Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 09:14
Medlem
67arigGubbes avatar
Jag har en fisk hemma i akvarium men aldrig sett honom dricka vatten, s min frga r gr dom det? Eller behver de inte dricka d de lever i vtska hela sitt liv?
Citera
Idag, 09:16
Medlem
Stvattensfiskar absorberar alltid vatten frn sin omgivning, eftersom deras celler och blod r saltare n vatten. S de behver inte aktivt dricka det. Saltvattensfiskar dricker alltid vatten, eftersom deras kroppar r mindre salta n vattnet runt dem.
Citera
Idag, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Saltvattensfiskar dricker alltid vatten, eftersom deras kroppar r mindre salta n vattnet runt dem.
David Attenborough och Arne Weise skulle bitch slappa dig tills de fick trningsvrk. Fiskar absorberar vtska frn sin mat.
Citera
Idag, 09:59
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Stvattensfiskar absorberar alltid vatten frn sin omgivning, eftersom deras celler och blod r saltare n vatten. S de behver inte aktivt dricka det. Saltvattensfiskar dricker alltid vatten, eftersom deras kroppar r mindre salta n vattnet runt dem.

har fiskar blod?
Citera
Idag, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
har fiskar blod?

Du har allts aldrig i hela ditt liv metat abborre? Fashinerande.

Jag frgade en AI, som kan bertta:

Ngra intressanta fakta om fiskblod:

Frg: De flesta fiskar har rtt blod, precis som vi. Den rda frgen kommer frn hemoglobinet, ett protein som binder till syre.
Form p blodkroppar: Fiskarnas rda blodkroppar r ovala och har en krna, till skillnad frn vra som r runda och saknar krna.
Cirkulationssystem: Fiskar har ett enkelt kretslopp, vilket innebr att blodet passerar hjrtat en gng per varv runt kroppen.
Undantag: Det finns vissa undantag, som isfiskar som lever i Antarktis. De har vitaktigt, genomskinligt blod eftersom de saknar hemoglobin.
Citera
Idag, 10:19
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Du har allts aldrig i hela ditt liv metat abborre? Fashinerande.

Jag frgade en AI, som kan bertta:

Ngra intressanta fakta om fiskblod:

Frg: De flesta fiskar har rtt blod, precis som vi. Den rda frgen kommer frn hemoglobinet, ett protein som binder till syre.
Form p blodkroppar: Fiskarnas rda blodkroppar r ovala och har en krna, till skillnad frn vra som r runda och saknar krna.
Cirkulationssystem: Fiskar har ett enkelt kretslopp, vilket innebr att blodet passerar hjrtat en gng per varv runt kroppen.
Undantag: Det finns vissa undantag, som isfiskar som lever i Antarktis. De har vitaktigt, genomskinligt blod eftersom de saknar hemoglobin.

Vem fan bryr sig om nn ai? Svara p min frga i topic istllet!
Citera
Idag, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
David Attenborough och Arne Weise skulle bitch slappa dig tills de fick trningsvrk. Fiskar absorberar vtska frn sin mat.

Det r vl en del av omgivningen?
Citera
Idag, 10:43
Medlem
Citat:
Det r vl en del av omgivningen?
Var mer tydlig i dina inlgg fortsttningsvis d din narkotikamissbrukande skning!
Citera
Idag, 10:45
Medlem
SamuraiBennys avatar
Om man byter ut vattnet mot Red Bull i akvariet, blir de piggare d? Min guldfisk r s jvla sl och trkig.
Citera
Idag, 10:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
Glarna absorberar den vtska som dom behver.
Citera
Idag, 10:50
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Han gjorde det.

Det r klart fiskar har blod. Varenda person som metat abborre vet att fiskarna blder av kroken och nr man nackar dem.

Fiskars glar r ocks rda fr det r dr blodet tar upp syret frn vattnet - det r allts blodet som gr att glarna r rda.

Nej min frga va om dom drack vatten.
Citera
Idag, 10:51
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Om man byter ut vattnet mot Red Bull i akvariet, blir de piggare d? Min guldfisk r s jvla sl och trkig.

Man skulle ju kanske kunna hlla i lite o blanda o prova?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in