• 1
  • 2
2024-11-20, 09:59
Medlem
Någon som har tips på enkel mobiltelefon med bra ljud för den som hör sämre UTAN att det ska ändras i menyer för varje inkommande samtal utan det ska vara högt ljud in vid varje samtal utan att behöva fippla med inställningar eller ställa på högtalare.
Citera
2024-11-20, 10:11
Medlem
Har personen hörapparat går det att ansluta till mobilen.
Citera
2024-11-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Någon som har tips på enkel mobiltelefon med bra ljud för den som hör sämre UTAN att det ska ändras i menyer för varje inkommande samtal utan det ska vara högt ljud in vid varje samtal utan att behöva fippla med inställningar eller ställa på högtalare.

DORO
Citera
2024-11-20, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Bra tips, DORO har väll Bluetooth.
Citera
2024-11-20, 10:51
Medlem
Citat:

Hon har ingen hörapparat. Vil ha det så okomplicerat som möjligt, bara ett bra högt ljud utan at behöva göra något mera än att svara i telefonen.
Citera
2024-11-20, 11:00
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
UTAN att det ska ändras i menyer för varje inkommande samtal ...
Iofs bra fråga. Förstår inte riktigt den meningen (varför skulle man ändra det för varje inkommande samtal). Vilket märke? Du kan väl välja en skränig ringsignal, och sen ställa in att inte kunna påverka med knapparna. Se även min tråd om apples åtgärdsstöd. Nåt jag saknar är en slavdriven lampa man kan sätta på vägg, som blinkar när det ringer (som var enkelt förr på fasta). Man koppla in att mobilen själv blinkar med blixt, men ligger den sen uppochned eller dold under nåt papper funkar inte heller det (skärmen borde blinka vitt, men har inte sett det).
Citera
2024-11-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Iofs bra fråga. Förstår inte riktigt den meningen (varför skulle man ändra det för varje inkommande samtal). Vilket märke? Du kan väl välja en skränig ringsignal, och sen ställa in att inte kunna påverka med knapparna. Se även min tråd om apples åtgärdsstöd. Nåt jag saknar är en slavdriven lampa man kan sätta på vägg, som blinkar när det ringer (som var enkelt förr på fasta). Man koppla in att mobilen själv blinkar med blixt, men ligger den sen uppochned eller dold under nåt papper funkar inte heller det (skärmen borde blinka vitt, men har inte sett det).

Med att inte behöva ändra ljudet utan att det ligger kvar på högt vid varje samtal.
Citera
2024-11-20, 12:25
Medlem
går det inte med vanlig iphone, att du ställer in volymen på högt/max och så är den inställningen sparad?

tror kommunen kan bistå med hjälp här också
Citera
2024-11-20, 16:45
Medlem
Att det inte går att permanent höja volymen är en "säkerhetsfeature", bara att gilla läget eller börja diskutera hörapparat.
Citera
2024-11-20, 16:59
Medlem
Använd hörsnäcka eller liknande. Jag brukar ta på ett headset när jag ska ringa till någon eller väntar ett viktigare samtal då jag hör lite dåligt. Då hör jag bättre och bakgrundsljud försvinner.
Citera
2024-11-20, 18:37
Medlem
Citat:
Att det inte går att permanent höja volymen är en "säkerhetsfeature", bara att gilla läget eller börja diskutera hörapparat.

Det gick att trycka på knappen ignorera i min Sony telefon och sedan dök frågan aldrig upp igen.
Citera
2024-11-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Använd hörsnäcka eller liknande. Jag brukar ta på ett headset när jag ska ringa till någon eller väntar ett viktigare samtal då jag hör lite dåligt. Då hör jag bättre och bakgrundsljud försvinner.

Det är till en äldre person som inte klarar av att ha extra grejor utan enbart mobilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in