• 1
  • 2
2024-11-21, 08:40
Medlem
I brist på annat bröd hemma åt jag en rågkus(e?) från fazer och det slog mig vilken oerhört torftig puck till bröd detta fanskap är. Torrt som öknen och skaver ju i gommen. Smaken är ju rätt okej om man gillar råg men jag förstår inte hur man ska äta det utan att behöva skölja ner varje tugga med ett glas vatten.

Nu finns det ju uppenbarligen folk ute i stugorna som gillar rågkusar men min fråga är hur man kan det? Gillar man torrheten? Känner man inte att de är torra och stenhårda? Tycker man att smaken är tillräckligt god att man väljer att uthärda att bli snustorr i munnen?
Citera
2024-11-21, 08:45
Medlem
67arigGubbes avatar
Uppenbarligen äter någon i ditt hushål dessa bröd, har du frågat dom?
Citera
2024-11-21, 08:45
Medlem
Astralhopps avatar
Fattigmat är en smart affärsidé som fungerar!
Citera
2024-11-21, 08:46
Medlem
NyaHenriksss avatar
Mycket smör är hemligheten.
Citera
2024-11-21, 08:46
Medlem
Europes avatar
Till det har man saftigt pålägg, som skinka, fet vällagrad ost, smör, små gurkbitar, paprikastrimlor, skurna småtomater, röd lök eller salladslök, salt och peppar. Sjukt gott. Sedan går det så klart ha ännu finare varianter, som renskavsröra med hackad saltgurka. It’s da shit.
Citera
2024-11-21, 08:48
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
I brist på annat bröd hemma åt jag en rågkus(e?) från fazer och det slog mig vilken oerhört torftig puck till bröd detta fanskap är. Torrt som öknen och skaver ju i gommen. Smaken är ju rätt okej om man gillar råg men jag förstår inte hur man ska äta det utan att behöva skölja ner varje tugga med ett glas vatten.

Nu finns det ju uppenbarligen folk ute i stugorna som gillar rågkusar men min fråga är hur man kan det? Gillar man torrheten? Känner man inte att de är torra och stenhårda? Tycker man att smaken är tillräckligt god att man väljer att uthärda att bli snustorr i munnen?

Rågkusar är inte hårda eller torra när det är färskt.
Prova köp en påse som är bakad samma dag och jämför.
Citera
2024-11-21, 08:54
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Mycket nyttigt .. Smör i ohälsosamma mängder tillika ost så är det riktigt smarrigt.
Citera
2024-11-21, 08:56
Medlem
Citat:

Man har mycket smör på rågbröd.
Citera
2024-11-21, 08:57
Medlem
Hazizas avatar
Dom är goda, brukar köra dom i brödrosten!
Citera
2024-11-21, 09:15
Medlem
Som ovan.
Man ska rosta! Då är det magiskt goda. Men man måste äta dom direkt.

Men att inte rosta gör dessa mackor oätliga.
Citera
2024-11-21, 09:42
Medlem
Väldigt torrt ja, behöver rejält med pålägg för att det ska gå att äta.

De hade ett skivat danskt rågbröd tidigare som var rätt gott och saftigt. Verkar ha utgått
Citera
2024-11-21, 09:49
Medlem
Citat:

Haha håller med! Riktigt äckligt bröd. Men det finns faktiskt ett riktigt gott rågbröd som heter finskt rågbröd märke Sinuhe som ligger i en papperspåse. Det ser äckligt ut men är jättegott, lite segt och mumsigt! Testa det vettja!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in