Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 14:20
Medlem
Upplyftens avatar
Förkylningssäsongen har startad och med den en majoritet av alla drabbade glömt hur att ta hygieniskt hänsyn.

Man blir hostad på i nacken på bussen så håret flyger. Framför mig sitter några vuxna människor och nyser med full kraft ut sitt slem
Människor som nyser rakt ut i luften och effektivt sprider en aerosol av div. bakterier och ev. virus och ökar sannolikheten att smitta precis alla inom en 5 meters radie.

Jag tycker det är superäckligt. Och onödigt. SLUTA med det. Gör som ssk och doktorn säger man ska göra. Använd en fucking näsduk för nyst eller hostad slem eller använd ditt armveck Och VÄND kakhålet och näsa dig BORT från andra i din närhet
Citera
Igår, 14:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Under coronan fick vi lära oss att först nysa i armvecket och sen använda samma armbåge för att hälsa med. Så vissa kanske ser det som en naturlig fortsättning. Annars håller jag med.
Citera
Igår, 14:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Ser inte detta som något stort problem. Undviker dock saker som tex att köpa lösgodis. Där är det barn som precis innan varit inne i näsan och sedan grabbat en godis, som de sedan lagt tillbaka... Jag menar det är saker det att undvika för att inte bli sjuk.

Sedan ja mer av detta med att inte hosta öppet. Gärna under vänster om man nu som de flesta är högerhänt. Eller då som kanske Väst ojar sig mest för sett att de är chanslösa konventionellt och tagit till kärnvapen.
Senast redigerad av Zaedrews Igår kl. 14:48.
Citera
Igår, 14:43
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Förkylningssäsongen har startad och med den en majoritet av alla drabbade glömt hur att ta hygieniskt hänsyn.

Man blir hostad på i nacken på bussen så håret flyger. Framför mig sitter några vuxna människor och nyser med full kraft ut sitt slem
Människor som nyser rakt ut i luften och effektivt sprider en aerosol av div. bakterier och ev. virus och ökar sannolikheten att smitta precis alla inom en 5 meters radie.

Jag tycker det är superäckligt. Och onödigt. SLUTA med det. Gör som ssk och doktorn säger man ska göra. Använd en fucking näsduk för nyst eller hostad slem eller använd ditt armveck Och VÄND kakhålet och näsa dig BORT från andra i din närhet

Väl rutet, TS!
Avskyr, precis som du, sådana som bara hostar rakt ut helt utan en tanke på alla andra runt i kring dem.
Citera
Igår, 15:26
Medlem
gyttjans avatar
Har jag aldrig gjort & känns främmande att börja med, jag hostar & nyser i tröjan, lyfter den över näsan, ganska så säker på att det är effektivare, de är inte helt blåsta på mitt hjärnkontor hela tiden.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
hockexs avatar
Håller med, sett många, speciellt pensionärer, i matbutikerna som bara nyser och hostar rakt ut. Har svårt att förstå att man kan bete sig så bland andra människor, lite hyffs eller förståelse bör man ändå ha?
Citera
Igår, 17:12
Medlem
Sunimods avatar
Anders Tegnell visade vägen att man kan hosta i händerna.

(Då som statsepidemiolog vid Folkhälsomyndigheten)

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...et-egna-radet/
Citera
Igår, 18:27
Medlem
Grangerillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Jag stör mig på det med men tänk om det är bra för gruppimmuniteten?
En sorts naturlig folk-vaccination...tänk att det finns länder där man hälsar på varandra med kyssar?
Citera
Igår, 19:20
Medlem
Crabbofixs avatar
vi lever i ett samhälle där många människor inte ens klarar av att hålla för munnen när dom gäspar, så det är nog för mycket begärt.

folk saknar hyfs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in