• 2
  • 3
2024-11-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Bilden på länken. Är det någon som har blivit styckad i lägenheten?

https://www.borlangetidning.se/2024-...polisinsatsen/

Citat:
Ursprungligen postat av kurdiskaHunden
Har det kanske med xteam avdelningen att göra?! Dom håller väl till i krokarna
Såg 2 bröder stolt posera med x-team tröjor ganska nyligen. B*rgstr*m *E *Ö
Citera
2024-11-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcontinen123
Såg 2 bröder stolt posera med x-team tröjor ganska nyligen. B*rgstr*m *E *Ö

Finns både ett namn och en gata i början av denna tråd, så bara till att börja googla och facebooka.
Namnet stämmer inte överens med B, men ser ut som att denne känner personer med det efternamnet.
Citera
2024-11-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulla94
Finns både ett namn och en gata i början av denna tråd, så bara till att börja googla och facebooka.
Namnet stämmer inte överens med B, men ser ut som att denne känner personer med det efternamnet.

Finns en öppen Instagram också. Findyra klockor och dylikt. Grabben verkar äga eget också.
Citera
2024-11-22, 16:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHOWILLIBE
Finns en öppen Instagram också. Findyra klockor och dylikt. Grabben verkar äga eget också.
lite ironi att han har ett inlägg 2021 med 2 serierutor med 2 tecknade Facebook karaktärer (en med samma namn som ev mgm)

"-Snubbe: R*bin! tror du tjejer har luftgevär, baseballträn, och svärd på sitt rum?
-R*bin: Nae det tror jag knappast!
-Snubbe: Då gillar dom nog inte mitt rum, jag har fullt med dödliga vapen där."
Citera
2024-11-22, 16:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulla94
Drönare kan dom använda för att få en bättre lägesbild över brottsplatsen. Dom används ju inte enbart för att leta kroppar.

Jag bor såpass nära det aktuella området att jag fått påhälsning av polisen, så jag kör inte någon viskningslek.
Kul att bo nära den lägenheten ^^

Kan det tänkas ha hittats bomber o sånt med tro? När det kommer till bombmakare så är det inte helt ovanligt med svenska GM.
Citera
2024-11-22, 19:04
Medlem
Citat:
Kammaråklagare Jenny Granqvist har begärt att mannen ska häktas på sannolika skäl misstänkt för synnerligen grovt vapenbrott i Borlänge i onsdags, samt ett fall av grovt vapenbrott på okänd plats i Sverige den 10 oktober.

Varit och köpt vapen?
Citera
2024-11-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Kul att bo nära den lägenheten ^^

Kan det tänkas ha hittats bomber o sånt med tro? När det kommer till bombmakare så är det inte helt ovanligt med svenska GM.

Inte direkt..😅 Majoriteten som bor där är pensionärer eller åtminstone äldre personer, så detta var inte något man trodde man skulle mötas av på morgonpromenaden.

Men man skulle vilja vara en fluga på väggen. Samtidigt som det är obehagligt, så är det även lite spännande.

Personen är iallafall häktad nu, så nu är det bara till att vänta och se vad det rör sig om.
Citera
2024-11-23, 23:20
Medlem
Xeliouss avatar
Vissa av er tjatar om handgranater?
Är handgranater vapen nu? För 10 år sen var det fyrverkerier.

Jag tror det är fler än 5 vapen därför synnerligen grovt.

"handgranater räknas inte som vapen. Istället står handgranaterna uppskrivna i en annan lag som handlar om säkerhet kring fyrverkerier, brandfarliga ämnen och liknande."
Citera
2024-11-25, 22:34
Medlem
https://www.falukuriren.se/2024-11-2...en-i-borlange/

Citat:
I mitten av oktober stoppade polisen en bil på gamla Leksandsvägen. Det ledde till att två falubor misstänks för grovt vapenbrott.

Det visar sig att de har kopplingar till ett misstänkt synnerligen grovt vapenbrott som polisen rullade upp förra veckan i Hagalund, Borlänge.

Vilka kan detta vara då? Är dom nya X-Team medlemmarna från Falun?
Citera
2024-12-26, 23:35
Medlem
Någon som vet mer? Nu borde det kommit fram vad som hittades i lägenheten...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in