Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-21, 17:05
Medlem
Jag minns då jag var 20-25 år. Man festade ofta och dejtade med mera. Finns väl inget som hindrar mig att göra det nu men blir väl inte samma känsla då man vill ta ansvar över hälsa och ekonomi.

Är det därför vanligt att livet efter 35 är såhär grått och tråkigt? Blir ju lite fel att delta i vissa föreningar med massa ungdomar.
Citera
2024-11-21, 17:15
Medlem
One2Manys avatar
Du har en märklig definition av "tråkig". Själv tycker jag att 20åringar är så jäkla tråkiga att klockorna stannar. Ytliga, oerfarna, omogna, vet inget, kan inget, spelar Allan eftersom de inte hittat en genuin personlighet.

Livet börjar efter 30.
Citera
2024-11-21, 17:29
Medlem
DieselnDusts avatar
Förstår festandet. Men dejtandet där.. Det är väl bara att dejta på.

Sen så är samhället i sig grått och tråkigt just nu..
Citera
Medlem
HBTKuks avatar
Det finns roligare saker än att festa och man prioriterar annorlunda när man blir äldre. Andra saker blir roliga.

Jag hade kul i 20-årsåldern och har fortfarande kul.
Senast redigerad av HBTKuk 2024-11-21 kl. 17:35.
Citera
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Jag minns då jag var 20-25 år. Man festade ofta och dejtade med mera. Finns väl inget som hindrar mig att göra det nu men blir väl inte samma känsla då man vill ta ansvar över hälsa och ekonomi.

Är det därför vanligt att livet efter 35 är såhär grått och tråkigt? Blir ju lite fel att delta i vissa föreningar med massa ungdomar.

Vänta bara tills du blir 40

skämt åt sido. Livet blir ju bara bättre och bättre ju äldre man blir (tycker jag iallafall).
Citera
2024-11-21, 18:02
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du har en märklig definition av "tråkig". Själv tycker jag att 20åringar är så jäkla tråkiga att klockorna stannar. Ytliga, oerfarna, omogna, vet inget, kan inget, spelar Allan eftersom de inte hittat en genuin personlighet.

Livet börjar efter 30.
Hört att livet börjar vid 50 när man hört många tala ut på palliativ vård.
Citera
2024-11-21, 18:29
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Hört att livet börjar vid 50 när man hört många tala ut på palliativ vård.
Livet börjar vid 60 har jag hört enligt säkra källor.
Citera
2024-11-21, 18:49
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Börja på folkdans.

Bättre än att festa som 14-åringarna
Citera
2024-11-21, 18:53
Medlem
Citat:

Fördelen med att bli äldre är att man inte får på allt och väljer mer ut vem man umgås med. Man finner sig oftast tillrätta och har mognaden att förstå vem man är och vad man vill ha. Om det nu anses vara tråkigt och folks åsikter har jag sedan länge slutat bry mig om!
Citera
2024-11-21, 18:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

När man 20 så kunde man ju lägga korkade och/eller nyfikna tonårsjäntor, och det var något som i alla fall inte jag kunde göra efter 35. Annars vet ej fan om nånting annat var bättre?
Senast redigerad av halaltarzan 2024-11-21 kl. 19:08.
Citera
2024-11-21, 20:10
Medlem
Citat:

Låter som att frågan kanske bottnar i en föreställning att livet ska vara som det var när man var barn/ung, fri från ansvar och förpliktelser.

Vuxenlivet är inte alltid ”kul”. Men när man växer upp hittar man så småningom nåt annat - meningsfullhet.

Men, absolut. Vill man ha kul får man bäl helt enkelt se till att ha det.
Citera
2024-11-21, 20:19
Medlem
bellusorcas avatar
För du har utvecklat din hjärna och införskaffat ett konsekvenstänk. Men du behöver absolut inte ha tråkigt för det!

Vad tycker du är roligt att göra? Har själv passerat 30-strecket och jag föredrar att gå ut och ta drinkar och vara hemma helst innan midnatt. Blir helst inte full. Men det händer.

Du kan ju ha roligt på ett mognare sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in