Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 14:48
Medlem
Nu när ett tredje världskrig står för dörren blir denna fråga högst aktuell. Kan vi lita till att våra nya landsmän ställer upp och är solidariska med landet Sverige om det kommer till en situation där landet måste försvaras?

Kan våra nya landsmän utgöra ett särskilt säkerhetshot i händelse av att Sverige blir indraget i ett krig. I mitt tycke är risken hög att många av våra nya landsmän i första hand har sina sympatier och lojaliteter hos främmande makt.

Men jag antar att man tänkte på detta scenario när man tillät den stora invandringsvågen.

Vad tror ni?
Citera
Igår, 14:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
De ser i många fall till den egna klanen och prioriterar den först. T ex kommer man inte hjälpa till och vakta Rusta från plundrare utan kommer plundra själv, för egen vinnings skull.
Citera
Igår, 14:54
Medlem
Crabbofixs avatar
nej att fly är det enda dom känner till.
Citera
Igår, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
nej att fly är det enda dom känner till.

Jag tänker att det finns en liten klick av våra nya landsmän som är stolta över den trygghet de fått i sitt nya land och känner en solidaritet med landet och en vilja att ställa upp för Sverige i en kris eller i ett krig.

Den stora skaran av våra nya landsmän tror jag inte känner någon solidaritet till Sverige utan kommer agera egoistiskt vid en kris eller ett krig och eventuellt fly till annat land.

En del av våra nya landsmän kommer troligtvis använda krisen för att söndra och härska, råna och våldta samt kommer inte tveka att göra allt som kan skada landet Sverige ytterligare. Sälja ut uppgifter, infiltrera, sprida desinformation etc.
Citera
Igår, 15:08
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Frågan är om svensken kommer själv att ställa upp. Hur mentalitetn har förändrats och hur Gen Z lever i en slags fantasi värld så tror jag Sverige är förlorat stunden någon trampar på marken här.
Citera
Igår, 15:15
Medlem
Som förråd etnisk svensk kommer jag inte heller "ställa upp" på andra än dom jag vet varit djupt kritiska mot förräderiet, det blir nog snarare "blattar mot svennar" när sk#ten träffar fläkten...
Citera
Igår, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Varför ställer man en sådan fråga på flashback? Vill man provocera eller är man idiot?

Inte ens när man är partiledare för ett svenskt parti skulle man ställa upp för sverige utan ordagrant fly till norge.

Men vad vill man med att starta diskussioner som alla vet svaret på?

Vad menar du? Är svaret verkligen så självklart? Om så är fallet, varför har vi då låtit genomföra denna invandringsoperation till Sverige?

Har våra ledare varit infiltrerade av främmande makt?
Citera
Igår, 15:18
Medlem
Att smita ut genom bakdörren med svansen mellan benen när det börjar osa katt, var ju en framgångssaga innan. Så varför skulle någon av dom vilja ändra det konceptet?

Enda nyttan vi kan tänkas få, är väl att alla buss- och taxichaufförer drar på sig läkarrocken, och utövar det som dom utbildat sig till. Då kanske vi får den där belöningen som vi blev lovade.
Citera
Igår, 15:19
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Vad menar du? Är svaret verkligen så självklart? Om så är fallet, varför har vi då låtit genomföra denna invandringsoperation till Sverige?

Har våra ledare varit infiltrerade av främmande makt?
Ja, negern som ledde folkpartiet sa så. Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
Igår, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Ja, negern som ledde folkpartiet sa så. Vad är det som är så svårt att förstå?

Du har så hård ton.

Jag tänker att det är rimligt att förvänta sig att våra nya landsmän ställer upp för Sverige. Vi har ju ändå varit otroligt givmilda och solidariska mot de nya landsmännen.

Visst kommer denna givmildhet ges i retur om Sverige behöver hjälp?
Citera
Igår, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Frågan är om svensken kommer själv att ställa upp. Hur mentalitetn har förändrats och hur Gen Z lever i en slags fantasi värld så tror jag Sverige är förlorat stunden någon trampar på marken här.
Troligtvis så lär de dra varför skulle de slåss för Sverige ? Personligen tänker jag själv inte bli en del i NATO:s krig heller glöm det.

När den första bomben smäller av i närheten av Sveriges gränser så drar jag till Thailand (lever på sparade tillgångar och ser på när det nya spännande, mångkulturella Sverige bombas till grus och alla hens i skyttegravarna som tyckte att det var en lysande idé att gå med i en militärallians just när värden kanske kommer att förändras för alltid så låt deras söner och döttrar dö för USA och NATO medans jag själv sitter i en solstol, dricker drinkar och ser det nya Sverige brinna ner till grunden och bara skrattar åt eländet.

Folk får vad de förtjänar och glöm inte att Trump är vald till nästa president nu i USA som tidigare har hotat att gå ur NATO eller åtminstone sätta amerikanska intressen först och inte är suprrsugen på att skicka trupper utomlands om det inte ligger i USA:s direkta intresse så frågan lyder kommer Sverige ens att backas upp av USA om det smäller när Trump väl sitter i Vita huset.

Glöm inte att 50 % av det svenska försvaret på ett ungefär består av hemvärn. Knappt några, fartyg, flyg, artilleri osv jämfört med hur det såg ut förr säg 30 år sedan och sedan alla hen soldater på det.

Det är inte dessa fina grabbar som försvarar Sverige längre:
https://m.youtube.com/watch?v=dkeQ1s...VzdGrDpGdhcm5h

Se förövrigt hela dokumentären som finns på Youtube om ni googlar kustjägare dokumentär. Sådana soldater var det länge sedan Sverige producerade nu.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Nu när ett tredje världskrig står för dörren blir denna fråga högst aktuell. Kan vi lita till att våra nya landsmän ställer upp och är solidariska med landet Sverige om det kommer till en situation där landet måste försvaras?

Kan våra nya landsmän utgöra ett särskilt säkerhetshot i händelse av att Sverige blir indraget i ett krig. I mitt tycke är risken hög att många av våra nya landsmän i första hand har sina sympatier och lojaliteter hos främmande makt.

Men jag antar att man tänkte på detta scenario när man tillät den stora invandringsvågen.

Vad tror ni?

Nej

Det är en högst elementär rasfråga om du inte förstår att allt handlar om ras så är du nog bortom all hjälp. Det kan finnas tillfälliga allianser mellan olika raser för att besegra gemensamma fiender av annan ras. Blir det krig kommer dom starkaste och mest välorganiserade raserna att flytta fram sina positioner i vårt land.

Nej detta funkar inte som dom enfaldiga tror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in