https://www.youtube.com/watch?v=mQak...ab_channel=SVT
Hej!
I polisens rapport över utsatta områden står det att det fanns tre utsatta områden i Sverige år 1990.
Vilka var dessa tre områden år 1990? Jag kan tänka mig att Rinkeby redan på den tiden var ett ganska så utsatt område och att det nu är flera gånger sämre med alla somalier i Rinkeby. Där det är många somalier så kan det bara vara enormt kaos och misär. Det måste vara den folkgrupp som har misslyckats mest utav alla folkgrupper i Sverige, dom är ohotad etta.
I ett annat område i Sverige som bebos till största del utav somalier kastas det hushållssopor ifrån fönstret och det kommunala bostadsbolaget har behövt lära (!) dessa människor att man slänger sopor i container.
I filmklippet ovan finns det klassiska inslaget från den gången Carl Bildt och Birgit Friggebo åkte till Rinkeby och när Friggebo försökte få igång allsång i form utav "we shall overcome".
Av inslaget att döma verkade Rinkeby redan då vara ett skräpområde.
För övrigt tycker jag att det är intressant att ett I-land som Sverige kan ha 180 utsatta områden och 700 000 utav dess invånare bor i utsatta områden och ändå finns det idioter bland dom rödgröna som vill fortsätta skapa nya utsatta områden och spä på utsattheten i dom redan utsatta områdena. Sedan skall man inte glömma Liberalernas utspel "i framtiden skall det inte finnas utsatta områden i Sverige", jo visst, Rinkeby har varit utsatt i 34 år men snart är det inte utsatt mer?