Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-26, 14:12
Medlem
glimmandes avatar
När det kommer till sakfrågan så begår Israel ett helt uppenbart folkmord i Gaza. Det finns massor av politiker och israeliska tyckare som gottar sig i dödandet. Nu har man hållit på i 13 månader och bombat ett område som är mindre än storstockholm och med 2 miljoner invånare. Satsar på fördrivningm svält och bombningar av civila.

Netanyahu bör straffas. Inte en vän av ICC då det är ett väststyrt politiskt verktyg 99% av tiden. Men i det här fallet får de mitt stöd.
Citera
2024-11-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Du menar att de etablerade partierna som uppmanade dåvarande BSS-rörelsen att sluta kaosa på gatorna och engagera sig politiskt istället för att prata om saken inte var ärliga i sitt uppsåt och aldrig hade för avsikt att ta debatten? Att en förändrat inriktning och till slut mognad inte skulle accepteras och dessa personer för evigt skulle vara brännmärkta, du menar har jag missat detta?

Fan snackar du om brännmärken? Fanskapet sitter ju i en absoluta maktrns korridorer med dvärgen som kysser hans fötter förcattcfå vara statsminister
Citera
2024-11-26, 22:57
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
"skjuten av nån milisgrupp" ja om du kallar det att han blir mördad i en bil av terrorgruppen lehi vars medlemmar och beslutsfattare inkluderade en framtida premiärminister (yitzak shamir)

sen vad iran har att göra med saken ser jag inte, iom att varken israel eller USA har den minsta möjlighet att invadera iran. USA har inte ens lyckats stoppa ödleätande jemeniter från att knulla världshandeln i röven och israel har spenderat över ett år med att kriga med en pytteliten ickestat utan en riktig militär som de dessutom angränsar med, iran är ett skitstort land med OK militär och typ tusen kilometer berg, finns noll möjlighet att "göra en stor krater av iran" om vi inte snackar israels ide där man ska first-strike atombomba länder (inklusive allierade) om israel riskerar falla

Med tanke på hur effektiva Israel varit när de slagit ut ledarskikten hos alibaba så skulle det inte förvåna mig om de har god insyn i Irans kärnvapenutveckling.
Självklart kan USA och Israel krossa Iran, nu handlar det dock om att försäkra sig om att de där dårarna inte har kärnvapen. Din plan verkar gå ut på att väst ska låta Iran skaffa kärnvapen?
Citera
Igår, 14:35
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingalundaintresse
Fan snackar du om brännmärken? Fanskapet sitter ju i en absoluta maktrns korridorer med dvärgen som kysser hans fötter förcattcfå vara statsminister

Sitter dom i regeringen med Åkesson som statsminister som sig bör utifrån valunderlaget, praxis för alla andra partier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in