Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 23:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Låt oss säga att USA drar sig ur Ukraina och EU istället bygger egen försvarsallians.
Amerikanska försvarsindustrin faller och USA halkar efter när det kommer till teknologisk utveckling inom försvarsindustri.

Trump har alltid hävdat att han har stått nära sina allierade och vill göra USA militärt starkt och köra "peace through strength"-mentalitet. Om han vill köra detta emot Ryssland, vet jag inte. Men han verkar ha planer på att avsluta kriget på 24 timmar. Det kan aningen göras med "peace through strength" eller ge upp.

Låt oss säga att Trump ger upp. Vad sänder detta för signaler till t.ex. Sydkorea och Taiwan? Kommer dom distansera sig från USA då och stöka stöd från annat håll?

Som jag ser det som, så kommer USA inte bli "Great Again". Det kommer bli lite status quo, med höga priser, hög levandskostnad och aktiemarknad som orsakar inflation på grund utav en skatteboost som Trump högst troligtvis kommer driva igenom. Men sjukhusfrågan kommer vara status quo, absolut!
Citera
Igår, 23:43
Medlem
HRTs avatar
Nej..
USA har lovat försvara Taiwan och har baser i landet
Citera
Idag, 00:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej..
USA har lovat försvara Taiwan och har baser i landet

Dom lovade Ukraina och Afganistan också....
Citera
Idag, 00:06
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Nej inte att försvara Ukraina tyvärr
Citera
Idag, 00:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej inte att försvara Ukraina tyvärr

"As long as it takes" - Joe Biden.

Men tjänar inte USA på att ha med Ukraina i NATO? Jag menar, tänk vilken inkomst dom skulle kunna få.
Men Trump kanske inte är intresserad utav amerikansk försvarsindustri?
Citera
Idag, 00:23
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:

Men tjänar inte USA på att ha med Ukraina i NATO? Jag menar, tänk vilken inkomst dom skulle kunna få.

Joe Biden lämnar positionen. Vad han har sagt är irrelevant när någon annan kommer och tar positionen vilket är Trump.
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Joe Biden lämnar positionen. Vad han har sagt är irrelevant när någon annan kommer och tar positionen vilket är Trump.

Detta förstår jag. Men jag tänkte amerikanska intressen.
Är inte Ukraina ett US-intresse?

Eller ska man bara låta sig bli besegrad av Ryssland?
Citera
Idag, 00:29
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:

Det förblir ett intresse så länge det går att mjölka kossan. USA förlorar inga krig, USA förlorar bara intresset.
Senast redigerad av xXEmMEXx Idag kl. 00:32.
Citera
Idag, 00:33
Medlem
HRTs avatar
Citat:

Ja As long as it takes gäller endast vapen och pengar dvs enbart stöd inte Amerikanska soldater
I Taiwan är det annorlunda där har USA baser och har sagt att de ska med soldater försvara dem mot angrepp från Kina.
Trump ser Kina som ett stort hot främst industrin som han vill ta tillbaka till Amerikanska företag, men även militärt. Däremot är ju Karln knäpp som tror sig lita på putin.
Att han skulle stoppa Ukraina kriget på 24 timmar är ju ett skämt av bibliska mått.
Nej tyvärr är Trump inte intresserad av NATO, han tycker alla andra länder åker räkmacka på just skyddet från USA vilket är sant till viss del. Många NATO medlemmar spenderar för lite för att det ska vara seriöst. Ameriansk försvarsindustri gillar han och han ökade anslag sist han var president.
Såg idag ett tal från Trump där han svarade på Putins senaste kärnvapenhot och det var nog enda gången jag gillade vad han sa och både ryssen, iran och kina fick en släng av att hans vrede
https://www.youtube.com/watch?v=JkQG2PBQ_48
Citera
Idag, 00:35
Medlem
HRTs avatar
Citat:

Tyvärr består Trumps fredsplan att Putin får behålla annekterade områden, att Ukraina inte får gå med i EU eller NATO på 20 år..
Men vill Ukraina acceptera knappast de vägrar uppge 1 meter av sitt land
Citera
Idag, 00:38
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Låt oss säga att Trump ger upp. Vad sänder detta för signaler till t.ex. Sydkorea och Taiwan? Kommer dom distansera sig från USA då och stöka stöd från annat håll?
De kan inte det. Det finns ingen annan supermakt de kan söka skydd ifrån.

De kan inte söka skydd av Kina, eftersom det är Kina de vill skydda sig emot.
De kan inte söka skydd av ryssland, eftersom Pissland varken kan eller vill gå i krig med Kina för att skydda Sydkorea eller Taiwan.
De kan inte söka skydd av EU pga avståndet.
Citat:
Skillnaden är Taiwan Realations Act.
The act states that "the United States will make available to Taiwan such defense articles and defense services in such quantity as may be necessary to enable Taiwan to maintain a sufficient self-defense capability" and "shall maintain the capacity of the United States to resist any resort to force or other forms of coercion that would jeopardize the security, or social or economic system, of the people on Taiwan". However, the decision about the nature and quantity of defense services that America will provide to Taiwan is to be determined by the President and Congress.
https://en.wikipedia.org/wiki/Taiwan_Relations_Act
Citera
Idag, 00:38
Medlem
HRTs avatar
Sorry denna var det..
Valde fel förut såg likadana ut:
https://www.youtube.com/watch?v=qXS9fRsFC2Q
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera