2024-11-26, 20:09
Medlem
Ingen gängkriminell har väl fått en uppfostran. hela felet ligger ju där.
Citera
2024-11-26, 20:23
Medlem
Little.Geezers avatar
Det är klart att det alltid är någon annans fel..

Får det en avskräckande effekt för andra tonåringar tro?
Citera
2024-11-26, 20:28
Medlem
Svensk ensamstående blendrökande mamma som växt upp utan pappa och som jobbar inom hemtjänst samt en MENApappa som dragit för längesedan? Vanligare än att mitt morgonstånd...
Citera
2024-11-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbgkillen
Svensk ensamstående blendrökande mamma som växt upp utan pappa och som jobbar inom hemtjänst samt en MENApappa som dragit för längesedan? Vanligare än att mitt morgonstånd...
Så är det nog i de flesta fall, om hon jobbar. Nog det stora gemensamma nämnaren.
Citera
2024-11-26, 20:49
Medlem
alltid någon annans fel, vad fan är det för problem med att ta ansvar.

"Jag fallerade som förälder och förebild, därför är min son en gangster som sprider otrygghet och kostar skattebetalarna stoa summor samhället kunna lägga på något vettigt som utbildning, sjukvård och infrastruktur."

Jag kommer fan KÖPA expressen när någon blattemorsa tar ansvar och rubriken "detta hade jag kunnat göra för att förhindra min son att bli barnsoldat i det löjliga gängkriget" pryder framsidan.
Citera
2024-11-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbgkillen

Nja. Pojken beskrivs i alla fall i dansk media som blond, med svenskklingande namn. Och han är inte ensam. Faktum är att gängens rektyteringstekniker funkar utmärkt på en generation som fått lära sig att enda dygden är att vara rik och känd, oavsett hur man når dit. Det är inte så konstigt att det blivit så här. Egoismen har satt sig så djupt i Sverige, hur ska barn kunna stå emot?
Citera
2024-11-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja det är morsans fel att hon har försatt sig i den situationen att hon inte kan ge sina barn en trygg uppväxt.

Kan man inte ge sina barn en trygg uppväxt eller ta han om ungarna så ska man inte har barn.

Gissar att farsan är kåkfarare också.

Lite ansvar och eftertänksamhet kan man endå förvänta sig av en person innan dom väljer att föröka sig.

Men nu kanske inte livet och ekonomin var skit när barnet blev till? Även om man kanske kan gissa att ingen av föräldrarna är Nobelpriskandidater.

Och man kan inte göra retroaktiv abort heller, det är liksom inte tillåtet att recycla sin 12-åring hos Scan.
Citera
2024-11-26, 21:09
Medlem
De flesta har väl en morsa som kommer från ett annat land med en helt annorlunda syn på uppfostran, skiter i ungarnas skolgång å låter de löpa fritt sent på kvällarna tex.
Citera
2024-11-26, 21:45
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.dn.se/sverige/16-arige-e...erade-min-son/

[b]

Är det är inte hennes fel? Va?

Vi kan börja med att anklaga svensk media som glorifierar gangster livet. Sen har vi feminister och rödgröna som anser att barn inte behöver en pappa. Det är inte lätt för en ensam mamma att uppfostra en son. Ännu svårare för en mamma att försöka få kontroll på en 16åring snart man.

Efter det har vi rödgröna som sympatiserar med kriminella som har utomeuropeisk påbrå. Självklart är det rasism om en 16årig kriminell med utomeuropeisk påbrå tvingas ta ansvar. Barnet ska självklart inte straffas för att ha våldtagit eller dödat.
Citera
2024-11-26, 21:51
Medlem
Citat:

[b]

Nej det tycker jag inte
Är man 16 år gör man ett aktivt val
Han var sugen på snabba cash
Citera
2024-11-26, 21:52
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:

[b]

På vilket sätt är det hennes fel? Du menar att allt beror på uppfostran? Isåfall har du endel att lära pojk!
Citera
2024-11-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ingen gängkriminell har väl fått en uppfostran. hela felet ligger ju där.
Gängkriminella vill ha pengar
Det är allt det handlar om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in