Inte för att jag vill vara jobbig, men jag tror inte många här på FB sitter med den specen du har klämt ur dig i huvudet för en dator. Men som ett tips så kan du väl skriva den frågan till Inet. Där kommer du att få en respons som är ganska bra. Sen kan du kolla igenom de olika datorerna som de rekommenderar dig och skriva här i tråden så folk kan kommentera och jämföra.
Det ovan ska ses som ett tips för att du snabbare ska komma vidare med relevanta förslag.
Så här skulle jag ställt in sökfiltret om jag vore dig:
https://www.inet.se/kategori/28/barb...tDirection=asc
Då är kravet med pekskärm med. Dock vet jag inte om man kan använda skrivpenna på skärmen. Det får du kolla upp extra. Kanske fråga i chatten på Inets webbsida.
För det du skriver att den ska användas till så duger alla på den listan. Sen får du kolla batteritider själv.
Hur länge den håller sig "ovarm" beror givetvis på kvaliteten på datorn som ofta hänger ihop med priset. Dock ska sägas att en dyrare dator med högre prestanda kan bli varmare eftersom den har mycket högre prestanda. Men att det är något man räknar med att den ska kunna bli varmare och anpassat bygget efter det.
Varför tänker du på det med värmen? Ska du ha den i sängen i knät på täcket och därför tätar det till lufthålen till datorn? Typ något sånt? I så fall så skulle du kanske ha en fläktplatta att ställa den på i knät i sängen. Fungerar superbra för datorn, dock så väsnas de ganska mycket. Det behandlar du med att lyssna på Techno på hög volym när du tradar (gör jag när jag tradar och det ger mig bättre tradingresultat. Sant faktiskt).