Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-01, 08:26

Medlem
Whitewaters avatar
Nu har den presenterats. sikter?

Pminner mycket om Model S tnker jag. Ful front, men skerligen prisvrd med utgngspris p under 300k.

Galet med ver 115.000 frbestllningar p 24h! D ska man betnka att dessa frbestller utan att ha sett bilen med en handpenning p 15.000:- och att onlinebokning inte kommit igng n. Hype som nstan slr Apple p fingrarna.

http://www.automotorsport.se/artikla...a-fran-eventet
Senast redigerad av Whitewater 2016-04-01 kl. 08:29.
2016-04-01, 08:28

Bannlyst
Lste om det p Aftonbladet.Trodde det var ett aprilskmt? Men s det stmmer?
2016-04-01, 08:29

Medlem
Whitewaters avatar
Inget skmt med detta. Lanserades dessutom igr, den 31/3. Innan skmtdagen allts.
2016-04-01, 09:54

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewater
Pminner mycket om Model S tnker jag. Ful front, men skerligen prisvrd med utgngspris p under 300k.

35k USD lr nog bli 400k SEK nr den sljs i Sverige.

Man har verkligen gtt all-in p pekskrmen, ser ju nstan parodiskt ut tycker jag.
2016-04-01, 12:32

Medlem
Rickenbacker69s avatar
Visst r det fint att Tesla mer eller mindre ensamma skapar en marknad fr elbilar. Men hur fan tnkte de med inredningen? Ingen tnkande mnniska stter touch-kontroller i ett fordon, dr krvs knappar och rattar som kan anvndas utan att man behver titta p dem hela tiden, s att man kan hlla gonen p vgen. Men de kanske har tnkt sig att ingen ska behva titta p vgen i den hr bilen, eftersom den kr sig sjlv ven p grusvgar i Vrmland?
2016-04-01, 14:32

Medlem
Whitewaters avatar
Tror det i stort r en prototyp s inredningen kan skerligen ndras.
2016-04-01, 20:10

Medlem
Smurfhunters avatar
Det r frsta prestationen av Model 3, givetvis r inte interiren i det utfrandet som gller fr den slutgiltiga Model 3. Det r vanligt att pressreleaser av bilar s r interiren s att de saknar mnga funktioner som kommer byggas in senare.
2016-04-01, 21:03

Medlem
-Mystics avatar
Bara att hoppas att den kommer i en hatchback/kombi/suv utfrande, renodlade sedaner passar tyvrr inte min livsstil om enbart ska frlita mig p en bil. Ngot annat jag inte heller gillade var avsaknaden av dashboard, det ryktas om att det ska lsa sig med ngon form av HUD... Vi fr se.

I vrigt s r jag sjlvfallet enormt imponerad, den var riktigt snygg. Vissa klagar p fronten (pga avsaknad grill), men jag tycker den r helt underbart snygg.
2016-04-01, 22:45

Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
35k USD lr nog bli 400k SEK nr den sljs i Sverige.

Man har verkligen gtt all-in p pekskrmen, ser ju nstan parodiskt ut tycker jag.
Pekskrm r ju efterblivet att ha i en bil!
Fraren skall naturligtvis ha mjlighet att styra alla funktioner utan att behva slppa vgen med blicken!

Jag har krt omkring en turnbuss (Fiat) med pekskrm, och d var jag alltid tvungen att be framstespassageraren om hjlp s fort ngon instllning skulle ndras, fullstndigt vrdelst!
2016-04-01, 22:49

Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Fraren skall naturligtvis ha mjlighet att styra alla funktioner utan att behva slppa vgen med blicken!

Jag har krt omkring en turnbuss (Fiat) med pekskrm, och d var jag alltid tvungen att be framstespassageraren om hjlp s fort ngon instllning skulle ndras, fullstndigt vrdelst!
r talstyrning av flertalet funktioner helt uteslutet d?
2016-04-01, 22:51

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
r talstyrning av flertalet funktioner helt uteslutet d?

Har ju funnits sedan 90-talet men har aldrig slagit igenom, av ngon anledning. Mnniskan r nog inte bekvm i den typen av manvrering helt enkelt.
2016-04-01, 22:54

Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods

Hade Fiaten mjligtvis autopilot? Autopiloten fungerar redan nu utmrkt p motorvg, innan Model 3 har slppts s har vi skert ftt 2.0.

Model 3n har ju ocks en helt enorm skrm jmfrt med andra tillverkare, varfr skulle funktioner som klimat, defrost etc vara svrare att hitta p den efter ett par hundra mil.

Visserligen vill jag ha fler knappar p ratten, det fixar dom frhoppningsvis tills release.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in