Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 18:16
Medlem
Vill ju gärna hjälpa till på något sätt, men lider av schizofreni, så vapen är kanske inget jag ska ha. Men att gräva skyttegravar eller massgravar i hemorten kanske går? I samråd med myndigheterna då.

Det sista jag vill är att vara i vägen eller vara en allt för stor börda. Förr kunde jag mer saker, men nu minns jag knappt hur man sätter ihop ett stormkök. Så kanske ska man fräscha upp kunskaperna lite?

Finns säkert fler sjuka runtom landet som är oroliga för vad som kan hända och vad man bör göra.

Mediciner som vi behöver kanske det blir brist på vid ett krig. Då kan i alla fall jag börja tro konstiga saker och höra se/höra fel saker mer.

Jag antar att vi som är sjuka, våran främsta uppgift kommer vara att hålla oss så friska som vi kan för att inte överbelasta vården som kanske redan kommer vara belastad?

Vad tror ni? Tips? Idéer? Tankar?
Citera
Igår, 18:20
Medlem
CalzoneItalias avatar
Du kanske kan servera soldaterna ärtsoppa?
Citera
Igår, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doulie123
Vill ju gärna hjälpa till på något sätt, men lider av schizofreni, så vapen är kanske inget jag ska ha. Men att gräva skyttegravar eller massgravar i hemorten kanske går? I samråd med myndigheterna då.

Det sista jag vill är att vara i vägen eller vara en allt för stor börda. Förr kunde jag mer saker, men nu minns jag knappt hur man sätter ihop ett stormkök. Så kanske ska man fräscha upp kunskaperna lite?

Finns säkert fler sjuka runtom landet som är oroliga för vad som kan hända och vad man bör göra.

Mediciner som vi behöver kanske det blir brist på vid ett krig. Då kan i alla fall jag börja tro konstiga saker och höra se/höra fel saker mer.

Jag antar att vi som är sjuka, våran främsta uppgift kommer vara att hålla oss så friska som vi kan för att inte överbelasta vården som kanske redan kommer vara belastad?

Jag tror och hoppas att du, om du anmäler dig som frivillig, och är öppen med din diagnos, säkert blir tilldelad någon uppgift så att även du kan göra en insats.
Citera
Igår, 18:22
Medlem
Min första tanke var att du kan bli självmordsbombare. I så fall räddar du många friska svenskars liv.
Citera
Igår, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Min första tanke var att du kan bli självmordsbombare. I så fall räddar du många friska svenskars liv.
Problemet med det och varför vapen för mig är en dålig idé är ju att jag kanske är såpass dålig och stressad att jag ser till exempel dig som en ryss. Sen flyger båda våra kroppsdelar i luften och det blir liksom ett självmål.

Nej, inga vapen eller sprängmedel bör tilldelas mig.
Citera
Igår, 18:31
Medlem
MuscleSharks avatar
Du får väl göra som majoriteten av Svenska befolkningen. Gå till jobbet eller skolan som vanligt. Har du en krigsplacering i arbetet så vet du nog redan det.
Men i Sverige har vi nåt som kalla civilplikt där alla mellan 16-70 år måste ställa upp på nåt sett.
Kan vara simpla saker som att leverera mat, vatten osv där det behövs.

Är man sjukskriven så är jag dock osäker på vad som gäller.

Tror inte du behöver oroa dig särskilt för krig i Sverige. Blir det ett större krig så ligger andra länder mer illa till. Händer det något här så kan man tänka sig att det kan röra sig om robot eller drönarattacker. Som såklart är allvarligt nog, men att man ska gräva skytte o massgravar.....nja. Det har jag svårt att se.
Citera
Igår, 18:32
Medlem
Jag skulle säga att en av de bästa sakerna trådskaparen skulle kunna göra är att gå en startkurs i Ryska, öva med appar, AI och sen en till kurs, och en till kurs. Det samlas massor av militära och sociala media kommunikationer i Ukraina och fler svenskar som kan översätta vore fint.
I värsta fall blir det inget krig, men när man går språkurser träffar man alla möjliga nya vänner och bekanta så det är ingen större förlust i längden.
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Bbobis avatar
Samhället behöver fungera även i Krig så om du inte kan skickas till fronten kan du ta över uppgifterna för en person som är stridsduglig. Hämta sopor eller rensa avlopp tex.
Citera
Igår, 20:34
Medlem
Ta fronten såklart, som fångar i ryssland
Citera
Igår, 20:46
Medlem
zombie-nations avatar
Undrar var jag ska krigsplacera mig. Jag har inte gjort lumpen så jag får bestämma själv. Har bruten rygg och kan inte köra bil. Det blir skitbra. Kanske kan jag passa ungar eller något, fast tjejerna blir väl kvar på sina dagisjobb, männen har andra jobb de som måste vara bortresta. Kanske kan ha en skolklass eller är det också bara tjejer?
Citera
Igår, 21:23
Medlem
TouchMyShadows avatar
Ni får nog sjunga för soldaterna och underhålla. Åka runt på turné.
Citera
Igår, 21:39
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doulie123

Än så länge är det bara hot från ryssarna och det är väldigt milt med tanke på vad Sverige har gjort skickat pansarskott till Ukraina beväpnat dom även skickat massa pengar till deras korrupta stat. Sverige helt efterblivna som gick med i NATO krigshetsarna istället för att hålla sig neutrala som tidigare.

Putin är ingen galning som bara vill ha krig och elände som media/folk målar upp han som, går man på djupet i konflikten man förstår mycket tydligare och kan kalla det ett försvarskrig att angripa Ukraina. NATO är roten till problemet som av olika skäl rustar för krig mot Ryssland med alla militärbaser runt om.

Det är ingen tillfällighet att man inte längre kan få läsa på Russia Today i detta land längre det första som försvinner i ett krig är sanningen och sakerna du hör i media är antingen vinklade väldigt fel eller påhittade saker. Helt hur dom målar upp Putin och Ryssland är ofta ren propaganda.
Senast redigerad av Congelado Igår kl. 21:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in