Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 19:21
Medlem
Jag vet att det r ett knppt beteende, men jag har alltid ftt ut nn sorts mrklig psykologisk tillfredsstllelse av att ghosta dejter och ven ytligare kompisar. ven dejter som jag tyckt om hyfsat har jag ibland inte kunnat lta bli att ghosta. Fr mnader sedan s fick jag det perfekta tillflligt till en riktig fix;

Frra arbetsgivaren jag jobbade fr i tre terminer sa upp mig nr sista frnyade avtalet (terminsbasis) lpte ut. Vi skildes t p inte srskilt goda vgnar d det blev ordentliga samarbetssvrigheter sista terminen. Men det var nd diplomatiskt, vi tog i hand osv. men jag bad inte om ngon referens.

S mnader gick, denna arbetsgivare ringde mig och bad mig komma tillbaka fr att arbeta den terminen ut med frnyad mjlighet till frlngning om det skulle fungera mer friktionsfritt n sist. Det lilla jag lyckades luska ur hen var att de brnt tv nya ungtuppar fr jobbet (hg personalomsttning p dessa icke-fasta tjnster). Jag ville f hen "p kroken" s jag sa att det frmodligen skulle g, men att jag ville tnka p saken ver helgen och ringa hen p brjan av nstkommande veckan med besked. Drefter blockerade jag hens telefonnummer men blockade inte mailen, d jag hoppades p att f ngot upprrt brev drigenom. Tyvrr s damp det aldrig ned ngot sdant, vilket tog udden lite av sjlva klimaxen av ghostingen. Ska sgas att jag redan d brjat arbeta p min nya (nuvarande) arbetsplats, s jag hade aldrig ngra serisa avsikter att vervga g tillbaka till det gamla jobbet.

Tycker ni det var vrt att brnna en bro p detta sttet fr den tillflliga kicken av av f frnedra en tidigare chef man inte gillat? Jag vet ju att det r smsint att bete sig s hr, men jag kunde bara inte passa p det tillfllet som dk upp likt ett dukat bord.
Senast redigerad av LoketeGo Igår kl. 19:26.
Citera
Igår, 19:28
Medlem
fittanstickerframs avatar
Nej, det r aldrig vrt att brnna broar eftersom man aldrig vet vem man kan stta p i framtiden.

Chefen blev knappast frdmjukad utan noterade fr framtiden att du fortfarande r barnslig.
Citera
Igår, 19:34
Medlem
Jag tror dom var synnerligen glada ver att ntligen bli av med dig. Och goda referenser kan du ju glmma. nnu en lucka p ditt CV.

"Och det r ungefr s det ofta gr fr mig med jobblivet ocks. Jag har haft ett jobb jag lyckades behlla ngra r, resten r jobb som jag upplever att jag inte klarat av pga. min personlighet och lga drivkraft."

(FB) Har ingen livslust i vuxenldern, men vill inte d
Citera
Igår, 19:34
Medlem
p00ninos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Nej, det r aldrig vrt att brnna broar eftersom man aldrig vet vem man kan stta p i framtiden.

Chefen blev knappast frdmjukad utan noterade fr framtiden att du fortfarande r barnslig.
Klart du tycker det din rkecuck.

TS s lnge du klarar dig utan arbetsgivaren var det helt rtt. Stolthet r vrt mycket!
Citera
Igår, 19:37
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Klart du tycker det din rkecuck.

TS s lnge du klarar dig utan arbetsgivaren var det helt rtt. Stolthet r vrt mycket!

Klart du tycker det som jobbar i en bransch som anstller vem som helst utan krav.
Citera
Igår, 19:37
Medlem
Vad ovanstende skrev. Folk som tror att "Ha, nu blev de ledsna och jag vann!" har bara mentala problem. Du beskriver ju sjlv i frsta stycket hur du tycker det r ett knppt beteende. Ja, det r det. Du kanske borde jobba p att frndra det beteendet om du inte vill f framtida problem.

Det finns en anledning till att vi utvecklats med empati och det r fr att det gynnar oss evolutionrt. Att inte besitta det eller aktivt motarbeta den instinkten r inte hlsosamt.

Just exemplet dock r ju sorgligt och arbertsgivaren verkar som en skit rent ut sagt men att sjunka till dennes niv r inte rtt vg egentligen. Att frska gra hen arg bara fr att f en reaktion r som tidigare skrivet, barnsligt och inget annat. S agerar de som inte lrt sig hur samhllet fungerar n.
Citera
Igår, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Jag tror dom var synnerligen glada ver att ntligen bli av med dig. Och goda referenser kan du ju glmma. nnu en lucka p ditt CV.

"Och det r ungefr s det ofta gr fr mig med jobblivet ocks. Jag har haft ett jobb jag lyckades behlla ngra r, resten r jobb som jag upplever att jag inte klarat av pga. min personlighet och lga drivkraft."

(FB) Har ingen livslust i vuxenldern, men vill inte d

Ja, nu blev det skert missfrstnd utifrn trdkontexten att jag skulle frhja mitt eget beteende, vilket jag frskte beskriva att jag inte gr. Har sjlvinsikten att det r ett dligt och destruktivt beteende, men att jag inte kan lta bli det nd. Vilket vl framgr av att jag ocks anvnder det mot personer jag inte har ngot emot ht, ett sorts sjlvdestruktivt beteende allts..
Citera
Igår, 20:33
Medlem
duden83s avatar
Snacka om oserist. Tror knappt chefen brydde sig om jag r rlig. Knns som du hade mer att frlora p det n ngon annan.
Man vinner aldrig i lngde p att brnna broar och bete sig som skit.
Citera
Igår, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Snacka om oserist. Tror knappt chefen brydde sig om jag r rlig. Knns som du hade mer att frlora p det n ngon annan.
Man vinner aldrig i lngde p att brnna broar och bete sig som skit.

Och varfr skulle TS nja sig med att inte f fast anstllning? Dessa "knep" med provanstllningar som lper ver varandra r ett hn och de gillar att arbetaren ska vara desperat och g med p vad som helst.

Nej, hoppas tiderna vnder dr folk slutar simpa fr sina arbetsgivare, du r dr fr att gra ditt jobb inte fr att vara tacksam eller i "skuld" vilket tyvrr mnga chefer vill att man ska vara.
Citera
Igår, 20:49
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Och varfr skulle TS nja sig med att inte f fast anstllning? Dessa "knep" med provanstllningar som lper ver varandra r ett hn och de gillar att arbetaren ska vara desperat och g med p vad som helst.

Nej, hoppas tiderna vnder dr folk slutar simpa fr sina arbetsgivare, du r dr fr att gra ditt jobb inte fr att vara tacksam eller i "skuld" vilket tyvrr mnga chefer vill att man ska vara.

Jag har inte sagt att han behver simpa, vara tacksam eller i skuld. Bara att kra med raka rr och och vara schyst brukar vara det som r mest lnsamt bde fr arbetstagare och arbetsgivare i lngden.
Man vet aldrig vad som hnder i livet. Ena dagen kan en person jobba p ett stlle nsta dag stter du p dem i helt andra sammanhang. Bsta r att vara p bra fot med de flesta.
Citera
Igår, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Jag har inte sagt att han behver simpa, vara tacksam eller i skuld. Bara att kra med raka rr och och vara schyst brukar vara det som r mest lnsamt bde fr arbetstagare och arbetsgivare i lngden.
Man vet aldrig vad som hnder i livet. Ena dagen kan en person jobba p ett stlle nsta dag stter du p dem i helt andra sammanhang. Bsta r att vara p bra fot med de flesta.

Jaha, och vill man vara i nrheten av dessa mnniskor eller vilja fortstta jobba hos de? Nu vet vi inte om TS har gjort ngot sattyg eller dylikt, men i mnga fall s r cheferna rtt dryga och det r bra om ngon stter ner foten (alla chefer r inte dryga, men mnga i den branschen dr de har hg omsttning p personal brukar vara riktiga as och de kommer undan med ocks)
Citera
Igår, 23:40
Medlem
En arbetsgivare ringer bara folk p en lista. Om en person p listan inte svarar s gr man bara vidare till nsta nummer.
Kanske man prvar numret ytterligare en gng lite senare. Svarar ingen d s stryker man bara numret.
Ingen vidare tankeverksamhet kommer att ske ver varfr du inte svarade.
Frstr inte vitsen med att "hmnas"
Vad vann du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här