Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
Idag, 00:05
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balsamical
Video 4 oct. 2011? - Har du några skämt om Lenin eller om Breznev eller Peter1?
Du vet också att humor-sidor svämmar över av skämt om ryssarna och deras standard, deras alkoholism och allmänna usla situation.
Jag valde Youtube för att det funkar för alla, men där var det tydligen städat, eller så söker jag dåligt.

Vill du se dagsfärska skämt?
https://9gag.com/gag/aPA3GDQ
Citera
Idag, 00:06
Medlem
Citat:
Jag har översatt svenska nyheter för ryska media i över 10 år. Men jag har märkt att det på senare tid kommer många roliga, lustiga och underhållande nyheter från Sverige, som får ryssarna att skratta och bli förvirrade. Så här är de roligaste och konstigaste svenska nyheterna från den senaste månaden:
- Sverige debatterar hur man ska gå på toaletten vid en rysk attack
- Svenska barnamördare omskolas med spel och underhållning
- Polisen i Sverige har varnat alla personer med efternamnet Kuylenstierna för den fara de utsätts för (KUYlenstHIERna - på rysk: KUY (HUJ) - kuk (sv) och HIER (HER) - kuk(sv) igen)
- FSB har nått svenska skattemyndigheten
- Wagners-spöke har kommit ikapp ukrainare i norra Sverige
- Svensk minister kräver skydd mot bananer
- Svensk polis hindrar en 16-årig tonåring och en 74-årig gammal man från att ha sex
- I Sverige bröt sig svältande människor in på ett ålderdomshem för att få tillräckligt att äta
- Restauranggäster i Stockholm förgiftade av ukrainska ägg
- Svenskarna klagar men ökar importen av rysk gas
- I Sverige amputerades 33 kvinnor av misstag
- Riksdagen installerar försvar mot tomatkastning mot riksdagsledamöter
- Irakisk man flyr Sverige för gängutpressning
- Någon bröt sig in i en pumpstation i Sverige - Ryssland misstänks

Vad tror du är anledningen till att Sverige har blivit en källa till så roliga och underhållande nyheter på senare tid? Varifrån har svenskar plötsligt fått en sådan oefterhärmlig humor? Kan fantastisk svensk humor hjälpa till att skapa fred mellan Sverige och Ryssland?
Är ni nöjda och glada med landet Sverige?
En rysligt bästa ekonomier efterkrigstidens spår för att raserad helt .

Tack S!
Citera
Idag, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Bra länk. Bekräftar bilden av att Ukrainarna ser ryzz-helvetet som världens värsta avskräde, att man inte kommer att acceptera nån "fred" med de där hjärndöda sexualsadisterna.
Vilken cirkus rymde du från? Zelensky talar ryska också.
Citera
Idag, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap

Tack S!
Jag är inte ensam om att vara nöjd med den svenska ekonomin. Många araber, somalier, indier är mycket nöjda med Sverige! Men personligen gillar jag svensk humor!
Citera
Idag, 00:14
Medlem
Citat:
Ukrainska familjer i Kiruna har svårt att studera sitt modersmål – erbjuds ryska
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...sitt-modersmal
AHHHAHAhahahahahhahaaaa....du är för dråplig! Fan, där fick jag mig ett gott skratt till! Ni imponerar, verkligen!

Bra länk. Bekräftar bilden av att Ukrainarna ser ryzz-helvetet som världens värsta avskräde, att man inte kommer att acceptera nån "fred" med de där hjärndöda sexualsadisterna.

Citat:
- Jag vill inte lära mig fiendens språk, säger Dinel Porshniev, 15 år.

Citat:
Yana Barabash, mamma till 11-årig Anna, berättar att hennes dotter vägrar läsa ryska.

Att pissryzzarna tvingade ukrainarna att lära sig ryzka under sovjettiden lär inte innebära att ukrainska soldater pratar ryzka med varandra, när de så utomordentligt försvarar sig mot den ryzka tattarcirkusen. Snarare tvärtom.

Även om det kan vara svårt att förstå för en ryzzfitta som dig.

Citat:
Vilken cirkus rymde du från? Zelensky talar ryska också.

Ja. Och Engelska.

Men han pratar ju för fan inte ryska med sina regeringskolleger. Är du så jävla efterbliven...!!

Я также говорю по-русски. Men det innebär ju inte att jag helt plötsligt skulle börja prata ryzka när jag ska varna mina "medtrafikanter" för en stridsvagnsmina....

AHAHAHAhahhahahahahahaa.....!!
Senast redigerad av ABanderas68 Idag kl. 00:17.
Citera
Idag, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap

Tack S!

Citat:

Que? Nu måste översättningsprogrammet ha havererat fullständigt! Det där kan bara nån som använder samma taskiga översättningsprogram förstå.
Citera
Idag, 00:29
Medlem
Bamsesfriluftslivs avatar
Jag tror att många stackars lättlurade svenskar är jätterädda för att allt ryskt. Mycket tack vare lyckad SVT-propaganda som dessa lite lätt dumma svenskar svalt med hull och hår, och därför beskyller "ryzzen" för allt, såväl höjda livsmedelspriser som navelludd.

Det är kanske bara på sin plats att även ryssar får något att skratta åt. De lär behöva det. Å andra sidan är svenskar ett så lättlurat och lättstyrt folk att det snarare blir tragiskt än komiskt, men vad vet jag.

Och nej, detta innebär inte att jag gillar "Putler", är "ryzztroll", är "vattvik" (eller hur det nu stavas) eller på något annat sätt har band till Ryssland. Jag har inte ens band till svenskar på östkusten. De är lika smutsiga som ryssar! Usch!
Citera
Idag, 01:00
Medlem
Citat:
Jag är inte ensam om att vara nöjd med den svenska ekonomin. Många araber, somalier, indier är mycket nöjda med Sverige! Men personligen gillar jag svensk humor!

Ironi är roligt.
Kul med bidrag
Citera
Idag, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Que? Nu måste översättningsprogrammet ha havererat fullständigt! Det där kan bara nån som använder samma taskiga översättningsprogram förstå.

Gillar du senap?
Citera
Idag, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsesfriluftsliv
Jag tror att många stackars lättlurade svenskar är jätterädda för att allt ryskt. Mycket tack vare lyckad SVT-propaganda som dessa lite lätt dumma svenskar svalt med hull och hår, och därför beskyller "ryzzen" för allt, såväl höjda livsmedelspriser som navelludd.

Det är kanske bara på sin plats att även ryssar får något att skratta åt. De lär behöva det. Å andra sidan är svenskar ett så lättlurat och lättstyrt folk att det snarare blir tragiskt än komiskt, men vad vet jag.

Och nej, detta innebär inte att jag gillar "Putler", är "ryzztroll", är "vattvik" (eller hur det nu stavas) eller på något annat sätt har band till Ryssland. Jag har inte ens band till svenskar på östkusten. De är lika smutsiga som ryssar! Usch!

Rädda?!?! Det finns väl ingen som är rädd för ryssen…efterblivna clowner som gång på gång springer in i den ukrainska köttkvarnen, beväpnade med spadar och med masonit i den skottsäkra västen…?

Nä, det finns ingen rädsla.

Däremot finns det en beredskap. För det är klart att vi måste steppa upp lite grand, och förbereda oss, så att vi har tillräckligt med ammunition i kulsprutor, handeldvapen, artilleri, och så vidare. Så att det inte tar slut, när skrälingarna kommer springandes mot våra befästningar.
Citera
Idag, 02:14
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Lögnare
Citera
Idag, 04:03
Medlem
maktspels avatar
Vet inte varför Ryssland inte skulle göra narr av Sverige genom att dra upp diverse absurditeter. Det har väl varit en kamp som pågått i århundraden.

Jag minns när Filip och Fredrik hade något program som hette Breaking News eller liknande. De hade ett återkommande inslag som hette typ "Veckans ryska fyllo" och sedan visades en youtube-film de hittat på någon rysk alkis.

Man undrade självklart i vilken annan kontext det hade varit accepterat att göra narr av ett fattigare lands befolkning.

Jag bryr mig faktiskt inte nämnvärt om ryssarna vill få sig ett skratt på svenskars bekostnad.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in