Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Vidrigt och rasistiskt, antisemitiskt inlägg. På vilket sätt är Israel mer av en hittepåstat än vilken annan stat som helst?!!
Det är alltså för att invånarna är judar du säger så och du har ändå mage att projicera att andra är rasister?!
Israel har verkligen inte gjort värre brott än Hamas.
Och hur äcklig får man vara att påstå att 7 oktober enbart gynnat Israel???!!!
Du ser alltså inte judar som människor, det kan vi konstatera.
Du fattar inte att judiska barn är barn, att judiska unga kvinnor är unga kvinnor. Att deras anhöriga är anhöriga och inte statister i din personlighetsstörda verklighet där du ser allt svartvitt och har avhumaniserat dem.
Man får vara psykopat eller gravt narcissistisk för att hävda att offer för tortyr, mord och kidnappningar, samt deras förtvivlade anhöriga tjänar på det.
Så om samma sak händer dig så tjänar du på det eftersom det blir ”synd om dig då”? Med samma logik tjänar ”Palestina”/Hamas på kriget då?
Tappade räkningen på antal antaganden du gjorde ovan.
Jag har full respekt för judar och judiska liv.
Med gynna menar jag att man gynnats genom att med det motivera det efterföljande våldet.
Jag tror att Turkiet har nytta av pkk och gynnas av dom på samma sätt som Israel kan gynnad av hamas.
Israel är lika mycket hittepåstat som många andra stater som gör massor av skada mot delar av befolkningen. Fler exempel; Irak, Turkiet, Syrien. Det har ingen att göra med att Israel är en judisk stat.du behöver inte va så paranoid och lättkränkt.
Om Israel var en stat för alla människor och inte bara influgna judar från jordens alla hörn som saknar noll förankring till området så skulle det säkert vara en trevlig plats.
Och VÅGA inte dra sdet där kortet. Lär sig att skilja på antisionism och antisemitism. Jag vet att vissa försöker likställa sionism med judisk identitet men det finns många judar som använder sin hjärna och väljer att skilja på dom. Sluta bara med den där vidriga härskartekniken.
Jag fattar inte varför vissa sionister har så svårt att se andra människor - de som redan bodde på marken - som människor. Kan du förklara det?