Citat:
Ursprungligen postat av
Doulie123
Vill ju gärna hjälpa till på något sätt, men lider av schizofreni, så vapen är kanske inget jag ska ha. Men att gräva skyttegravar eller massgravar i hemorten kanske går? I samråd med myndigheterna då.
Det sista jag vill är att vara i vägen eller vara en allt för stor börda. Förr kunde jag mer saker, men nu minns jag knappt hur man sätter ihop ett stormkök. Så kanske ska man fräscha upp kunskaperna lite?
Finns säkert fler sjuka runtom landet som är oroliga för vad som kan hända och vad man bör göra.
Mediciner som vi behöver kanske det blir brist på vid ett krig. Då kan i alla fall jag börja tro konstiga saker och höra se/höra fel saker mer.
Jag antar att vi som är sjuka, våran främsta uppgift kommer vara att hålla oss så friska som vi kan för att inte överbelasta vården som kanske redan kommer vara belastad?
Vad tror ni? Tips? Idéer? Tankar?
Än så länge är det bara hot från ryssarna och det är väldigt milt med tanke på vad Sverige har gjort skickat pansarskott till Ukraina beväpnat dom även skickat massa pengar till deras korrupta stat. Sverige helt efterblivna som gick med i NATO krigshetsarna istället för att hålla sig neutrala som tidigare.
Putin är ingen galning som bara vill ha krig och elände som media/folk målar upp han som, går man på djupet i konflikten man förstår mycket tydligare och kan kalla det ett försvarskrig att angripa Ukraina. NATO är roten till problemet som av olika skäl rustar för krig mot Ryssland med alla militärbaser runt om.
Det är ingen tillfällighet att man inte längre kan få läsa på Russia Today i detta land längre det första som försvinner i ett krig är sanningen och sakerna du hör i media är antingen vinklade väldigt fel eller påhittade saker. Helt hur dom målar upp Putin och Ryssland är ofta ren propaganda.