• 4
  • 5
2024-11-22, 08:07
Medlem
Olduvais avatar
För mig känns det mest som att gränsen mellan att tänka och prata blir otydlig ibland. Speciellt när jag är ensam kan jag komma på mig själv med att mumla medans jag tänker.
Citera
2024-11-22, 09:12
Medlem
NordicNightowls avatar
Jag snackar en del för mig själv, även utomhus men det är ju inga dialoger eller längre monologer. Mer saker som "Va fan" och "Var la jag den nu igen"
Citera
2024-11-22, 09:12
Medlem
Det är faktiskt bra att prata med dig själv om man är ensam mycket.
Citera
2024-11-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Jag använder självkommunikation i viss utsträckning och brukar driva med mig själv, reta mig själv lite. Det hjälper mig att undvika att fastna i en attityd där jag tar mig själv på för stort allvar. På så sätt kan jag underhålla en grad utav ödmjukhet och hålla egot i schack.

Vilket bra tips!
Citera
2024-11-22, 09:14
Medlem
Det finns studier som visar att det kan tyda på hög intelligens
Plus att det är bra att prata för sig själv för att man pratar och får dom bästa svaren 😀
Citera
2024-11-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Enligt dessa artiklar är det ett tecken på att du är väldigt intelligent.

https://citymagazine.si/sv/om-du-pra...t-intelligent/

https://www.mabra.com/psykologi/prat...-smart/6668527

Jag tror det finns olika typer. Först de som är uppenbart sjuka å hör röster.

Sen de som kan begränsa sig till att prata med sig själva hemma eller kanske ett "nu ska vi se" när dem kommer till affären.

Å sist de som inte alls kan avgöra när deras mummel å fniss hörs.

Jag uppfattar inte exempel två å tre som likvärdiga i intelligens.
Citera
2024-11-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nürnbergrättegångarna visade att nazisterna generellt hade väldigt hög iq, om det är det man lägger i begreppet intelligent. Så vore ju märkligt om Hitler inte hade legat högt i dessa tester likaså. Säkerligen andra despoter också, likt stalin och Mao.
Hitler var KORKAD BEVISLIGEN, resursslöserier och anföll Sovjet som de hade pakt med, annars hade Tyskland kanske vunnit kriget...

Möjligt att NÅGRA andra av naziledarna kan ha varit smarta, MEN inte vågade säga emot Hitler knasiga beslut.
MEN det är även bevisat att många av de andra naziledarna var korkade, det syns på hur INEFFEKTIVT en del viktiga saker utfördes när de la sig i och inte lät kunniga industriledare bestämma...
Citera
2024-11-24, 02:29
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Vilket bra tips!
Om det fungerar, använd det.

Ett viktigt element i principen jag beskrev är dock ett inslag av humor som genomsyrar den självdistans och lekfulla ton jag använder gentemot mig själv. Det handlar inte om att jag mobbar mig själv i vanlig bemärkelse, utan snarare om att humorn är en avgörande del av drivet och retandet. Det är just detta humoristiska element som förhindrar att användningen av principen övergår till något självförtryckande – som inte heller skulle vara fördelaktigt för mitt ego.

Men du förstod antagligen det, skadar dock inte att klargöra.
Senast redigerad av particulum1 2024-11-24 kl. 02:33.
Citera
2024-12-23, 13:54
Medlem
Jag gör detta hela tiden. Har så mycket tankar och behöver få ut det på något sätt. Skriver mycket också
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in