2024-11-21, 09:53
Medlem
NiceNameTwices avatar
Rågkusar är ju svingott, kanske inte bara med smör och en sketen ensam ostskiva dock. Ska fan handla såna idag
Citera
2024-11-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
I brist på annat bröd hemma åt jag en rågkus(e?) från fazer och det slog mig vilken oerhört torftig puck till bröd detta fanskap är. Torrt som öknen och skaver ju i gommen. Smaken är ju rätt okej om man gillar råg men jag förstår inte hur man ska äta det utan att behöva skölja ner varje tugga med ett glas vatten.

Nu finns det ju uppenbarligen folk ute i stugorna som gillar rågkusar men min fråga är hur man kan det? Gillar man torrheten? Känner man inte att de är torra och stenhårda? Tycker man att smaken är tillräckligt god att man väljer att uthärda att bli snustorr i munnen?

Rostade med smör och ost är de goda. Orostade är de inte speciellt trevliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Fattigmat är en smart affärsidé som fungerar!

Det är inte speciellt billigt.
Citera
2024-11-21, 10:11
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrath-preface-heap
Rostade med smör och ost är de goda. Orostade är de inte speciellt trevliga.

Det är inte speciellt billigt.

Tillräckligt billigt för att nå en stor grupp konsumenter 🙌🏼
Citera
2024-11-21, 10:39
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Enda brödet jag äter från livsmedelsbutik. Perfekt för äggmacka eller avokado "toast".
Senast redigerad av CaptainInsane-o 2024-11-21 kl. 10:44.
Citera
2024-11-21, 10:41
Avstängd
One2Manys avatar
Brukar köra med dem istället för hamburgerbröd. Gör det hela lite matigare och smakar förvånansvärt bra.
Citera
2024-11-21, 10:42
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
I brist på annat bröd hemma åt jag en rågkus(e?) från fazer och det slog mig vilken oerhört torftig puck till bröd detta fanskap är. Torrt som öknen och skaver ju i gommen. Smaken är ju rätt okej om man gillar råg men jag förstår inte hur man ska äta det utan att behöva skölja ner varje tugga med ett glas vatten.

Nu finns det ju uppenbarligen folk ute i stugorna som gillar rågkusar men min fråga är hur man kan det? Gillar man torrheten? Känner man inte att de är torra och stenhårda? Tycker man att smaken är tillräckligt god att man väljer att uthärda att bli snustorr i munnen?

Ja, rågkusar är en ganska fattig version av finskt rågbröd, men det är typ det bästa man kan hitta på lokala ICAn. I Finland har Fazer säkert 50 olika versioner på rågbröd, men just de här rågkusarna är för den svenska marknaden. Jag antar att de tänker att svenskar vet ändå inte bättre, jag menar kolla bara på hur ni badar bastu.
Citera
2024-11-21, 10:45
Medlem
hakanthebs avatar
Med rödbetssallad.
Satt faktiskt och åt detta när jag såg denna tråden.
Citera
2024-11-21, 10:57
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Som ovan.
Man ska rosta! Då är det magiskt goda. Men man måste äta dom direkt.

Men att inte rosta gör dessa mackor oätliga.

Instämmer, de blir i det närmaste en delikatess att rosta, kletar man på riktigt smör och en fet smakrik ost drabbas man snudd på av Carl-Jansk eufori. Livskvalité!
Citera
2024-11-21, 10:59
Medlem
Väldigt gott å ungefär tio gånger nyttigare än tex sötlimpa.
Citera
2024-11-21, 11:06
Folk som inte vill äta sockerbröd med vitt mjöl för hälsans skull.
Citera
2024-11-21, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Folk som inte vill äta sockerbröd med vitt mjöl för hälsans skull.
Japp, tyvärr är det nog rätt dyrt viktmässigt.
Citera
2024-11-21, 11:10
Medlem
Citat:

Goda som fan ju! Testa rosta dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in