2024-11-22, 12:36
Medlem
Vissa människor har en grupp av varumärken. Det är som att det är de enda märken de får ha på sig.

Elektronik - iPhone och and Apple-produkter
Sportkläder - Nike
Grill - Weber
Bil - Tesla

Varför köper de bara dessa märken?
Vad vill de berätta om sig själva?
Eller väljer de bara sådant deras vänner väljer?
Har jag missat något "måste-märke"?
Citera
2024-11-22, 12:44
Medlem
DieselnDusts avatar
Converse, Diesel, Helly hansen, Lee, peak performance..
Citera
2024-11-22, 12:51
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det är corporation slaves

Zeitgeist dokumentären förklarar hur det fungerar på psykologiskt plan och hur företag skaffar lojala kunder för livet.
Senast redigerad av xXEmMEXx 2024-11-22 kl. 12:53.
Citera
2024-11-22, 13:11
Medlem
Crabbofixs avatar
håller inte med dina exempel. möjligen iphone.

däremot louis vuitton bland kvinnor är så vanligt förekommande att det nästan är löjligt när man rör sig i vissa delar av stockholm.

föreställer mig att det fortfarande finns en viss uppdelning bland intel vs amd också.
Citera
2024-11-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Converse, Diesel, Helly hansen, Lee, peak performance..
Vilka bara "måste" ha Helly Hansen? Sillfiskare?

Inget ont deras prylar, absolut inte, men att det skulle trenda hos någon grupp var mer än jag kände till.
Citera
2024-11-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix

däremot louis vuitton bland kvinnor är så vanligt förekommande att det nästan är löjligt när man rör sig i vissa delar av stockholm.

föreställer mig att det fortfarande finns en viss uppdelning bland intel vs amd också.

Intel är lite av datorvärldens motsvarighet till Apple.

AMD är alternativ märke som Samsung eller Motorola.
Citera
2024-11-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Inget ont deras prylar, absolut inte, men att det skulle trenda hos någon grupp var mer än jag kände till.

Finns väl inget av de märkena man måste ha.

Däremot är faktiskt Helly Hansen ett av de märken som är ok som fritidskläder bland gruppen jag nämnde ovan.

Helly Hansen, Peak Performance och Sailracing är det dessa människor kan ha.
Citera
2024-11-22, 13:32
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Det var populärt bland babbeluringar ett tag i alla fall. Fast det var många år sedan nu.
Citera
2024-11-22, 13:36
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix

Finns ju många Apple-fantaster som enbart köper Nike-kläder också eftersom Tim Cook är aktiv i båda bolagen.
Citera
2024-11-22, 13:38
Medlem
Fjällräven för folk på Universitet
Citera
2024-11-22, 13:45
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vissa människor har en grupp av varumärken. Det är som att det är de enda märken de får ha på sig.

Elektronik - iPhone och and Apple-produkter
Sportkläder - Nike
Grill - Weber
Bil - Tesla

Varför köper de bara dessa märken?
Vad vill de berätta om sig själva?
Eller väljer de bara sådant deras vänner väljer?
Har jag missat något "måste-märke"?

Burberry och Ralph Lauren och Lyle & Scott är också fina. Statussymboler visar att ägaren är viktig och lyckligt lottad. Dom ger innehavaren lite självkänsla. Det inger förtroende, särskilt om individen samtidigt är glad och trevlig. Den killen eller tjejen har "nånting" extra.
Citera
2024-11-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Däremot är faktiskt Helly Hansen ett av de märken som är ok som fritidskläder bland gruppen jag nämnde ovan.

Helly Hansen, Peak Performance och Sailracing är det dessa människor kan ha.
Att Helly Hansen gör bra grejor vet jag, men jag har inte sett det som "ett-måste-ha-märke" i dag.

Däremot på sjuttiotalet, då alla skulle ha en orange Helly Hansen ( https://billiga-arbetsklader.se/Hell...33097_4XL.html )

Sedan trendade den igen när Framfab-Jesus Jonas Birgersson kom till styrelsemötena med sin orangea HH-fleece på nittiotalet. ( https://www.axess.se/app/uploads/202...dBoWd2rr4k.jpg ).

Men okej, jag har bara aldrig sett Helly Hansen som något man tar på sig för annat än att man inte vill bli blöt eller frysa - Undantaget exemplen ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in