Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 13:41
Medlem
Om jag antar att jag är en flykting skulle jag aldrig kunna leva i ett västerländskt land. Västländer med strikta lagar och bristande frihet är som en hord av själlösa zombies.

Om jag var en flykting skulle jag hellre arbeta som arbetare i ett västerländskt land i 10 år och sedan återvända till mitt land och leva rikt än att leva i ett västerländskt land för alltid.

Det beror på att jag tack vare växelkurserna har blivit rik nog att anställa flera hembiträden i landet där jag bor. Men de flesta flyktingar väljer att bo i själlösa västländer.

Ett samhälle med strikta lagar, ett samhälle där traditionella värderingar har kollapsat, ett samhälle där människor arbetar tills de är 70 år, får pension vid ålderdom och dör i cancer. Varför vill de flesta flyktingar bo i väst? Om jag var flykting skulle jag arbeta i ett rikt västland i 10 år, sedan gå tillbaka till där jag bor, köpa mark, bli rik, umgås med prostituerade hela dagarna och leva ett lyckligt liv.
Citera
Igår, 13:44
Medlem
Många gör så men majoriteten rädda eller blivit vana vid den höga standard ?
Citera
Igår, 14:16
Medlem
Glostrups avatar
Märkligt nog så levereras dessa ”själlösa länder” konstant (mätbart) exponentiellt bättre ekonomi, levnadsstandard och livskvalitet än samtliga u-länder som står för majoriteten av världens flyktingar.

Möjligen om du kommer från ett land som Rumänien och vill leva på din pension från ett ”själlöst land” och känna dig som en kung bland lösket och fattighjonen. Om du inte bryr dig om alla de som lever i misär, bara du själv har pengar, så kan du förstås göra det.

Men jag skulle tro att riktiga flyktingar (inte ekonomiska sådana) knappast vill tillbaka och bo i sina ursprungliga rövhattsregimer när de har levt 10+ år i relativt sett närmast obegränsad frihet. Dvs om de inte kan köpa sig ett drägligt liv utan att bry sig om alla de som inte kan det.

Själv skulle jag helst leva i ett land där en människa med dina värderingar inte vill stanna kvar, jag ser gärna att du förpassar dig själv och dina unkna värderingar tillbaka till det land som du kommer från.
Citera
Igår, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Märkligt nog så levereras dessa ”själlösa länder” konstant (mätbart) exponentiellt bättre ekonomi, levnadsstandard och livskvalitet än samtliga u-länder som står för majoriteten av världens flyktingar.

Möjligen om du kommer från ett land som Rumänien och vill leva på din pension från ett ”själlöst land” och känna dig som en kung bland lösket och fattighjonen. Om du inte bryr dig om alla de som lever i misär, bara du själv har pengar, så kan du förstås göra det.

Men jag skulle tro att riktiga flyktingar (inte ekonomiska sådana) knappast vill tillbaka och bo i sina ursprungliga rövhattsregimer när de har levt 10+ år i relativt sett närmast obegränsad frihet. Dvs om de inte kan köpa sig ett drägligt liv utan att bry sig om alla de som inte kan det.

Själv skulle jag helst leva i ett land där en människa med dina värderingar inte vill stanna kvar, jag ser gärna att du förpassar dig själv och dina unkna värderingar tillbaka till det land som du kommer från.

Nej, men de semestrar i sina rövhattsländer, och de är där under ganska långa perioder.
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Ja så kan man ju tycka Men är väl lite själviskt att fly sitt land man inte trivs i för att efter 10 år återvända för att leva som en "kung" på sina landsmäns fattigdom. Även om en del kommer se upp till dig kommer nog dom flesta önska att något tråkigt händer dig innerst inne
Citera
Igår, 14:38
Medlem
zombie-nations avatar
Alla flyr definitivt inte till väst. Jordanien har över en mille syrier, och Libanon har en och en halv.
Citera
Igår, 14:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Om jag antar att jag är en flykting skulle jag aldrig kunna leva i ett västerländskt land. Västländer med strikta lagar och bristande frihet är som en hord av själlösa zombies.

Om jag var en flykting skulle jag hellre arbeta som arbetare i ett västerländskt land i 10 år och sedan återvända till mitt land och leva rikt än att leva i ett västerländskt land för alltid.

Det beror på att jag tack vare växelkurserna har blivit rik nog att anställa flera hembiträden i landet där jag bor. Men de flesta flyktingar väljer att bo i själlösa västländer.

Ett samhälle med strikta lagar, ett samhälle där traditionella värderingar har kollapsat, ett samhälle där människor arbetar tills de är 70 år, får pension vid ålderdom och dör i cancer. Varför vill de flesta flyktingar bo i väst? Om jag var flykting skulle jag arbeta i ett rikt västland i 10 år, sedan gå tillbaka till där jag bor, köpa mark, bli rik, umgås med prostituerade hela dagarna och leva ett lyckligt liv.
Vad tror du? De flesta 'flyktingar' är lata bidragstagare, de vill inte arbeta.
Citera
Igår, 14:53
Moderator
Ancistruss avatar
Jo många har nog ursprungligen tänkt sig att bara bo och jobba i Västvärlden några år och sedan återvända till sina hemländer med massor av pengar. Många har tyvärr en orealistisk förhoppning om vad deras ofta bristfälliga utbildning verkligen kan ge för jobb och lön här.

Men några gör säkert också så att de jobbar här några år och sedan återvänder. Men många stannar då de vänjer sig vid den västerländska standarden, kanske får jobb, gifter sig, har barn i skolan etc varför de känner att det är svårt att bryta upp och återvända varför de stannar
Citera
Igår, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Ett västerländskt land där du får gratis bostad, mat, tand & läkarvård + lön utan arbete.
Som INTE har strikta lagar (sharia) bristande frihet (sharia) traditionella värderingar (sharia)

Undra just varför flyktingarna vill leva i såna länder o bara vara hem på semester…..???
Undra just varför dom senare tar dit släktingar, fruar och barn till västerländerna.…..???
Citera
Igår, 15:47
Medlem
PotatisHulkens avatar
Varför tar du inte de pengar du dragit ihop i väst och flyttar till en fattig håla i MENA?

Jag antar att de flesta människor (migranter inkluderade) uppskattar billig och hyffsat bra sjukvård, gratis utbildning för deras barn och en stat som respekterar FNs mänskliga rättigheter.

Att vi skulle ha mindre friheter här än i fattiga länder är åt helvete fel. Aktivister till exempel riskerar ofta att bli mördade om de talar ut mot regimen i sitt hemland. Kvinnor får i många fall inte klä sig hur de vill eller ens gå till skolan. Det finns oftast färre jobb, mer korruption, mer brottslighet och sämre rättssäkerhet.
Citera
Igår, 23:54
Medlem
Schicklgrubblares avatar
De får stora lägenheter, feta bidrag och gratis allt. Livslång betald semester och svenskarna jobbar som djur för deras hotellvistelse med extra allt. Sen kan de göra precis vad de vill utan konsekvenser.

Hallå, "varför?" - VAKNA!!
Citera
Idag, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
De får stora lägenheter, feta bidrag och gratis allt. Livslång betald semester och svenskarna jobbar som djur för deras hotellvistelse med extra allt. Sen kan de göra precis vad de vill utan konsekvenser.

Hallå, "varför?" - VAKNA!!

Glöm inte en bra pension efter ett icke-existerande arbetsliv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in