Citat:
Ursprungligen postat av
xXEmMEXx
Frågan är om svensken kommer själv att ställa upp. Hur mentalitetn har förändrats och hur Gen Z lever i en slags fantasi värld så tror jag Sverige är förlorat stunden någon trampar på marken här.
Troligtvis så lär de dra varför skulle de slåss för Sverige ? Personligen tänker jag själv inte bli en del i NATO:s krig heller glöm det.
När den första bomben smäller av i närheten av Sveriges gränser så drar jag till Thailand (lever på sparade tillgångar och ser på när det nya spännande, mångkulturella Sverige bombas till grus och alla hens i skyttegravarna som tyckte att det var en lysande idé att gå med i en militärallians just när värden kanske kommer att förändras för alltid så låt deras söner och döttrar dö för USA och NATO medans jag själv sitter i en solstol, dricker drinkar och ser det nya Sverige brinna ner till grunden och bara skrattar åt eländet.
Folk får vad de förtjänar och glöm inte att Trump är vald till nästa president nu i USA som tidigare har hotat att gå ur NATO eller åtminstone sätta amerikanska intressen först och inte är suprrsugen på att skicka trupper utomlands om det inte ligger i USA:s direkta intresse så frågan lyder kommer Sverige ens att backas upp av USA om det smäller när Trump väl sitter i Vita huset.
Glöm inte att 50 % av det svenska försvaret på ett ungefär består av hemvärn. Knappt några, fartyg, flyg, artilleri osv jämfört med hur det såg ut förr säg 30 år sedan och sedan alla hen soldater på det.
Det är inte dessa fina grabbar som försvarar Sverige längre:
https://m.youtube.com/watch?v=dkeQ1s...VzdGrDpGdhcm5h
Se förövrigt hela dokumentären som finns på Youtube om ni googlar kustjägare dokumentär. Sådana soldater var det länge sedan Sverige producerade nu.