Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-26, 15:44
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har faktiskt testat det där med ett testkonto där jag har skrivit med helt motsatta åsikter till vad jag själv tycker. Får inte varningar på vare sig det här kontot eller testkontot. Såvitt jag kan se är alla inlägg kvar också.
Du är en ovanligt hal och intetsägande person, med tanke på att du överlevt hela 18000 inlägg. Då har du inte sagt ditt hjärtas mening, utan bara levererat något oförargligt. Andelen konton som dyker upp hux flux med åsikter som inte kommer från förstagångspostare framträder tydligt på fb.
Ditt inlägg bevisar sålunda ingenting.
Citera
2024-11-26, 15:47
Medlem
billigosts avatar
"Yttrandefrihet på riktigt" stämmer ju inte (längre) pga naturliga lagstadgade skäl. Sen bjuder "yttrandefrihet på riktigt" in till att skriva av sig mer än att diskutera seriöst.

I Wikipedia framhålls ju "grävande journalistik" som någon slags kärna och en beskrivning av forumet borde väl i så fall försöka återspegla det med någon inbjudande slogan.
Citera
2024-11-26, 15:51
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Du är en ovanligt hal och intetsägande person, med tanke på att du överlevt hela 18000 inlägg. Då har du inte sagt ditt hjärtas mening, utan bara levererat något oförargligt. Andelen konton som dyker upp hux flux med åsikter som inte kommer från förstagångspostare framträder tydligt på fb.
Vad är det som får dig att tro att det är oförargligt? Har gått på en hel del med provocerande åsikter.

Har tanken slagit dig att det helt enkelt kan vara så att det är du själv som är jävligt dålig på att bedöma om det du skriver hör till topic eller ej? Att allt dåligt som händer dig inte alltid är andras fel?
Citera
2024-11-26, 15:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Bara för att hen inte beter sig som ett svin? Jag har också överlevt. Så det är ett mesighetstecken?
Citera
2024-11-26, 15:58
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Vad är det som får dig att tro att det är oförargligt? Har gått på en hel del med provocerande åsikter.

Har tanken slagit dig att det helt enkelt kan vara så att det är du själv som är jävligt dålig på att bedöma om det du skriver hör till topic eller ej? Att allt dåligt som händer dig inte alltid är andras fel?
Det händer inte bara mig. Jag ser ju vad som händer andra. Allt kretsar inte kring mig och mitt bräckliga ego om det är det du inseminerar.
Citera
2024-11-26, 16:02
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Det händer inte bara mig. Jag ser ju vad som händer andra. Allt kretsar inte kring mig och mitt bräckliga ego om det är det du inseminerar.

Underbart, den felskrivningen blir aldrig gammal.
Citera
2024-11-26, 16:02
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Jo, ni är en krets som råkar ut för detta hela tiden. Lustigt att det finns folk från båda sidor i varje fråga som inte råkar ut för det hela tiden.
Citera
2024-11-26, 16:04
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Bara för att hen inte beter sig som ett svin? Jag har också överlevt. Så det är ett mesighetstecken?
Nope. Men ett tecken på att just Du väljer okontroversiella ämnen, ämnen där statsmakten och medier inte dikterar och är så polariserande.
Citera
2024-11-26, 16:16
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Jo, ni är en krets som råkar ut för detta hela tiden. Lustigt att det finns folk från båda sidor i varje fråga som inte råkar ut för det hela tiden.
Dina svar och inlägg är tämligen mesiga, och med en underton av statsmaktens besserwissighet och självgodhet. Du är hal som en ål. Det gör att du flyger under radarn och slipper bli ansatt.
Nej, det är inte lustigt.
Citera
2024-11-26, 16:16
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
"Yttrandefrihet på riktigt" stämmer ju inte (längre) pga naturliga lagstadgade skäl. Sen bjuder "yttrandefrihet på riktigt" in till att skriva av sig mer än att diskutera seriöst.

I Wikipedia framhålls ju "grävande journalistik" som någon slags kärna och en beskrivning av forumet borde väl i så fall försöka återspegla det med någon inbjudande slogan.

Nog är det vackert när det grävs, men grävandet utgör en så liten del av verksamheten. Det är vanligare att folk gissar hejvilt, och gärna precis samma sak eftersom de inte orkat läsa tråden.
Citera
2024-11-26, 16:21
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Dina svar och inlägg är tämligen mesiga, och med en underton av statsmaktens besserwissighet och självgodhet. Du är hal som en ål. Det gör att du flyger under radarn och slipper bli ansatt.
Nej, det är inte lustigt.
Och med mitt testkonto har jag som sagt uttryckt mig betydligt brutalare och mer onyanserat, men utan att dra på mig en massa varningar. Det är ingen konst så länge man håller sig till topic.
Citera
2024-11-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost

”Yttrandefrihet inom lagens gränser” kanske vore en bättre slogan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in