Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-26, 12:35
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Jag förstår att du har ett ”säger dom” i din mening som antyder något typ av falsarium. Men det är helt irrelevant när du inte utvecklar dina tankar. Detta är ett diskussionsforum där korthuggna instick av meningar sällan bidrar till något djup i diskussionen.

Men vi kan väl försöka på nytt; menar du att dessa människor inte är här av de orsaker de utger sig för?
Ja, rätt uppfattat.
Citera
2024-11-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Ja, rätt uppfattat.

Utveckla gärna hur du tänker.
Citera
2024-11-27, 18:41
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Ja, negern som ledde folkpartiet sa så. Vad är det som är så svårt att förstå?

Ja ja ja. Undantag finns ju.
Citera
2024-11-27, 18:42
Medlem
HeroicDozes avatar
De måste ju vara kvar i Sverige för att se till att pensionssystemet inte kraschar.
Citera
2024-11-27, 20:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Utveckla gärna hur du tänker.
Min uppfattning att det är stora flertalet av immigranterna kommer hit av andra skäl än flykt från krig och förföljelse.
Den slutsatsen har jag kommit fram till genom decennier av observationer ute i samhället.
Hade jag själv flytt krig och fått komma till en plats där jag är trygg och får boende, mat, kläder och pengar till lite personliga inköp så skulle jag vara väldigt tacksam.
Jag hade försökt att respektera människorna, värderingarna och de kulturella och sociala sederna dit jag kommer.
Jag skulle absolut inte bära mig illa åt, begå brott eller på något annat sätt skita mina välgörare i munnen. Jag skulle försöka ta reda på hur samhället fungerar och försöka bli en del av det bla genom att ta tillvara på den gratis språkutbildning som finns att tillgå.

De som kommer hit gör inget för att bli en del av det svenska samhället. Ett fängelsestraff är för de flesta av immigranterna som en betald semester. Att begå brott här blir i stort sett riskfritt.
Det finns inte ett uns av tacksamhet.

Slutsatsen kan inte bli något annat än att om dom inte kan berika sig på kriget så drar dom vidare.
Citera
2024-11-27, 20:40
Medlem
Följdfråga: Kommer svenskarna svika eller ställa upp när kriget kommer? Jag tror att långt ifrån alla hade krigat för Sverige.
Citera
2024-11-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Följdfråga: Kommer svenskarna svika eller ställa upp när kriget kommer? Jag tror att långt ifrån alla hade krigat för Sverige.

Det är också en mycket intressant fråga. Tyvärr är den inte intressant för den här tråden som handlar om hur våra invandrargrupper kommer agera vid en krigssituation.

Däremot tycker jag faktiskt du ska starta upp en egen tråd som avhandlar det ämne du vill diskutera. Jag tror det finns ett stort diskussionsintresse för den frågan.

Hur tror du invandrarna i Sverige kommer agera?
Citera
2024-11-28, 21:04
Medlem
Citat:
Nu när ett tredje världskrig står för dörren blir denna fråga högst aktuell. Kan vi lita till att våra nya landsmän ställer upp och är solidariska med landet Sverige om det kommer till en situation där landet måste försvaras?

Kan våra nya landsmän utgöra ett särskilt säkerhetshot i händelse av att Sverige blir indraget i ett krig. I mitt tycke är risken hög att många av våra nya landsmän i första hand har sina sympatier och lojaliteter hos främmande makt.

Men jag antar att man tänkte på detta scenario när man tillät den stora invandringsvågen.

Vad tror ni?

Majoriteten av dom är ju fega små fjollor när det hettar till på allvar så dom lär vl göra vad dom kan för att fly!
Citera
2024-11-28, 21:10
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Klanmänniskorna från MENA har tydligt visat att dom bara bryr sig om sina närmaste samt är fientliga mot svenskar.
Citera
2024-11-29, 17:05
Medlem
Citat:
Det är också en mycket intressant fråga. Tyvärr är den inte intressant för den här tråden som handlar om hur våra invandrargrupper kommer agera vid en krigssituation.

Däremot tycker jag faktiskt du ska starta upp en egen tråd som avhandlar det ämne du vill diskutera. Jag tror det finns ett stort diskussionsintresse för den frågan.

Hur tror du invandrarna i Sverige kommer agera?
Instämmer helt, det är en oerhört intressant fråga. Att jag tar upp den här är av anledningen att jämförelsen är intressant. Men precis som du säger, specifikt hur svenskar skulle agera är en separat diskussion.

Jag tror faktiskt att det skulle ha varit högst blandat. Min gissning är att fler än vi tror känner en tacksamhet och tillhörighet till landet, som en svenskfödd snarare för givet, och därmed hade krigat för landet. Dock förnekar jag inte att en stor andel troligen hade lämnat landet snabbast möjligast.
Citera
2024-11-30, 06:29
Medlem
Mad monks avatar
Skojar du de kommer hugga dig i ryggen så fort tillfälle ges. Man måste ha gravt Stockholmssyndrom för att tro annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in