Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 18:21
Medlem
Läkaren KRÄVER att få läsa om ALLA operationer som jag har gjort. Även en operation som jag gjorde för typ 10 år sedan och även operation som är utanför dennes område. Är detta rimligt? Ingen annan kirurg har kommit med ett sådant krav och då har jag gjort många operationer. Får känslan av att hon inte litar på sin egen förmåga. Att hon är inkompetent.

Hon känns också också allmänt osäker vilket gör mig orolig över dennes kompetens. Jag vill ha en läkare som ger ett självsäkert intryck på sin kompetens. Jag blir istället orolig över denna persons sätt att vara.

Hon snackar hela tiden om risk för sammanväxningar. Det är en operation som måste göras. Det är ingenting att orda om. Många gynläkare älskar att operera bort kvinnors livmödrar utan medicinsk indikation. Det känns som att hon hellre vill amputera min livmoder än att operera bort det jag har (myom). Alltså jag får magkänslan att hon vill göra ett betydligt större ingrepp än vad som är nödvändigt och lämpligt. Aldrig att jag går med på det.
Citera
Idag, 18:23
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Du tror att läkare läser journaler för att det är roligt?
Citera
Idag, 18:24
Medlem
Sluta tycka så synd om dig själv. Låt läkaren göra sitt jobb.
Citera
Idag, 18:25
Medlem
Ja det är rimligt.
Citera
Idag, 18:26
Medlem
CalzoneItalias avatar
Läkare läser journaler och därför har dom bra betalt för det .
Citera
Idag, 18:31
Medlem
Gridiots avatar
Nu arbetar jag inom en helt annan del av vården. Jag och mina kollegor frågar som rutin om vi får tillgång till hela journalen, även i andra regioner och privata vårdgivare. Alltid bra att ha tillgång, så slipper vi ringa och jaga folk i efterhand. Dock sällan man behöver kolla så mycket mer än det vi har tillgång till automatiskt.

Har själv fått frågan när jag själv sökt vård.

Segt att inte ha förtroende för kirurgen som ska skära i dig :/

Vad skulle behövas för att du ska bli lugnare?
Citera
Idag, 18:33
Medlem
Ja det är rimligt, risken för sammanväxningar är viktigt att veta innan en operation. Jag skulle uppskatta om kirurgen gör ett grundligt förarbete.
Citera
Idag, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt

Är det ens intressant att läsa något som hände för 10 år sedan och i en annan del av området och även inom ett helt annat område?
Citera
Idag, 19:24
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
En del gör det säkert.
Citera
Idag, 19:37
Medlem
ZPOZZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vecklor
Ja det är rimligt, risken för sammanväxningar är viktigt att veta innan en operation. Jag skulle uppskatta om kirurgen gör ett grundligt förarbete.
Det är även min reaktion. Jag tror att TS stött på en väldigt seriös läkare och som inte vill att något skall gå fel. Alltså att inget ska gå fel och bli fel för patienten efter att operationen väl är genomförd.
Citera
Idag, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vecklor

Tror du på allvar att läkaren kan veta om om jag kommer att drabbas av sammanväxningar genom att läsa mina journaler?
Citera
Idag, 19:53
Medlem
zombie-nations avatar
Vad hindrar dig att säga nej jag vill ha kvar min livmoder? En kompis hade problem, men inte så stort myom men blödde mycket och fick medicin mot detta, kom i klimakteriet och problemet försvann och myomet krympte. Är du under 45?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in