Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 22:21
Medlem
Jag har översatt svenska nyheter för ryska media i över 10 år. Men jag har märkt att det på senare tid kommer många roliga, lustiga och underhållande nyheter från Sverige, som får ryssarna att skratta och bli förvirrade. Så här är de roligaste och konstigaste svenska nyheterna från den senaste månaden:
- Sverige debatterar hur man ska gå på toaletten vid en rysk attack
- Svenska barnamördare omskolas med spel och underhållning
- Polisen i Sverige har varnat alla personer med efternamnet Kuylenstierna för den fara de utsätts för (KUYlenstHIERna - på rysk: KUY (HUJ) - kuk (sv) och HIER (HER) - kuk(sv) igen)
- FSB har nått svenska skattemyndigheten
- Wagners-spöke har kommit ikapp ukrainare i norra Sverige
- Svensk minister kräver skydd mot bananer
- Svensk polis hindrar en 16-årig tonåring och en 74-årig gammal man från att ha sex
- I Sverige bröt sig svältande människor in på ett ålderdomshem för att få tillräckligt att äta
- Restauranggäster i Stockholm förgiftade av ukrainska ägg
- Svenskarna klagar men ökar importen av rysk gas
- I Sverige amputerades 33 kvinnor av misstag
- Riksdagen installerar försvar mot tomatkastning mot riksdagsledamöter
- Irakisk man flyr Sverige för gängutpressning
- Någon bröt sig in i en pumpstation i Sverige - Ryssland misstänks

Vad tror du är anledningen till att Sverige har blivit en källa till så roliga och underhållande nyheter på senare tid? Varifrån har svenskar plötsligt fått en sådan oefterhärmlig humor? Kan fantastisk svensk humor hjälpa till att skapa fred mellan Sverige och Ryssland?
Senast redigerad av Balsamical Igår kl. 22:32.
Citera
Igår, 22:41
Medlem
Stenballes avatar
Min första tanke är att det är ju trevligt för ryssarna att de har något att skratta åt, för de lever ju inte precis i den bästa av världar.

Min andra tanke är att ryssarna har en tradition av svart självironi, vilket jag faktiskt kan uppskatta.

Min tredje tanke är en fråga till dig.
Vad ska du hitta på när Finland och Kina har en gemensam gräns?
Citera
Igår, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vad ska du hitta på när Finland och Kina har en gemensam gräns?
Jag förstår inte humorn eller anspelningarna. Kanske är det någon form av humor som är obegriplig för ryssar och som behöver förklaras. Och vad har rysk självironi med svenska nyheter att göra?
Citera
Igår, 22:53
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balsamical
Vad tror du är anledningen till att Sverige har blivit en källa till så roliga och underhållande nyheter på senare tid? Varifrån har svenskar plötsligt fått en sådan oefterhärmlig humor? Kan fantastisk svensk humor hjälpa till att skapa fred mellan Sverige och Ryssland?
Ren cherry picking från din sida givetvis.

Tokiga nyhetshändelser förekommer i alla länder och det går att sammanställa lika lustiga listor i alla länder.
Det är ännu enklare att göra en rysk motsvarighet. Det borde väl vem som helst begripa? Du är väl inte dum i huvudet?

Russian Official In Trouble After His Wife’s Twerking Caused A Massive Traffic Jam
Russia fires commander for false claims about progress of war in Ukraine
Two Drunk Men Cut Off Their Ears For A Bet
A Russian iPhone user sues Apple for turning him gay
Russian cows fitted with virtual-reality headsets
Man Crashes Armored Vehicle Into A Shop And Steals A Bottle Of Wine
Russian priests cure ‘drunkenness and fornication’ by dumping holy water from above
A drug-smuggling cat's adventures
Clairvoyant Purchases Psychic Cat For $84,000
Former Teacher Kills Friend Who Claimed That Poetry Is Not Real Literature
Dagestan Hosts Sheep Beauty Queen Contest
Russian Orthodox Church Considers Ending Blessings For Nuclear Weapons
Drunk Man Steals Car And Realizes He Doesn’t Know How To Drive
World Chess President Claims He Was Abducted And Aliens Invented Chess

Putins kock startar privat armé
Putins kock begår förräderi med privat armé
Ryska flottans stolthet, flaggskeppet Moskva, har sänkts
Ryssland misslyckas fatalt med att inta Kiev
Senast redigerad av Bone Collector Igår kl. 22:55.
Citera
Igår, 22:55
Medlem
fittanstickerframs avatar
Klart andra länder garvar åt Sverige när vi på allvar har en riksdagsledamot som lider av bananfobi. Vad är nästa grej, en elallergiker som energiminister?

Det finns trådar på Flashback där svenska skribenter gör narr av exakt samma händelser.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Jag förstår inte humorn eller anspelningarna. Kanske är det någon form av humor som är obegriplig för ryssar och som behöver förklaras. Och vad har rysk självironi med svenska nyheter att göra?

Märkligt att du inte förstår skämtet eftersom det faktiskt är ett ryskt skämt som går ut på att "om Rysslands ekonomi fortsätter som för närvarande, så kommer landet snart att vara en attraktiv gränspostering mellan Kina och Finland."
Citera
Igår, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Ren cherry picking från din sida givetvis.

Tokiga nyhetshändelser förekommer i alla länder och det går att sammanställa lika lustiga listor i alla länder.
Det är ännu enklare att göra en rysk motsvarighet. Det borde väl vem som helst begripa? Du är väl inte dum i huvudet?

Russian Official In Trouble After His Wife’s Twerking Caused A Massive Traffic Jam
Russia fires commander for false claims about progress of war in Ukraine
Two Drunk Men Cut Off Their Ears For A Bet
A Russian iPhone user sues Apple for turning him gay
Russian cows fitted with virtual-reality headsets
Man Crashes Armored Vehicle Into A Shop And Steals A Bottle Of Wine
Russian priests cure ‘drunkenness and fornication’ by dumping holy water from above
A drug-smuggling cat's adventures
Clairvoyant Purchases Psychic Cat For $84,000
Former Teacher Kills Friend Who Claimed That Poetry Is Not Real Literature
Dagestan Hosts Sheep Beauty Queen Contest
Russian Orthodox Church Considers Ending Blessings For Nuclear Weapons
Drunk Man Steals Car And Realizes He Doesn’t Know How To Drive
World Chess President Claims He Was Abducted And Aliens Invented Chess

Putins kock startar privat armé
Putins kock begår förräderi med privat armé
Ryska flottans stolthet, flaggskeppet Moskva, har sänkts
Ryssland misslyckas fatalt med att invadera Kiev
Varför är de flesta av dessa roliga nyheter på engelska och inte på svenska? Är det engelsk humor? Men om du tycker att det är roligt, så är jag glad att du tycker att Ryssland är roligt ändå. Det är bättre att vara rolig än att bomba, eller hur? Är det inte det?
Citera
Igår, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Märkligt att du inte förstår skämtet eftersom det faktiskt är ett ryskt skämt som går ut på att "om Rysslands ekonomi fortsätter som för närvarande, så kommer landet snart att vara en attraktiv gränspostering mellan Kina och Finland."
Ahh. Nu förstår jag. Jag antog att det handlade om kinesiska invandrare i Ryssland. Men det finns så få av dem. Då vill jag också dra ett skämt. Jag hoppas att du förstår det och har kul:
Vad ska du hitta på när Ryssland och Somalia har en gemensam gräns?
Citera
Igår, 23:05
Medlem
Citat:
Jag har översatt svenska nyheter för ryska media i över 10 år. Men jag har märkt att det på senare tid kommer många roliga, lustiga och underhållande nyheter från Sverige, som får ryssarna att skratta och bli förvirrade. Så här är de roligaste och konstigaste svenska nyheterna från den senaste månaden:
- Sverige debatterar hur man ska gå på toaletten vid en rysk attack
- Svenska barnamördare omskolas med spel och underhållning
- Polisen i Sverige har varnat alla personer med efternamnet Kuylenstierna för den fara de utsätts för (KUYlenstHIERna - på rysk: KUY (HUJ) - kuk (sv) och HIER (HER) - kuk(sv) igen)
- FSB har nått svenska skattemyndigheten
- Wagners-spöke har kommit ikapp ukrainare i norra Sverige
- Svensk minister kräver skydd mot bananer
- Svensk polis hindrar en 16-årig tonåring och en 74-årig gammal man från att ha sex
- I Sverige bröt sig svältande människor in på ett ålderdomshem för att få tillräckligt att äta
- Restauranggäster i Stockholm förgiftade av ukrainska ägg
- Svenskarna klagar men ökar importen av rysk gas
- I Sverige amputerades 33 kvinnor av misstag
- Riksdagen installerar försvar mot tomatkastning mot riksdagsledamöter
- Irakisk man flyr Sverige för gängutpressning
- Någon bröt sig in i en pumpstation i Sverige - Ryssland misstänks

Fred? Hur ska det kunna uppstå fred med ett land som konstant jävlas med oss, på alla sätt som de kan? Cyberangrepp, överbelastningsattacker, sönderslitna kommunikationskablar, omkullvräkta master, inbrott i infrastrukturanläggningar, kartläggning av svenska försvarsanläggningar - listan är kilometerlång.

Nä, bättre att vi fullständigt slutar med all piss-ryzzk interaktion. Släpp inte in dem, på några villkor alls. Stäng varenda ambassad, varenda konsulat. Utvisa dem tillbaka till skithålet som dom kallar hemland.
Citera
Igår, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Fred? Hur ska det kunna uppstå fred med ett land som konstant jävlas med oss, på alla sätt som de kan? Cyberangrepp, överbelastningsattacker, sönderslitna kommunikationskablar, omkullvräkta master, inbrott i infrastrukturanläggningar, kartläggning av svenska försvarsanläggningar - listan är kilometerlång.

Nä, bättre att vi fullständigt slutar med all piss-ryzzk interaktion. Släpp inte in dem, på några villkor alls. Stäng varenda ambassad, varenda konsulat. Utvisa dem tillbaka till skithålet som dom kallar hemland.
Det här är ett ämne om svensk humor, inte politik. Du borde gå till tråden om Rysslands krig mot ukrainska regimen.
Citera
Igår, 23:12
Medlem
Citat:
Det här är ett ämne om svensk humor, inte politik. Du borde gå till tråden om Rysslands krig mot ukrainska regimen.

Du frågade och jag svarade. Nej, det går inte skapa fred mellan Sverige och Ryzzland med hjälp av humor.

Case closed, tråden kan stängas.
Citera
Igår, 23:12
Medlem
Här är några fler mycket konstiga nyheter från Sverige för ryssar (men detta är redan på sommaren)
- Anhöriga till kazakisk gangster mördade i Stockholm
- Skabb-epidemi bryter ut på Sveriges strängaste fängelse
- Sverige har inga lediga platser kvar på anstalter för sinnessjuka brottslingar
- Statsministern ber arabsvenskar att återvända hem
- Sverige har snart en miljon analfabeter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in