Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 18:45
Medlem
Bartman777s avatar
Min katt kom precis in efter att ha varit ute en vända.
Han luktar bensin i pälsen, så han har väl förmodligen varit vid någon bil.
Han känns inte blöt, men kanske lite fuktig på ett ställe på ryggen.

Är det något jag bör eller kan göra åt detta? Tänker att det inte är så bra om han får i sig något när han tvättar sig.
Citera
Igår, 18:51
Medlem
Bada katten?
Citera
Igår, 19:02
Medlem
Bassplays avatar
Spola av den i duschen. Katter föredrar varmt vatten om dom måste bli blöta. Nu verkar du vara totalt iq befriad , så jag passar på att säga det. Inte så varmt att du skållar katten.
Citera
Igår, 19:05
Medlem
LosPadress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokismatte
Bada katten?
Elementär kemi. Bensin är inte polärt och kommer inte lösa sig i vatten, utan stanna kvar på pälsen. Bada/gnugga först katten i matolja som också är opolär och sen kan den badas i vanligt vatten med lite schampo.
Citera
Igår, 19:06
Medlem
zombie-nations avatar
Ja, jag skulle duschat katten. Först ha i Yes och lite vatten och gnugga, sedan duscha bort det. Katter som inte är vana med vatten brukar bli stela av skräck någon minut så man får jobba snabbt.
Citera
Igår, 19:10
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Vrida ur katten, och ta vara på några extra bensin droppar till bilen.

Nej, skojade bara.
Bensin är inte nyttigt för katten att slicka i sig, så det blir till att bada katten även om den beter sig som en skenande cirkelsåg.
Lycka till.
Citera
Igår, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosPadres
Elementär kemi. Bensin är inte polärt och kommer inte lösa sig i vatten, utan stanna kvar på pälsen. Bada/gnugga först katten i matolja som också är opolär och sen kan den badas i vanligt vatten med lite schampo.

Funkar det om man använder Yes diskmedel?
Det har kattutställare använt i åratal för att bada katter i så tror inte det är farligt
Citera
Igår, 19:18
Medlem
Bartman777s avatar
Jag duschade den i varmt vatten och gnuggade, men använde inget diskmedel. Vet inte huruvida det hjälpte.
Citera
Idag, 11:45
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag duschade den i varmt vatten och gnuggade, men använde inget diskmedel. Vet inte huruvida det hjälpte.
Vet du inte om det hjälpte?

Tappade du luktsinnet i samband med tvättningen?

Bensin luktar så illa,så det känner man om det finns kvar...

Om det nu var bensin,så skulle hag definitivt ha använt NÅGOT rengöringsmedel,om än bara vanligt schampoo,för att få bort så mycket som möjligt av själva bensinen och lukten..
Hoppas det gick bra ändå och kisse mår bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in