• 1
  • 2
2024-11-20, 16:22
Medlem
Lao Tzus avatar
Vad tror ni? Blir temu trots allt en överlevare?
Citat:
Gigant lancerer 'Temu-dræber'

Amazon går nu flæsket på Temu og Shein med en handelsplatform, hvor der sælges produkter direkte fra producenter

Handelsplatformen er døbt Amazon Haul

https://ekstrabladet.dk/penge/gigant...aeber/10443054
Senast redigerad av Lao Tzu 2024-11-20 kl. 16:36.
Citera
2024-11-20, 17:00
Vem bryr sig? Både Amazon, Temu, Shein, Wish, m.fl. är riktiga skitsidor.

De enda som handlar på Amazon är amerikanerna eftersom de inte har andra etablerade e-handelssidor som vi i Europa har.

Det är få svenskar om handlar på dessa sidor. Nu pratar vi folk som lägger åtminstone 200kr på en order.

Folk i Sverige & Europa använder de skitsidorna för skitsaker. Oftast under 50kr.

Jag tror det slutar med att Amazon bara kommer köpa upp Temu/Shein istället. Men vem bryr sig? Nästan ingen utanför USA påverkas av dessa sidor.
Citera
2024-11-20, 17:28
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nginx

De enda som handlar på Amazon är amerikanerna eftersom de inte har andra etablerade e-handelssidor som vi i Europa har.

Det är få svenskar om handlar på dessa sidor. Nu pratar vi folk som lägger åtminstone 200kr på en order.

Folk i Sverige & Europa använder de skitsidorna för skitsaker. Oftast under 50kr.

Jag tror det slutar med att Amazon bara kommer köpa upp Temu/Shein istället. Men vem bryr sig? Nästan ingen utanför USA påverkas av dessa sidor.
Vilka är de bra etablerade i Europa menar du?

Jag har inte testat Temu etc (ännu). Generellt är jag nöjd med svenska, tyska, amerikanska och brittiska Amazon när det gäller etablerade kvalitetsprodukter. Men det verkar vara enorma överpriser på samma kinesiska grejer på Amazon jfrt med Temu.
Citera
2024-11-20, 20:10
Medlem
swebarbs avatar
Gå under lär dom väl inte göra, temu har blivit sjukt stora nu.
Citera
2024-11-20, 20:36
Medlem
Temu har en lägsta ordergräns på 280 spänn så det sket sig för dig redan där.
Citera
2024-11-20, 21:47
Medlem
blompissares avatar
Citat:

Låter som du pratar av egen erfarenhet och formar verkligheten efter det.
Amazon bara i Sverige har 2 miljoner användare i månaden och omsätter cirkus 2 miljarder. I Tyskland har de över 60 miljoner användare i månaden.

Amazon har till skillnad från alibabasidorna även kvalitativa produkter. De renodlade kinasidorna har enbart krimskrams. Dock billigt.
Citera
2024-11-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barracuda70

De hade ingen gräns när de startade. Antingen sket det sig för Temu eller så hade de planerat en så hög gräns. (Högre än Amazon.se.)
Citera
2024-11-21, 00:29
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
De hade ingen gräns när de startade. Antingen sket det sig för Temu eller så hade de planerat en så hög gräns. (Högre än Amazon.se.)
MAmazon har också höjt sin gräns för fri frakt till över 300kr.
Citera
2024-11-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
MAmazon har också höjt sin gräns för fri frakt till över 300kr.

Nej, den nya gränsen (349 kr) på amazon.se är för fri frakt till dörren. Gränsen är fortfarande 229 kr för frakt till ombud.
Citera
2024-11-21, 01:18
Medlem
blompissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barracuda70

Fast det där går att kringgå väldigt lätt. Jag har aldrig kommit upp i det beloppet fast ändå fått fri frakt. Säkert över 5 beställningar inom ett par månader.

Testa lägg lite varor i din varukorg. Sen går du ur sidan och kommer tillbaka då och då. Så vips får du ett specialerbjudande om fri frakt.
Citera
2024-11-21, 02:30
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Nej, den nya gränsen (349 kr) på amazon.se är för fri frakt till dörren. Gränsen är fortfarande 229 kr för frakt till ombud.

Ja det står så på deras sida ja. Men jag kan INTE längre välja alternativet fri frakt till ombud när jag köper för under 349 kr. Jag har testat flera gånger.
Citera
2024-11-21, 02:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:

Vet inte hur det är med Shein, men Temu har ett minimum ordervärde på 250 kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in