Citat:
Ursprungligen postat av
jossanjosse
Jag har provat dessa preparat under en tid på 3 år och jo det blir såklart en påfrestning på kroppen. Men det är också extremt påfrestande för kroppen att gå med ständig ångest och vara i beredskapsläge, jag blir helt slut och jag tror att om man kan dämpa ångesten lite så kan jag börja läka i utmattningen.
Tyvärr tillåter inte försäkringskassan att man är sjuk i åratal, därav min stress att komma tillbaka till jobb.
Jag fattar. Är i liknande sits. Har personligen tappat förtroendet för de flesta läkare. De fattar inte vad de gör rent ut sagt. Preparaten fungerar säkert bättre på de som är yngre och inte tagit något annat innan. Är man äldre och har massa upplagrat skit så känns det som det ställer till mer skada än nytta enligt min personliga erfarenhet.
Jag bestämde mig för att köra den naturliga vägen även efter att ha tröskat tre år med preparatbyten. Det är jävulskt jobbigt fortfarande. Jag är inställd på att det kommer ta åratal och har accepterat det. Jag har fått hjälp med helhetsperspektivet av
https://utmattningscoachen.se/.
Edit: glömde nämna att jag provat Buspiron och det gjorde min ångest sju resor värre. Det ända som fungerar är dessvärre benzo men det är ingen långsiktig lösning heller för de flesta. Tar låg dos i kortare perioder när det är som jävligast så man får sova.