Citat:
Ursprungligen postat av
DrSilverdufva
Utveckla gärna hur du tänker.
Min uppfattning att det är stora flertalet av immigranterna kommer hit av andra skäl än flykt från krig och förföljelse.
Den slutsatsen har jag kommit fram till genom decennier av observationer ute i samhället.
Hade jag själv flytt krig och fått komma till en plats där jag är trygg och får boende, mat, kläder och pengar till lite personliga inköp så skulle jag vara väldigt tacksam.
Jag hade försökt att respektera människorna, värderingarna och de kulturella och sociala sederna dit jag kommer.
Jag skulle absolut inte bära mig illa åt, begå brott eller på något annat sätt skita mina välgörare i munnen. Jag skulle försöka ta reda på hur samhället fungerar och försöka bli en del av det bla genom att ta tillvara på den gratis språkutbildning som finns att tillgå.
De som kommer hit gör inget för att bli en del av det svenska samhället. Ett fängelsestraff är för de flesta av immigranterna som en betald semester. Att begå brott här blir i stort sett riskfritt.
Det finns inte ett uns av tacksamhet.
Slutsatsen kan inte bli något annat än att om dom inte kan berika sig på kriget så drar dom vidare.