Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 15:03
Medlem
Zeusys avatar
https://www.dn.se/sverige/16-arige-e...erade-min-son/

Citat:
Elias, 16, är en av de första unga svenskar som döms för att ha tagit uppdrag i Köpenhamns gängkrig.

På tisdagen fick han sin dom: 5,5 års fängelse.

– Jag är så arg på den som rekryterat honom, säger hans mamma som rest till Köpenhamn för att få se sin son.

Är det är inte hennes fel? Va?
Citera
Idag, 15:08
Medlem
Konstnarren5s avatar
Svt och sr hyllar babbar och deras dynamiska och spännande gangster-rap. Tacka fan för att musiken fungerar som inkörsport för många. Tjejer visar också tydligt att de gillar killar med cash och rizz.

Allt kan mao inte skyllas på mamma. Mamman har väl inte heller valt en lämplig pappa att avla med - för var är han i allt detta?
Citera
Idag, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy

[b]

Snarare statens ansvar som hade pojken i förvar. Du vet inte vad hon gjort eller vem hon är. När du blir äldre så kommer du förstå att allt inte är svart eller vitt men enkelt att ha en åsikt.
Citera
Idag, 15:19
Medlem
Citat:

[b]

Hon rekryterade inte honom. Varför ska det alltid vara mammans fel. Det var ett tomrum av tid, från när skolan slutade tills hon kom hem. Föräldrar kan inte ha total övervakning 24 timmar per dygn.
Citera
Idag, 15:41
Medlem
Farbaute666s avatar
Även jag kan faktiskt hålla med om att det här inte är enbart mammans fel. Sonen har ju visat tydliga signaler sedan 12-års ålder och blivit placerad på SIS-hem. Pappan har väl antagligen dragit för åratal sedan, ett ganska vanligt återkommande mönster i sådana här fall.

Systemet måste göras om, det var nog bra att han omhändertogs, men han liksom många andra har ju inte hamnat rätt ändå.
Citera
Idag, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Hon rekryterade inte honom. Varför ska det alltid vara mammans fel. Det var ett tomrum av tid, från när skolan slutade tills hon kom hem. Föräldrar kan inte ha total övervakning 24 timmar per dygn.
Han skulle vara inlåst med rymde
Citera
Idag, 15:51
Medlem
mikaelss avatar
Familjehemsplacerad sen han var 12, och sen SIS, där han rymde.
Varken mamman eller pappan har gjort något vidare jobb, men skyller såklart på skolan, samhället eller andra. Dindo nuffin, som vanligt.
Bidrag och gratis skola ett räckte inte?
Citera
Idag, 15:52
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:

[b]

Det är sonens fel.
Citera
Idag, 16:24
Medlem
Bajslukts avatar
Splittrade familjer, pojkar som växer upp utan en pappa, svensk kultur hyllar och romantiserar gangsterrap och invandring.

Ja, vad kan gå fel.
Citera
Idag, 16:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hade väl varit bättre om hon varit arg på sig själv som inte lärt sonen vad som kan hända om de går med i gängen eller sin son som tydligen ansåg att gängen var mer spännande ändå.

Går inte att skylla på någon annan.
Citera
Idag, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade väl varit bättre om hon varit arg på sig själv som inte lärt sonen vad som kan hända om de går med i gängen eller sin son som tydligen ansåg att gängen var mer spännande ändå.

Går inte att skylla på någon annan.

Barn lyssnar inte alltid på sina föräldrar. En pojke behöver ha en pappa som förebild. Var är han?
Citera
Idag, 17:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Barn lyssnar inte alltid på sina föräldrar. En pojke behöver ha en pappa som förebild. Var är han?

Han sitter väl på något babbecafe och röker vattenpipa och spelar backgammon eller domino hela dagar om han ens finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in