• 4
  • 5
2024-11-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Lever Jorgensen i Sverige?

Verkar inte vara så för tillfället, men han har minst sagt gjort "karriär" här. Du kan roa dig med att googla och även kolla in diverse trådar på flashback.
Citera
2024-11-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Verkar inte vara så för tillfället, men han har minst sagt gjort "karriär" här. Du kan roa dig med att googla och även kolla in diverse trådar på flashback.

Jag roade mig med att friska upp minnet lite med att googla.

Här är en sammanfattning av vad skånes budoförbund tycker:
https://www.facebook.com/permalink.p...d=151920476915

Reportage:
https://www.youtube.com/watch?v=gIND...ollgrenlazarov

Övriga trådar om personen:
(FB) Heartland Model Agency

(FB) Nighthawks mc

Varför han inte befinner sig i Sverige mer kan man ju spekulera i.
Citera
2024-11-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix

Skönt, då slipper vi skriva in honom i listan.
Citera
2024-11-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Det var väl Chago som införde oranged bälte på sin klubb, efter gult, om jag inte missminner mig.

Skulle inte förvåna mig. Grejen är ju den att förutom det gått en inflation i massa grader, så brukar ju själva svarta bältet var det som hägrar i första hand för de flesta och styckar man upp vägen dit med massa smågraderingar varje termin, så kan man få in mer pengar på så sätt. Att graderas är inte heller gratis, slå ut det sedan på en hel hög av ungar/ungdomar som ska ta ytterligare ett bälte på sin väg, så blir det en rätt bra slant.
Citera
2024-11-24, 22:02
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Det var väl Chago som införde oranged bälte på sin klubb, efter gult, om jag inte missminner mig.
Det var även chago som betalade pengar för att Paolo skulle vinna sm, trots att han blev utklassad.
Citera
2024-11-25, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Ja, det stämmer att Ted Hedlund är högst graderad inom sin stil och organisation, d v s JKA Sweden (Den svenska grenen av Japan Karate Association). (Källa: https://jka.nu/res/Black-belts/2020/...0-03-01-yy.pdf) Värt att nämna är att Shotokan är den största karatestilen och inom den stilen finns flera organisationer, varav JKA är störst.

Nej. WKF är den största organisationen inom Karate.
Citera
2024-11-25, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Det var även chago som betalade pengar för att Paolo skulle vinna sm, trots att han blev utklassad.

Ja, jag läste det att först var beslutet förlust och sen klagade Roberto och vipps blev det vinst. Varför har inte media skrivit om det?
Citera
2024-11-25, 13:56
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Nej. WKF är den största organisationen inom Karate.
WKF är en tävlingsorganisation/-förbund för utövare inom olika stilar. Jag tror inte man kan gradera sig inom WKF, då de inte har vad som räknas som en egen stil.
Citera
2024-11-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
WKF är en tävlingsorganisation/-förbund för utövare inom olika stilar. Jag tror inte man kan gradera sig inom WKF, då de inte har vad som räknas som en egen stil.

Okej. ja men då stämmer nog att JKA är störst, fast jag hade gärna velat få det bekräftat.
Citera
2024-11-26, 07:48
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Ja, jag läste det att först var beslutet förlust och sen klagade Roberto och vipps blev det vinst. Varför har inte media skrivit om det?
Chago var ju kändistränare och hade ögonen på sig så det låg nog mycket prestige i vinsten.

Antagligen hade han väl råd att betala en vinst för stackars gråtande Paolo, trots att den borde ha gått till Erik Hasselstrand istället.
Citera
2024-11-30, 14:59
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Om jag inte minns fel så berättade tidigare ninjamästaren Bo F. Munthe om hur det gick till att ta 10 dan.

Man får sitta i skräddarställning och meditera några timmar, varvid den japanska stormästaren, i lönndom smyger upp bakifrån med ett bambusvärd som han riktar mot huvudet.

Kan man förutse det seriöst hårda hugget och vika undan, är man värd 10-dan...
Citera
2024-12-23, 09:51
Medlem
Roy Andersson - 8 Dan Shotokan
Leslie Jensen - 7 Dan JKA Shotokan
Kurt Durewall - 10 Dan Durewall Jiujutsu (Grundare av stilen)
Mike Wall - 7 Dan Jiujutsu
Benny Eriksson - 8 Dan Durewall Jiujutsu
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här