Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 10:20
Medlem
Tanachs avatar
Polacken kommer aldrig att våga sätta sin fot på holländsk, brittisk eller fransk mark igen.
Citera
Idag, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Car0lasfitta
Nej, men jag förnekar inte heller att staten Israels existens grundar sig i många värre brott som då denna hittepåstat utsatt andra för. Ni som äller om sjunde oktober bryr er inte om människor, ni bryr er bara om en sorts människa. Inte alla. Rasister och fyllda av hat som ni är.

Och det är intr svårt att med rövhålet lista ut att 7 oktober enbart har gynnat Israel.. man kan fråga sig varför?

Du är överdramatisk och har likt autisten Greta T hakat upp dig på en fråga, i detta fallet Israel.
Senast redigerad av Malapagos Idag kl. 10:56.
Citera
Idag, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vidrigt och rasistiskt, antisemitiskt inlägg. På vilket sätt är Israel mer av en hittepåstat än vilken annan stat som helst?!!
Det är alltså för att invånarna är judar du säger så och du har ändå mage att projicera att andra är rasister?!
Israel har verkligen inte gjort värre brott än Hamas.
Och hur äcklig får man vara att påstå att 7 oktober enbart gynnat Israel???!!!
Du ser alltså inte judar som människor, det kan vi konstatera.
Du fattar inte att judiska barn är barn, att judiska unga kvinnor är unga kvinnor. Att deras anhöriga är anhöriga och inte statister i din personlighetsstörda verklighet där du ser allt svartvitt och har avhumaniserat dem.
Man får vara psykopat eller gravt narcissistisk för att hävda att offer för tortyr, mord och kidnappningar, samt deras förtvivlade anhöriga tjänar på det.
Så om samma sak händer dig så tjänar du på det eftersom det blir ”synd om dig då”? Med samma logik tjänar ”Palestina”/Hamas på kriget då?

Tappade räkningen på antal antaganden du gjorde ovan.
Jag har full respekt för judar och judiska liv.
Med gynna menar jag att man gynnats genom att med det motivera det efterföljande våldet.
Jag tror att Turkiet har nytta av pkk och gynnas av dom på samma sätt som Israel kan gynnad av hamas.
Israel är lika mycket hittepåstat som många andra stater som gör massor av skada mot delar av befolkningen. Fler exempel; Irak, Turkiet, Syrien. Det har ingen att göra med att Israel är en judisk stat.du behöver inte va så paranoid och lättkränkt.
Om Israel var en stat för alla människor och inte bara influgna judar från jordens alla hörn som saknar noll förankring till området så skulle det säkert vara en trevlig plats.
Och VÅGA inte dra sdet där kortet. Lär sig att skilja på antisionism och antisemitism. Jag vet att vissa försöker likställa sionism med judisk identitet men det finns många judar som använder sin hjärna och väljer att skilja på dom. Sluta bara med den där vidriga härskartekniken.

Jag fattar inte varför vissa sionister har så svårt att se andra människor - de som redan bodde på marken - som människor. Kan du förklara det?
Citera
Idag, 10:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Terrorister? Känner du till hur staten Israel bildades?

Sen är det inte okej att bomba civilbefolkning.
Hur fan kan du försvara att skolorna blir bombad?
🖕

Om man har militära anläggningar under, i anslutning till eller i skolor, sjukhus etc så får man skylla sig själv.

Förhoppningsvis så blir det en internationell tättslig prövning när konflikten är över o gisslan fritagen o förövarna oskadliggjorda.
Citera
Idag, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
det bästa i hela denna historia är att krigsförbrytaren Netanjaho inte längre kan besöka något land som följer ICC, dvs hela europa så skönt slippa det psykopaten

både han o hamas är krigsförbrytare
Israel styr all realpolitisk i Europa så det kan du glömma.
Citera
Idag, 10:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Car0lasfitta
Nej, men jag förnekar inte heller att staten Israels existens grundar sig i många värre brott som då denna hittepåstat utsatt andra för. Ni som äller om sjunde oktober bryr er inte om människor, ni bryr er bara om en sorts människa. Inte alla. Rasister och fyllda av hat som ni är.

Och det är intr svårt att med rövhålet lista ut att 7 oktober enbart har gynnat Israel.. man kan fråga sig varför?

Nej. 7 oktober har inte gynnat Israel. Men uppenbart har det gynnat de palestinska terroristerna som skränar om att utrota judar på europas gator o universitet.

Det lär ligga i Israels intresse att få till en rättsprocess o genomlysning när konflikten är över.
Citera
Idag, 10:56
Medlem
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Israel styr all realpolitisk i Europa så det kan du glömma.

Israel och Europa har underförstått kommit överens om att kasta polackerna Gallant och Mileikowsky-Netanyahu under bussen. Deras krig var geopolitiskt katastrofala.
Senast redigerad av Tanach Idag kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in