Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 07:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
10-15% max.

Ja, det är nog väldigt nära sanningen, tror jag - beroende på verksamhet...
Citera
Idag, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Ett problem är HR som nästan enbart består av kvinnor inom det skrået som sköter rekryteringen av nya personer på arbetsplatsen etc. Dom kommer börja selektera vilka dom klickar med på det personliga planet snarare än att kolla på meriter vi hade problem att låta bra män med kompetens folk kände till glida in eftersom det skulle gå genom jävla HR och fick börja prata ur termer "manipulera HR" vilket var helt bisarrt när man tänker efter.

Det är farligt i vilket fall att sätta kvinnor på maktpositioner på företag. Dom har inte den yrkesmässiga plikten det kräver oavsett hur många kavajer istället för kjoltyg dom äger och tittar ej på kompetens och det påverkar hela företaget.

Angående HR så trodde jag enkom gott om dessa tills jag satt med dem i samma rum och då insåg att de bara är Notarius Publicus och enkom där för att tillse att arbetsgivaren inte hamnar i klammeri... Fy, fasiken vad besviken jag blev och även då med en facklig representant (kvinnlig) vid min sida - har aldrig känt mig såsom man, så ensam, i ett rum med representanter som ändå skall verka för mig... HR är djävulens verktyg!
Citera
Idag, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Två går bra men blir dom tre så blir det problem.

Ja, beroende på resten av sammansättningen. Tror att högst 30-35% är max för att de inte skall få för mycket inflytande. Vad fasiken - finns inte en enda arbetsplats där inte kvinnorna själva håller med om detta och jag har jobbat på i alla fall minst 10 stycken under mitt +35-åriga arbetsliv...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in