Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Ja, men på en arbetsplats med mestadelen män så flyter det oftast på mer enklare, trots situationer där problematik behöver åtgärdas. Mången gånger så är det ett att man bråkar en del och sedan ett handslag, så är det klarert, eller så skiter man helt enkelt i dramat. På en arbetsplats med många kvinnor så fungerar inte detta, enligt mig då. Då skall det ältas och skapas allianser och sedan är du körd om du inte är med i någon av dessa... Att vara ensam man i hönsgården är totalt kört om du vill få någon av dina idéer genomförda...
Jag håller med om det mesta, sedan kan ju vänsterkärringar och miljömuppar hävda till förbannelse att könet är en social konstruktion.
Det finns alldeles för många klipp på YouTube där både män och kvinnor känner igen sig, när de börjar veva igång, hur manligt och kvinnligt beteende ser ut och framför allt, hur manliga och kvinnliga hjärnor fungerar.
Däremot, måste jag säga att jag aldrig har haft problem med kvinnliga chefer. Vad kan påminna mig. Men de kanske blir lite manliga, fokuserar på vad som ska uträttas istället för trams och draman.