Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-21, 14:43
Medlem
Från att vara extremt förstoppad till att behöva göra nummer 2 var och varannan dag. Vad har hänt? Varför har det blivit så här? Jag har inte ändrat någonting i min kost eller livstil. Tidigare gick det lång tid emmellan och nu var och varannan dag. Även samma dag som jag skitat kan jag känna mig bajsnödig igen. Jag bajsar stora mängder ska tllläggas,

Vill veta varför kroppen reagerat så här helt plötsligt? Vad kan det bero på tro? Som sagt jag äter likadant och lever likadant som tidigare,
Citera
2024-11-21, 15:47
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 29525
Från att vara extremt förstoppad till att behöva göra nummer 2 var och varannan dag. Vad har hänt? Varför har det blivit så här? Jag har inte ändrat någonting i min kost eller livstil. Tidigare gick det lång tid emmellan och nu var och varannan dag. Även samma dag som jag skitat kan jag känna mig bajsnödig igen. Jag bajsar stora mängder ska tllläggas,

Vill veta varför kroppen reagerat så här helt plötsligt? Vad kan det bero på tro? Som sagt jag äter likadant och lever likadant som tidigare,
Du skall prova med att ta olivolja några matskedar på morgonen och lika på kvällen.
Citera
2024-11-21, 16:27
Medlem
Citat:

Fattar inte vad din bagatell är?
Du har blivit frisk/av med problemet i din mage?
Friska människor skiter varje dag..
Citera
2024-11-21, 16:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Förändrade toavanor utan orsak är en varningsklocka tyvärr.
Citera
2024-11-21, 16:56
Medlem
Stress eller ångest? Det sätter igång magen rejält.
Citera
2024-11-21, 17:00
Medlem
Din kropp har väl vant sig och funnit en väg att bryta ner all fiber du äter och skicka ut det bakvägen. Du äter väl mest kolhydrater och det skiter man mycket av.
Citera
2024-11-21, 21:09
Moderator
Tystnads avatar
Tar du någon typ av Medicin ?
Nästan alla medicin har biverkningar av olika slag så kolla med FASS

Fick kraftigt smärtstillande under en sjukdoms period och blev väldigt förstoppad i perioder.
Citera
2024-11-21, 21:13
Medlem
zombie-nations avatar
Har du bytt mediciner? Annars så ska du nog söka för det. Det är ju bra att du inte har samma problem, men det finns ju en orsak.
Citera
2024-11-21, 23:11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ta blodprover för att undersöka ifall det är relaterat till sköldkörteln.
Citera
2024-11-21, 23:19
Medlem
Hur ser nummer 2 ut? Om dina bajskorvar ser ut som en currywurst borde det inte vara problem. Luktar det mycket illa när du bajsar? Nå är det nog problem med magen du kan lämna bajsprov till sjukhuset.
Citera
2024-11-22, 06:58
Medlem
Mr.Swedens avatar
Om du är stillasittande/får i dig för lite vätska så blir du förstoppad. Inget konstigt med det. Förstoppningen slutar som regel med lös mage eller diarré pga tarmen till slut tar in mängder av vatten från bukhålan för att lösa problemet.
Citera
Igår, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Du skall prova med att ta olivolja några matskedar på morgonen och lika på kvällen.

Jag vill inte behöva skita varje dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in