Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 22:14
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://www.di.se/digital/kryptoexpe...miljon-dollar/

Citat:
Priset på Bitcoin rusar mot 100.000 dollar, motsvarande 1,1 miljoner kronor. Samtidigt spår experter ännu högre pristoppar.

”Det skulle kunna gå hur högt som helst”, säger Tove Andersson, kryptoexpert och medgrundare till kryptotillgången Bitchcoin, i DiTV under fredagen.

https://www.youtube.com/watch?v=RRmDsXZkifo

Citat:
Bitcoin närmar sig 100 000. Men inom fem år kan priset vara en miljon.

TS: Vad tror ni?

Äldre tråd:

(FB) Guldteorin: Då kan Bitcoin gå till 500 000 dollar
Senast redigerad av SveaBunkern Igår kl. 22:19.
Citera
Igår, 22:20
Medlem
EgoistNs avatar
Saylor pratar ju om 13m usd per bitcoin lagom till 2045.
Den som lever får se..
Citera
Igår, 22:30
Medlem
pn222jws avatar
En sån fruktansvärt meningslös kapitalförstöring att binda upp resurser i BTC.
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Vem vet , Trump kommer inte satsa på krypto nu när den rusat.

Jag är tveksam till dollarn och ännu mer till krypto
Citera
Igår, 22:39
Medlem
DaddyCool64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw

I dagens läge är du nog rätt ensam om att tycka så

BTC är den mest perfekta hedgen vi har mot värdelös fiat. Folk börjar välja bort guld nu.

Nu när USA kommer köpa 1miljon BTC dom kommande 5 åren till sin fed reserv så kommer många länder haka på och priset kommer skjuta i höjden.
Senast redigerad av DaddyCool64 Igår kl. 22:41.
Citera
Igår, 22:43
Medlem
Det finns ingen övre gräns så länge som pyramidspelet pågår. Sedan när man går förbi någon gräns så kollapsar allt.

Brukar bli så med gränslöshet, det kan pågå tills bubblan spricker.

Jag har ingen aning om var gränsen går innan det kollapsar.

Kan vara 150.000 dollar, en miljon dollar eller tio miljoner dollar.

Ingen aning utan jag resonerar bara logiskt hur allt ändå har en gräns och sedan smäller det.

Därför är bitcoin ett spel. Det är ingen riktig valuta utan bara ett låtsasobjekt.

Ungefär som tulpanlökarna i Holland (1636-1637) när det begav sig som blev en mycket känd finansbubbla.

https://www.so-rummet.se/fakta-artik...-finansbubbla#
Citera
Igår, 22:49
Medlem
JustTrollings avatar
Nån fucking clown med en egen shitcoin kallad Bitchcoin påstår alltså att nästa gräns är en miljard?

Hela skiten är en typ av bedrägeri. Hela värdet bygger bara på att du kan lura någon annan att den här "tillgången" kommer bli mer värd i framtiden. Det finns absolut ingenting som säger att en Bitcoin inte bör vara värd 5000 SEK. Allt är bara greater fool theory.

Det är därför cryptobros skriker sig hesa varje gång Bitcoin eller shitcoin går upp. I hopp om att idioter strömmar till för att köpa.

Spår kryptovinter inom 24 månader. Baserat på vad? Inte ett skit.

Precis som den som påstår att Bitcoin kommer gå upp till en miljard.
Senast redigerad av JustTrolling Igår kl. 22:55.
Citera
Igår, 23:06
Medlem
Citat:

Varför hatar du pengar?
Citera
Igår, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
I dagens läge är du nog rätt ensam om att tycka så

BTC är den mest perfekta hedgen vi har mot värdelös fiat. Folk börjar välja bort guld nu.

Nu när USA kommer köpa 1miljon BTC dom kommande 5 åren till sin fed reserv så kommer många länder haka på och priset kommer skjuta i höjden.

Att fed eller snarare the treasury skulle börja köpa bitcoin är en idé som cirkulerar men som ingen kan förklara varför det skulle vara bra. Det skulle helt klart påverka priset på Bitcoin dvs vara bra för de som spekulerar i Bitcoin men hur det skulle hjälpa amerikanska skattebetalare eller stödja dollarns värde finns det som sagt ingen som kan svara på. Det kan såklart hända ändå men är långt ifrån troligt.
Citera
Igår, 23:16
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqram
Varför hatar du pengar?
Det gör jag verkligen inte...men jag ser inte poängen med ännu superficiellare valutor än dom vi redan har - som alla utan undantag alltid utgår från dollarn. (Kanske är jag undermedvetet arg på mig själv att jag inte hoppade på BTC tåget när den stod i 100 USD).
Citera
Igår, 23:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ungefär som tulpanlökarna i Holland (1636-1637) när det begav sig som blev en mycket känd finansbubbla.

https://www.so-rummet.se/fakta-artik...-finansbubbla#
Du är medveten om att det så här 500 år senare fortfarande handlas tulpanlökar, till priser långt över toppen på den bubblan va?

Vad som hände några månader en vinter på medeltiden känns inte relevant i en jämförelse med Bitcoins 16 år i nutid.
Citera
Igår, 23:49
Medlem
Citat:
Det gör jag verkligen inte...men jag ser inte poängen med ännu superficiellare valutor än dom vi redan har - som alla utan undantag alltid utgår från dollarn. (Kanske är jag undermedvetet arg på mig själv att jag inte hoppade på BTC tåget när den stod i 100 USD).

Jag hajar, men POC har gång på gång verifierats (jag är helt ärligt inte helt uppdaterad, men se på Argentina som ett exempel). Kanske är spiken i kistan när FED köper BTC.

Värderingen i USD är såklart exakt lika opålitlig som vilken fiat-valuta som helst - här hade jag dock trott att folk skulle reagera och börjat fatta vad sedelpressen efter corona innebar.

Well, 1 btc = 1 btc
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in