Citat:
Ursprungligen postat av
sleezeball1
Nej, Sverige är ett av de länder som importerar mest av USA din idiot
Men, det är väl för att de tillverkar bra produkter? Dataprogram, bilar, kläder, skor. På område efter område är ju amerikanarna marknadsledande. Produkter som folk vill ha, liksom.
Jag har fortfarande inte sett någon som går och suktar efter en kostym eller ett par jeans ifrån piss-Ryssland eller Kina. Ryska ordbehandlingsprogram har inte heller frälst marknaden, liksom. Och de enda som har köpt kinesiska dataprogram, är väl northvolt? Och där ser du själv hur det har gått för dom.
Vad har vi övrigt? Kinesiska bilar funkar, men ingen jävel billig åka omkring i en Lada classic? Om man inte är vrålkommunist. Och tycker att det är charmigt när man skalar bort saker som ABS, ESP och krockkuddar.
Jag har aldrig hört talas om någon enda svensk som har tvingats köpa en amerikansk produkt, faktiskt.
Har du? Har du nåt bra exempel?
Och hur bär amerikanare sig åt där de tvingas svenskan att köpa amerikanska produkter? Är det under pistoltvång? Eller hot om repressalier?
Det fanns lite tvivel kring köpet av patriots, men de har ju visat sig helt överlägsna i ryssfittornas krig mot Ukraina, så där har jag faktiskt ändrat uppfattning.