Citat:
Jag uppskattar strävan att göra forumet ännu bättre, men man bör ju vara väldigt försiktig med att ändra på ett etablerat varumärke. (Se bara vad de gjort med Jaguar. OBS! Diskuteras inte här)
Nota bene: Slogan är inte "Total yttrandefrihet" för det har otaliga exempel visat att det inte går att genomföra i en stat där det finns lagar. Men, den som tror att den kan hysa mer yttrandefrihet har ju alla möjligheter att själv starta ett forum med färre regler och inskränkningar.
Visst, det går att hävda att vi ibland är för försiktiga, men det är ju lätt att vara trotsig om man inte får möta konsekvenserna. Så vi får nog finna oss i att det finns begränsningar, för om Forumet läggs ner så är ju yttrandefriheten ännu mindre.
Så - ja, den yttrandefrihet vi har här - är på riktigt. Och därmed är slogan helt korrekt.
Nota bene: Slogan är inte "Total yttrandefrihet" för det har otaliga exempel visat att det inte går att genomföra i en stat där det finns lagar. Men, den som tror att den kan hysa mer yttrandefrihet har ju alla möjligheter att själv starta ett forum med färre regler och inskränkningar.
Visst, det går att hävda att vi ibland är för försiktiga, men det är ju lätt att vara trotsig om man inte får möta konsekvenserna. Så vi får nog finna oss i att det finns begränsningar, för om Forumet läggs ner så är ju yttrandefriheten ännu mindre.
Så - ja, den yttrandefrihet vi har här - är på riktigt. Och därmed är slogan helt korrekt.
Jag håller med om att man inte bör joxa med det som fungerar, exempelvis gränssnitt och logga. Loggan är otroligt läcker och forumet lätt att använda. Där finns ingenting att laga. Synd bara att sidans slogan inte håller samma höga kvalité.
Och en slogan är inte nödvändigtvis bra bara för att den är korrekt. Den är okej, men ”Ordet är ditt” eller ”Öppet för alla” förmedlar i stort sett samma budskap, men är både enklare, tydligare och mer catchy. En uppdatering behöver heller inte va ett Jaguar-fiasko. Wheaties första slogan var ”Have you tried Wheaties?”, cirka tusen gånger sämre än ”Breakfast of Champions!”
Finns inte viljan att byta är det bara att tugga i sig, men jag tyckte ändå att frågan var värd att lyfta. Jag gillar ju Flashback och vill bara sidans bästa, och då jag har pluggat just marknadsföring såg jag här en möjlighet att hjälpa till. Det betyder inte att jag har rätt, men i min mening matchar inte rådande slogan sidans finess i övrigt, och som fackman sticker det lite i ögonen.