mat man blir sjuk av, eller om de säljer produkter med otillåtna tillsatser så ska du genast anmäla. För din och andras säkerhet.

Genmodifierat innebär för övrigt ingen känd hälsorisk.
Citera
2024-11-19, 21:39
Medlem
tryffs avatar
Lol, du kan ju handla på coop....och betala extra för varje vara om du så önskar.
Citera
2024-11-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Lol, du kan ju handla på coop....och betala extra för varje vara om du så önskar.

Det brukar jämna ut sig för coop brukar ha massa superklipp och tillex frysta varor och läsk,chips,godis,choklad brukar ligga på samma som ica.

Grönsaker som paprika och groddar osv brukar ha ett bättre pris än ica.

Det som är irriterande är coops äckliga pk reklam.
Citera
2024-11-19, 21:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Själv undviker jag att handla där. Så tröttsamt när deras egna varor tränger undan felix.findus.m.m. allt mer. Deras skit vill jag inte köpa vill ha orginal inte deras fucking kopior.

Så du menar att hemköp med Garant, willys med Eldorado och Coop med Änglamark eller xtra inte gör samma sak?

Jag handlar på ICA då jag tycker om butikens upplägg, det finns alltid personal att fråga, man hittar både lyxiga produkter och billigare produkter med lite sämre standard men i vissa fall är det skit samma.
Citera
2024-11-19, 22:01
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag undviker också Ica, handlar det mesta på Lidl vilket är lite ur askan i elden eller att ersätta ortens mångmiljonär med en global miljardär. Hur skulle du vilja att det såg ut istället? Frågan är ganska komplex. Som framgår i den här broschyren har Ica 50%, och många orter alldeles för dålig konkurrens dvs monopol. När kommer nån ny aktör (eller Apotea, Amazon) börja leverera mat och sätta press på Ica mfl?

https://www.konkurrensverket.se/glob...ort_2024-4.pdf
Citera
2024-11-19, 22:56
Medlem
Redan gjort, Ica är total skit. Blir gubbsne varje gång jag går in där och ser alla undermåliga produkter vi kallar mat i detta landet.
Precis allt handlar om att pressa marginal på de billigaste partierna av snabbdrivet frukt&grönt från Spanien eller skräp halvfabrikat. Det gäller iofsig inte bara Ica, total skam när en befolkning inte vet att skilja en fin morot från en dålig eller en bra entrecote från hundmat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in